۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین با متخلفين سد معبر ساختماني برخورد مي‌شود
کد خبر: ۹۴۱۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بهزادپور، مدیر منطقه دو شهرداری قزوین:

با متخلفين سد معبر ساختماني برخورد مي‌شود

شهرداري قزوین در برخورد با متخلفین سد معبر ساختمانی ضمن جمع‌آوري مصالح ساختماني از ادامه فعاليت ساختماني آن‌ها جلوگيري می‌کند.

با متخلفين سد معبر ساختماني برخورد مي‌شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری قزوین، مدیر منطقه دو شهرداری قزوین گفت: با توجه به افزایش ساخت و سازها و افزایش رفاه حال شهروندان، شهرداري قزوین در برخورد با متخلفین سد معبر ساختمانی ضمن جمع‌آوري مصالح ساختماني از ادامه فعاليت ساختماني آن‌ها جلوگيري می‌کند.

 با توجه به افزایش ساخت و سازها در سطح شهر متاسفانه شاهد تخلفات سد معبر ساختمانی هستیم که منجر به از بین رفتن حقوق شهروندان شده است، در این راستا گفت و گويي با حسین بهزادپور، مدير  منطقه دو شهرداری قزوین ترتيب داده‌ايم:

 با توجه به گستردگی ساخت و سازها در سطح منطقه دو شهرداری قزوین، وضعیت تخلفات سد معبر ساختمانی چگونه است؟

 با توجه به گستردگي ساخت و سازها در طي سال جاري در سطح شهر متأسفانه مشاهده مي‌شود که مجريان و مالکان ساختمان بدون در نظر گرفتن حقوق شهروندان، موجب سد معبر ساختماني و سختي تردد عابرين پياده و سواره در معابر اصلي و کوچه ها معابر سطح شهر با مصالح ساختماني تيرچه، آهن، ميلگرد، سفال، جوشکاري اسکلت، ساخت بتن در محل و تخليه شن، ماسه،سيمان و ميکسر مي‌شوند و  در برخی مواقع نيز مشاهده شده بدون هيچگونه هماهنگي مسير کوچه به طور کلي مسدود مي‌شود.

بیشتر اين مشکلات از طرف چه کسانی صورت مي‌گيرد؟

 بيشتر اينگونه مشکلات متأسفانه از طرف آن بخش از کارگاه‌هايی صورت مي‌گيرد که ساختمان‌ها داراي مجري و ناظر هستند و متأسفانه مجريان بدون توجه به حقوق شهروندان فقط به فکر انجام کار خود هستند و شهروندان از اين بابت دچار مشکل شده‌اند و روزانه تعداد زيادي از تماس‌هاي سامانه 137 به اين موضوع اختصاص پيدا کرده و از طرفي اين امر باعث منظر بدي در شهر و مبلمان شهري دچار مخاطره شده است و  همچنین اين امر براي شهري با سابقه فرهنگي و تاريخي قابل قبول نيست.

برای برخورد با متخلفین چه قوانینی وضع شده است؟

 به همين موجب مالکان ساختماني و ناظران و مجريان بايد خود را موظف به رعايت حقوق شهروندان بدانند و به موجب اين امر شهرداري بر اساس تبصره 1 ماده 55 قانون شهرداري‌ها خود را مجري برخورد با سد معبر و اشغال کنندگان معبر مي‌داند و قانون اجازه داده تا شهرداري از اين بابت رأسآً نسبت به برخورد با متخلفين ساختمان اقدام کند و ضمن جمع آوري مصالح ساختماني از ادامه فعاليت ساختماني جلوگيري به عمل خواهد آورد و علاوه بر آن بر اساس تبصره 7 ماده 100 قانون شهرداري‌ها و ماده 35 قانون نظام مهندسي ساختمان کشور ، ناظرين و مجريان این ساختمان‌ها با محروميت‌هايي از فعاليت نيز مواجه شده و به شوراي انتظامي ساختماني سازمان نظام مهندسي معرفي مي‌شوند.

برای اجرای قوانین موجود با سازمان نظام مهندسی ساختمان هماهنگی لازم وجود دارد؟

 در اين زمينه هماهنگي لازم نيز با سازمان نظام مهندسي ساختمان به عمل آمده و سازمان موظف است با متخلفين امر برخورد قانوني کند و شهرداري نيز به هيچ وجه فعاليت اينگونه افراد را نخواهد پذيرفت و از صدور پروانه با نظارت و مجريان فوق خودداري مي‌کند.
سازمان نظام مهندسي موظف است در اين زمينه مجريان و ناظرين خود را توجيه کرده و راهکارهاي لازم را ابلاغ کند.

در صورت نیاز شهروندان به مسدود کردن معبری برای فعالیت ساختمانی خود باید چه کار کند؟

 البته آن تعداد از افرادي که براي ساخت و ساز لازم است که بخشي از معابر را به دليل خطرات احتمالي براي عابرين و شهروندان مسدود کنند، اينگونه مجوزها به صورت محدود با تاريخ و زمان محدود صادر خواهد شد.
بنابراين بايد متوليان ساختمان سازي ترتيبي اتخاذ کنند تا ضمن انجام عمليات ساخت و ساز و پيشرفت ساختمان خود حقوق شهروندان را محترم شمرده و موجب سلب آسايش مردم نشوند.
در اين زمينه توصيه مي‌شود تا با دقت در تخليه مصالح ساختماني از گرفتگي جوی ها و آسيب ديدن درختان و جداول جلوگیری کنند.

پایان پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان