۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آخرین آمار اعزام به خارج نیروی کار ایرانی
کد خبر: ۹۳۹۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رییس هیات مدیره اصکابا خبر داد:

آخرین آمار اعزام به خارج نیروی کار ایرانی

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران (اصکابا) از آخرین آمار اعزام نیروهای کار ایرانی به خارج خبر داد و گفت: از این پس گواهینامه‌های شغلی به جای کارت موقت به شکل دفترچه‌ و شبیه پاسپورت صادر می‌شود.

آخرین آمار اعزام به خارج نیروی کار ایرانی
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، حسن کرباسی اظهار کرد: در سال گذشته مجموع اعزام نیروی کار ایرانی از دفاتر کاریابی حدود 3000 نفر بوده است اما در سال 1394 تعداد ثبت‌نام‌ها به واسطه تفاهم‌نامه‌های منعقده با برخی کشورها زیاد شده و برابر آخرین آمارها 1850 نفر در شش ماهه نخست امسال به خارج اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار سامانه اطلاعات ایرانیان خارج کشور نیز، از نیمه دوم سال گذشته تاکنون برای حدود 5000 نفر گواهینامه شغلی صادر شده که از طریق وابستگان کار یا انجمن خدمات فنی و مهندسی تحویل شده است.

کرباسی افزود: همچنین 1500 نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که منتظر دریافت گواهینامه‌های شغلی خود هستند.

وی در عین حال از تغییر شکل گواهینامه‌های شغلی خبر داد و گفت: گواهینامه‌های شغلی صادره از این پس به صورت دفترچه و شبیه پاسپورت صادر می‌شود و از ضریب امنیت بالایی برخوردار است.

به گفته رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران (اصکابا) در گذشته گواهینامه‌های شغلی صادره در قالب کارت موقت شش ماهه بود و تحویل متقاضیان می‌شد ولی به دنبال طراحی و چاپ گواهینامه‌های جدید در وزارت کار، کارت موقت جای خود را به دفترچه‌های شغلی داده است.

کرباسی همچنین گفت: طی جلساتی که با دستگاههای مختلف از جمله اداره گذرنامه و گمرک برگزار کردیم هماهنگی لازم به منظور بهره‌مندی دارندگان دفترچه‌های شغلی از معافیت‌ها و مزایای پیش بینی شده در قانون فراهم شده و بر این اساس کسانی که در مبادی ورودی دفترچه‌های شغلی خود را ارائه دهند می توانند از مزایایی که قانونگذار در آیین نامه صدور خدمات فنی و مهندسی پیش‌بینی کرده استفاده کنند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان