۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ضرب العجل یک ماهه برای مدیریت مصرف بهینه آب رو به پایان است
کد خبر: ۹۴۸۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

روزبه:

ضرب العجل یک ماهه برای مدیریت مصرف بهینه آب رو به پایان است

استاندار قزوین تاکید کرد: ضرب العجل یک ماهه برای مدیریت مصرف بهینه آب در استان رو به پایان است و این امر بایستی هرچه سریع تر عملی شود.

 ضرب العجل یک ماهه برای مدیریت مصرف بهینه آب رو به پایان است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، مرتضی روزبه صبح امروز در جلسه اتاق فکر آب که با حضور دستگاههای ذی ربط در آب منطقه ای تشکیل شد با بیان این مطلب افزود: بایستی در خصوص میزان مصرف آبیاری فضای سبز نهاد ها وارگان ها ی دولتی برنامه ریزی مناسبی تدوین گردد تا این امر با حداکثر صرفه جویی و بصورت بهینه انجام گردد.
وی بر ضرورت تشکیل تشکل های مردمی آب بران در استان ادامه داد:بازنگری وظایف اجرایی این نوع تشکل های مردمی در استان ضروری است و بایستی به مسایل فرهنگی ،اجتماعی و آموزشی آنها نیز توجه شود تا شاهد خروجی مناسب این فعالیت ها در استان باشیم.
وی بر رفع موانع قانونی در مسیر فعالیت این تشکل ها تاکید کرد و ادامه داد:با تلاش در راستای رفع موانع و حل مشکلات این تشکل های مردمی بایستی یک بانک اطلاعاتی از تشکل های موجود در استان تشکیل شود تا در صورت لزوم تعداد آنها در سطح استان افزایش یابد زیرا فعالیت این تشکل های مردمی برای حل مشکلات آب و مدیریت بهینه در استان ضروری است.
استاندار قزوین در حوزه صنعت ساختمان اعم از مکان های دولتی،عمومی و مسکونی نیزتوسط نظام مهندسی طرح هایی تدوین شود تا در راستای مصرف بهینه آب اجرایی شود.
روزبه تدوین یک برنامه ریزی بلند مدت را در خصوص مدیریت مصرف بهینه آب ضروری اعلام کرد و ادامه داد: در برنامه ریزی ها ورود به مساله محیط زیست نیز در استان ضرورت دارد و سهم فضای سبز در آپارتمان ها نیز با توجه به مدیریت مصرف آب در آبیاری این فضاها نیز بایستی مدیریت گردد.
در این جلسه دستگاه های پرمصرف آب معرفی شدند.
در پایان جلسه نیز استاندار قزوین به همراه معاون امور عمرانی و مدیران مربوطه از کنتور هوشمند آب و برق که قرار است در بیش از 5 هزار چاه مجاز با 16 میلیارد تومان اعتبار در استان نصب گردد نیز بازدید کرد و در جریان نحوه کار این دستگاه قرار گرفت.
این دستگاه هوشمند از طریق کارت اعتباری شارژ می شود و مقدار حق آب و تاریخ پایان اعتبار نیز به کارت کنتور منتقل و پس از اتمام اعتبار نیز در صورت امکان شارژ خواهد شد و اطلاعات میزان آب مصرف شده ،حق آبه و هشدارها در ال سی دی کنتور قابل مشاهده می باشد.


انتهای پیام/7008

منبع: استاندار قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان