۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دانشگاه، فضایی به دور از سوء استفاده احزاب و جناح های سیاسی باشد/بحث های علمی فدای بحث های سیاسی نشود
کد خبر: ۹۴۰۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در مطالبه از وزیر علوم کابینه یازدهم:

دانشگاه، فضایی به دور از سوء استفاده احزاب و جناح های سیاسی باشد/بحث های علمی فدای بحث های سیاسی نشود

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (رحمة الله علیه): آنچه اکنون در جهان بسیار مهم و تعیین کننده می باشد، بحث پیشرفت های علمی است لذا مهم ترین مطالبه ای که می توان از وزیر علوم و تحقیقات داشت، این است که بحث های علمی فدای بحث های دیگر نشود.

دانشگاه، فضایی به دور از سوء استفاده احزاب و جناح های سیاسی باشد/بحث های علمی فدای بحث های سیاسی نشود
به گزارش صبح قزوین به نقل از کیوسنا، فرزاد جهان بین ضمن تأکید بر این مطلب که وظیفه ی اصلی دانشگاه تولید علم می باشد بیان کرد: این انتظار از محیط دانشگاه وجود دارد که سیاسی باشد، بدان معنا که نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت نبوده و پیشرو باشد؛ اما باید با کنترل رفتارهای احساسی و غریزی و ترویج عقلانیت مانع از خدشه دار شدن وظیفه ی اصلی دانشگاه شویم.
وی افزود: شعار دادن و ساختار شکنانه رفتار نمودن که همان غریزی برخورد کردن است، نه تنها هیچ اثر مثبتی در پی ندارد بلکه سبب تخریب و تبدیل آزادی به ضد آن می شود.
جهان بین ادامه داد: ما در دانشگاه ها به اعتدال یعنی فراهم آوردن فضایی همانند کرسی های آزاد اندیشی که افراد با تفکرات مختلف بتوانند به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در فضایی آرام پرداخته و به رویکرد اصلی دانشگاه لطمه ای وارد نشود، نیازمندیم.
معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اظهار داشت: آنچه اکنون در جهان بسیار مهم و تعیین کننده است، بحث پیشرفت های علمی می باشد که مهم ترین مطالبه ای که می توان از وزیر علوم و تحقیقات داشت، این است که بحث های علمی فدای بحث های دیگر نشود و دانشگاه فضایی برای سوء استفاده ی احزاب و جناح های سیاسی واقع نشود و با ایجاد فضایی مناسب ، بحث و بررسی در حوزه های مختلف که این نیز نوعی تولید علم است به صورت آرام، مستحکم و عقلانی صورت گیرد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان