۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین واکنش شخصیتهای دینی لبنان و سران ۱۴ مارس به انفجار تروریستی در جنوب بیروت
کد خبر: ۹۴۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

واکنش شخصیتهای دینی لبنان و سران ۱۴ مارس به انفجار تروریستی در جنوب بیروت

شخصیتهای دینی لبنان و همچنین برخی سران جریان ۱۴ مارس ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی در حومه جنوبی بیروت به اظهارنظر درباره آن پرداختند.

واکنش شخصیتهای دینی لبنان و سران ۱۴ مارس به انفجار تروریستی در جنوب بیروت
به گزارش صبح قزوين به نقل از شبکه المنار، عبدالرحیم مراد رئیس حزب اتحاد لبنان ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی در الرویس گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال انتقام گیری از ضاحیه است.

حزب کمونیست لبنان نیز ضمن محکوم کردن انفجار الرویس آن را نشانه خطرناکی برای ورود لبنان به فتنه و کشتار دانست و خواستار تدابیر امنیتی لازم برای حفظ امنیت لبنان شد و بر ضرورت توقف اقدامات طایفه ای و مذهبی تاکید کرد.

واکنش سران 14 مارس

امین الجمیل رئیس حزب الکتائب لبنان ضمن محکوم کردن انفجار در جنوب بیروت از نیروهای امنیتی این کشور خواست که عاملان این انفجار را شناسایی کنند تا این حوادث تکرار نشود و جنایتکاران بدانند که نمی توانند از چنگال عدالت فرار کنند.

سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی نیز ضمن محکوم کردن این انفجار از نیروهای امنیتی و دستگاههای قضایی خواستار که تدابیر لازم را برای شناسایی عاملان این جنایات و سپردن آنها به چنگال عدالت انجام دهند.

فواد السنیوره رئیس فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: نیروهای امنیتی با عاملان این جنایت و انفجار قبلی را شناسایی کنند.

اتهامات علیه 14 مارس

جمیل السید رئیس سابق اداره امنیت کل لبنان ضمن محکوم کردن انفجار ضاحیه جنوبی بیروت، جریان چهارده مارس را مسئول سیاسی و معنوی به وجود آمدن فضای لازم برای این اقدامات از طریق دامن زدن به مشکلات طایفه ای دانست.

اسامه سعد دبیرکل شاخه مردمی الناصری ضمن محکوم کردن این انفجار تاکید کرد: ایادی صهیونیستی در پشت پرده این انفجار هستند و همه لبنانی ها با وحدت باید به مقابله با آن برخیزند.

الیاس سکاف رئیس تشکل الشعبیه لبنان نیز ضمن محکوم کردن انفجار الرویس بر ضرورت وحدت ملی و پرهیز از سخنانی که به فتنه طایفه ای دامن می زند تاکید کرد.

علی عید دبیرکل حزب عربی دموکراتیک لبنان نیز ضمن محکوم کردن این انفجار از نیروهای امنیتی خواست که به سرعت عاملان این انفجار را شناسایی کنند.

مصطفی علی حسین رئیس جنبش الشعبیه لبنان ضمن محکوم کردن انفجار در حومه جنوبی بیروت آن را در عزم راسخ ساکنان ضاحیه بی تاثیر دانست.

فیصل الداوود دبیر کل جنبش مبارزه ملی لبنان نیز گفت:حمله به حامیان مقاومت حمله به هر فرد شریف لبنانی است.
ما این اقدام بزدلانه که در خدمت آمریکایی ها و صهیونیستهاست و برای تضعیف مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است را محکوم می کنیم و این جنایات عزم مقاومت را راسخ تر می کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن محکوم کردن این جنایت تروریستی از دخالت صهیونیستها و مزدوران آن در این جنایت پرده برداشت.

جریان الفجر لبنان نیز ضمن محکوم کردن این انفجار اسرائیل کینه توز را عامل آن دانست و اعلام کرد: این جنایت در عزم مقاومت خللی وارد نمی کند.

از سوی دیگر شخصیتهای دینی لبنان نیز به این انفجار واکنش نشان دادند.
شیخ عبدالامیر قبلان معاون شورای اسلامی شیعیان لبنان ضمن محکوم کردن این انفجار آن را در خدمت صهیونیستها دانست و از دستگاههای امنیتی و قضایی خواست که عاملان این جنایت را شناسایی کنند.

محمد رشید قبانی مفتی کل لبنان در واکنش به این انفجار ضمن محکوم کردن آن تاکید کرد: این اقدام جنایتکارانه ارتباطی با دین ندارد و مغایر اصول اخلاقی و ارزشهای اسلامی است.

وی افزود: برخی دستان جنایتکار در داخل و خارج لبنان در راستای بی ثباتی در لبنان و ایجاد فتنه میان شیعیان و سنی ها با هدف خدمت به اهداف اسرائیل حرکت می کنند

مفتی لبنان از مسلمانان شیعی و سنی خواست که به فتنه مذهبی که به نفع اسرائیل و دنباله روهای آنهاست کشیده نشوند.

علی فضل الله نیز ضمن محکوم کردن این انفجار گفت: تنها طرفی که از این جنایت سود می برد رژیم صهیونیستی است و هدف اصلی کل لبنان و ثبات آن است.

شیخ نعیم حسن شیخ طایفه الموحدین الدروز نیز ضمن محکوم کردن انفجار حومه جنوبی بیروت بر ضرورت همدلی لبنانی ها در برابر این توطئه تاکید کرد.

احمد قبلان مفتی جعفری لبنان نیز ضمن محکوم کردن این انفجار گفت: این جنایت با هدف ایجاد بی ثباتی در لبنان و خدمت به اهداف رژیم صهیونیستی است

وی از رهبران سیاسی و حزبی لبنانی خواست که با همسویی به تشکیل وحدت ملی بپردازند.

شیخ عبدالناصر جبری دبیر کل جنبش امت نیز ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی درالرویس افزود: این اقدام تروریستی در ادامه تلاشها علیه حامیان مقاومت و با هدف ایجاد بی ثباتی در لبنان است.

شیخ زهیر الجعید رئیس جبهه عمل مقاوم لبنان نیز ضمن محکوم کردن این انفجار گفت: این انفجار عزم ما را برای وحدت اسلامی و ملی برای مقابله با طرحهای دشمن و گرفتن فرصت از آن قوی تر می کند.

تجمع علمای جبل عامل لبنان نیز ضمن محکوم کردن انفجار در حومه جنوبی بیروت از همه لبنانی ها خواست که در کنار مردم مقاوم و مظلوم ضاحیه بیروت قرار گیرند و فرصت را از توطئه گران بگیرند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان