۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مناسبات دوستانه با غرب دیگر اولویت مسکو نیست/ بهبود روابط آمریکا-روسیه بعید است
کد خبر: ۹۴۹۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مناسبات دوستانه با غرب دیگر اولویت مسکو نیست/ بهبود روابط آمریکا-روسیه بعید است

یک روزنامه آلمانی با اشاره به متشنج شدن مناسبات بین آمریکا-روسیه در دو سال اخیر تصریح کرد که حفظ روابط دوستانه با غرب دیگر اولویت مسکو نبوده و در آینده نیز بهبود این مناسبات پیش بینی نمی شود.

مناسبات دوستانه با غرب دیگر اولویت مسکو نیست/ بهبود روابط آمریکا-روسیه بعید است
به گزارش صبح قزوين به نقل از ، روزنامه "تاگس اشپیگل"، در تحلیلی نوشت: تنش های اخیر بین روسیه و آمریکا علامت یک جنگ سرد نیست، بلکه عاقبت محاسبات سیاست داخلی هر دو طرف است که پیامدهای منفی برای امنیت اروپا دارد.
نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه مناسبات بین روسیه و آمریکا اوایل آگوست گذشته در سایه جریانهای مربوط به افشاگر اطلاعات جاسوسی آمریکا "ادوارد اسنودن" به بدترین حالت خود رسید، همچنین خاطر نشان کرد: مسکو به این کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که مدتی در ترانزیت فرودگاه مسکو بود پناهندگی موقت داد؛ واشنگتن نیز نشستی را که قرار بود اوایل سپتامبر در مسکو و با حضور رئیس جمهوریهای طرفین برگزار شود، رد کرد.
این روزنامه آلمانی در بخش دیگری از این مطلب خاطر نشان کرد که اوباما به ویژه می خواست مذاکرات خلع سلاح هسته ای را که یکی از اهداف سیاست خارجی وی بود و برای رسیدن به آن همکاری با روسیه غیر قابل اجتناب بود در پیش گیرد؛ که البته این امید فعلا از بین رفت.
در بخش دیگری از این مطلب آمده است : مسکو با برگشت ولادیمیر پوتین به کرملین اولویت های سیاست خارجی خود را از نو تعریف کرد.
ساختن یک منطقه نفوذ روی قلمرو اتحاد جماهیر شوروی سابق و تحکیم موضع قدرتی مسکو در سطح بین المللی از اولویت های پوتین است.
در ادامه آمده است: حفظ مناسبات خوب با دولتهای غربی و از همه جلوتر با آمریکا دیگر اولویت مسکو نیست.
این موضع انعطاف ناپذیر و منفی روسیه در قبال غرب و آمریکا در آینده نزدیک کمتر قابل تغییر است.
در بخش دیگری از این مطلب آمده است: مناسبات آمریکا با روسیه در دو سال گذشته با وجود تلاشهای کاخ سفید برای بهبود روابط، دائما بدتر شده است.
اختلاف نظرهای این دو کشور مثلا درباره درگیریهای سوریه روز به روز افزایش پیدا کرد.
این روزنامه آلمانی همچنین تصریح کرد: اجتناب روسیه از تحویل "ادوارد اسنودن" به آمریکا، بحث های شدیدی را در این کشور به وجود آورده است.
منتقدان به موضع محتاطانه اوباما در قبال مسکو خواهان اقدامات تلافی جویانه علیه این اقدام روسیه هستند.
این مسئله نشان می دهد که روسیه در بحث های آمریکایی به یک ابزار فشار هدفمند روی قدرت اجرایی تبدیل شده است.
نویسنده در بخش پایانی این مطلب با تاکید بر اینکه مناسبات بین مسکو و آمریکا در سالهای آینده نیز همچنان متشنج باقی خواهد ماند و به این ترتیب این دو کشور به خود آسیب می رسانند، همچنین نوشت: از آنجایی که مناسبات بین این دو کشور تاثیر زیادی در امنیت اروپا دارد، تیرگی روابط این دو خبر بدی برای آلمان و اروپا نیز است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان