۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اشتباه کردیم ۶ تا زدیم، غلط کردیم / شاید به پرسپولیس کره مریخ ۸ تا زده اند
کد خبر: ۹۴۹۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وطنخواه:

اشتباه کردیم ۶ تا زدیم، غلط کردیم / شاید به پرسپولیس کره مریخ ۸ تا زده اند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: آقای جباری! شما کاپیتان تیمی بودید که ۶ تا خوردید و نمی‌توانید این را کتمان کنید.

 اشتباه کردیم ۶ تا زدیم، غلط کردیم / شاید به پرسپولیس کره مریخ ۸ تا زده اند
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، رضا وطنخواه یا همان رضا فاکتی دهه 50 که یکی از بهترین چپ‌های تاریخ فوتبال ایران بوده حالا در مقام سرمربی به بوکان رفته تا از عشقش معلمی و مربیگری دور نباشد.

وطنخواه که طی سال‌های گذشته در کنار مربیگری، تدریس در دانشگاه را هم ادامه داده، همیشه پرشور و حرارت حرف می‌زند، به خصوص وقتی حرف از سندسازی علی فتح الله زاده و شایعاتی در خصوص باخت 8- صفر پرسپولیس مطرح می‌شود.

اظهارات وطنخواه را در ادامه می خوانید:

* آقا رضا روزنامه‌ها و سایت‌ها را مطالعه می‌کنید؟
- نه عزیزم، اصلا. خوشبختانه نه روزنامه می‌خوانم، نه تلویزیون می‌بینم. من در بوکان هستم و دنبال کار مربیگری. فقط کشتی‌ها را از تلویزیون نگاه می‌کنم.

* علی فتح الله زاده گفته تاج در یک بازی 8 گل به پرسپولیس زده.
- [با حالت برافروختگی] نمی‌دانم چه بگویم. می‌خواستم یک چیزی بگویم اما بگذریم. آخر یک افرادی بیایند درباره فوتبال حرف بزنند که حداقل از جوی آب پریده باشند. ول کنید ما را. اشتباه کردیم 6 تا زدیم. غلط کردیم. آقایان محترمی که می‌خواهید صحبت کنید، چرا این مسائل را اینقدر کش می‌دهید؟ در یک بازی این اتفاق افتاده و ما 6 گل زده‌ایم اما دیدید که چند وقت پیش جشن گرفتند و من نبودم. این یعنی که برای من دیگر مهم نیست. حالا آقای فتح الله زاده یا X و Y می‌آیند حرف می‌زنند. آقایان حساسیت به خرج ندهید. اینها 6 گل زده‌اند و برایش جشن می‌گیرند. شما هم اگر 8 یا 10 تا زده‌اید و سند دارید در همان روز جشن بگیرید. کسی که به شما کاری ندارد.

* ظاهرا علی جباری هم گفته این برد 8 گله درست است و خودش هم دو گل زده.
- جباری دوتا زده؟ جلوی من بازی کرده و دوتا زده؟ خب سندش را رو کند. اینها به کدام پرسپولیس 8 تا زده‌اند؟ آقای جباری، شما کاپیتان تیمی بودید که 6 تا خورد.

* می‌گویند مرحوم عارف قلی‌زاده، بیوک جدیکار و پرویز کوزه‌کنانی هم گل زده‌اند.
- آن زمان که این بزرگواران بازی می‌کردند من بچه 10 ساله بودم و پرسپولیس وجود نداشت. ما سال 47 اولین بازی‌مان را با تاج انجام دادیم که تدارکاتی بود و صفر - صفر شد. تاج اول دوچرخه‌سواران بود و خسروانی این تیم را تبدیل به تاج کرد.

* اما ظاهرا آقای فتح الله زاده می‌خواهد اسناد و مدارک رو کند.
- از قول من بنویس رضا وطنخواه گفت شما هم همان روز را جشن بگیرید.

* امکان ندارد جوان‌های پرسپولیس در یک بازی تدارکاتی 8 تا از تاج خورده باشند؟
- نه بابا، کجا، کی بوده؟ من خودم خوره فوتبالم. کی چنین اتفاقی افتاده؟

* جالب اینکه در بریده جریده‌ای که ظاهرا مربوط به آن بازی است نوشته شده محل بازی ورزشگاه شیرودی.
- شیرودی بعد از انقلاب شد شیرودی نه سال 47.

* درباره حرف‌های علی جباری چه صحبتی دارید؟
- من به همراه علی جباری هر دو در راه‌آهن بودیم. ایشان رفت تاج، من رفتم شاهین و بعد پرسپولیسی شدم. می‌خواهم از ایشان بپرسم کی آمدید و بازی کردید که 8 تا به ما زدید؟ شما کاپیتان تیمی بودید که 6 تا خوردید و نمی‌توانید این را کتمان کنید. این را به دیگر عزیزان و بزرگواران هم می‌گویم.

* شما به اتفاق چه افرادی از شاهین به پرسپولیس آمدید؟
- آقای طاووسی، آشتیانی، کاظم رحیمی، جاسمیان، مرحوم مهراب، اصغر ادیبی، فریدون معینی، فریدون ممبینی، بهمن نوروزی، مرحوم پرویزخان، همایون بهزادی، حسین کلانی، صفر هم بعدا اضافه شد.

* پس کلا همین جمع بودید و امکان ندارد افراد دیگری تحت نام تیم پرسپولیس مقابل تاج بازی کرده باشند؟
- ممکن است از کره مریخ آمده باشند و تاج به آنها 8 تا زده، هیچ وقت در تاریخ نمی‌شود دروغ گفت. به آقای فتح الله زاده که همشهری ما هم هست می‌گویم همشهری گرامی خیلی مخلصم اما چنین چیزی وجود ندارد. یعنی به سن ما که نمی‌خورد. شاید از کره ماه آمده‌اند و 8 تا خورده‌اند. اصلا این بحث‌ها را مطرح می‌کنند که چه شود؟ فوتبال ما اینقدر مشکلات دارد که جایی برای این حرف‌ها نمی‌ماند. وقتی این همه بی‌سروسامانی در فوتبال ماست چرا بند کرده‌اید به این 6 و 8.

* بگذریم؛ در بوکان چه می‌کنید؟
- قرار است سرمربی تیم سردار بوکان باشم و در این تیم فعالیت کنم. به همت آقای سعید شوکتی، صاحب تیم، مدیرکل تربیت‌بدنی بوکان و دکتر عثمان نماینده این شهر در مجلس زحمات زیادی کشیدند در لیگ دسته دوم سهمیه گرفتیم. همچنین باید از زحمات دکتر اسدی، آقای کفاشیان، آقای تاج و بهروان هم به صورت ویژه تشکر کنم.

* حالا بوکان امکان تیمداری دارد؟
- بله، اینجا دو تا استادیوم داریم که یکی از آنها چمن مصنوعی است. تماشاگران و طرفداران پرشوری هم دارد. ان‌شاءا... نتایج خوبی هم خواهیم گرفت.

* چه شد که از بوکان سردرآوردید؟
- اینجا منطقه محرومی است ولی امکانات نسبتا خوبی دارد. کار من معلمی است و این حرفه را دوست دارم؛ حالا هر جای ایران که باشد کار می‌کنم. من به کارم علاقه‌مندم و ایرادی ندارد اگر در دسته دوم کار کنم. روزی در تیم ملی مربیگری کردم، یک روز هم در خارج از کشور. برایم فرقی نمی‌کند، الان هم می‌خواهم در بوکان خدمت کنم.


انتهای پیام/7008

منبع: ایران ورزشی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان