۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین رشد ۳۷ درصدی دارایی شرکت سرمایه‌گذاری خارجی/خروج سرمایه از ۷ شرکت زیان‌ده
کد خبر: ۹۴۸۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رشد ۳۷ درصدی دارایی شرکت سرمایه‌گذاری خارجی/خروج سرمایه از ۷ شرکت زیان‌ده

شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران در سال‌های اخیر ۴ شرکت با مجموع سرمایه اولیه ۴۰ میلیون دلار تاسیس کرده است.

رشد ۳۷ درصدی دارایی شرکت سرمایه‌گذاری خارجی/خروج سرمایه از ۷ شرکت زیان‌ده
به گزارش صبح قزوين، شرکت مادر تخصصی سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران (ایفیک) از سال 76 فعالیت رسمی خود را در زیر مجموعه وزارت اقتصاد آغاز کرد، سهام این شرکت 100 درصد دولتی و متعلق به وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده و به منظور تفکیک امور اجرایی و ستادی از امور نظارتی و حاکمیتی در زمینه سرمایه‌گذاری در عرصه بین‌المللی به عنوان شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده است.
موضوع فعالیت این شرکت، سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک با اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه‌های توجیه‌پذیر تولیدی، صنعتی، بازرگانی، مالی و خدماتی و فعالیت در بازارهای پولی و مالی در خارج از کشور و مدیریت اقتصادی این سرمایه‌گذاری‌ها است.
ارائه تسهیلات تجاری، تأمین مالی واردات و مشارکت در سرمایه‌گذاری طرح‌ها از اهم وظایف این شرکت به شمار می‌رود.
شرکت سرمایه‌گذاری خارجی ایران مدیریت بیش از 1.
7 میلیارد دلار دارایی خود را در 20 کشور جهان و در 23 شرکت سرمایه‌گذاری برعهده دارد و در این راستا علاوه بر مدیریت سرمایه‌گذاری یادشده، تاکنون فشارهای بین‌المللی مانع از اعمال مدیریت یا تهاتر سهام این شرکت در این سرمایه‌گذاری‌ها نشده است.
این شرکت علاوه بر سرمایه‌گذاری در دوره پیشین، اقدام به تأسیس چهار شرکت با مجموع سرمایه اولیه‌ای حدود 40 میلیون دلار کرده است و طی سال‌های 1384 تا 1391 شرکت به میزان 80 میلیون دلار در شرکت‌های سرمایه‌پذیر خرد در کشورهای مصر، اردن، عمان و پاکستان اقدام به افزایش سرمایه کرده و همچنین مبلغ 12 میلیون دلار در مؤسسات بین‌المللی اقدام به افزایش سرمایه کرده است.
این شرکت در 8 سال گذشته حدود 263 میلیون یورو مشارکت و همکاری با سایر شرکت‌ها داشته است و از سرمایه‌گذاری در 7 شرکت زیان‌ده انصراف داده است.
دارایی‌های این شرکت از سال 84 با افزایش 23 درصدی در سال 87 رسید و سپس در سال 90 با افزایش 37 درصدی به 20 میلیون و 966 هزار و 361 ریال رسیده است.
بازده مجموع دارایی‌های این شرکت از 2.
9 درصد در سال 84 به 6 درصد در سال 90 رسید و حقوق صاحبان سهام از 3.
1 درصد به 6.
3 درصد در سال 90 رسیده است.
منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان