۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کریمی به مدال برنز جهان دست یافت
کد خبر: ۹۳۹۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کشتی آزاد قهرمانی جهان

کریمی به مدال برنز جهان دست یافت

علیرضا کریمی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم در نخستین میدان جهانی خود در رده سنی بزرگسالان در دیدار رده بندی رقابت های قهرمانی جهان مقابل حریف بلغارستانی به پیروزی رسید و به شایستگی مدال برنز را به گردن آویخت.

کریمی به مدال برنز جهان دست یافت
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، دومین روز از چهل و ششمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی سال 2015جهان از ساعت 21و 30دقیقه جمعه شب به وقت تهران در ورزشگاه آرلینس آرنا شهر لاس وگاس آمریکا در وزن های 61، 86 و 97 کیلوگرم آغاز شد که دیدارهای فینال و رده بندی این مسابقات صبح شنبه برگزار شد.
علیرضا کریمی آزادکار جوان تیم ملی و دارنده مدال طلای جوانان جهان در دیدار رده بندی وزن 86 کیلوگرم برابر میخاییل پتروف گانف از بلغارستان با زیرگیریهای زیبا و بارانداز این حریف را 12 بر صفر شکست داد و مدال برنز گرفت.
کریمی با راهیابی به نیمه نهایی سهمیه وزن 86 کیلوگرم المپیک را نیز برای کشورمان گرفت.
این آزادکار کرجی تیم ملی در دور اول امیدجان عثمان اف نفر سوم آسیا و دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از ازبکستان را 11 بر صفر شکست داد و در مبارزه دوم نیز پیوتر اینالوف دارنده مدال نقره بازی های اروپایی از مولداوی را با زیرگیری های بی نقص با نتیجه 14 بر 7 شکست داد و در سومین مبارزه تاپانی هینو از فنلاد را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
وی در مرحله یک چهارم نهایی برابر ابراهیم آلداتف قهرمانی رقابت های سال 2013 جهان از اوکراین رو به رو شد و حریف قدرتمند خود را 14 بر 4 شکست داد و به جمع چهار نفر برتر راه یافت.
کریمی در مرحله نیمه نهایی برابر عبدالرشید سعدالله یف قهرمان سال 2014 جهان از روسیه قرار گرفت و نتیجه را 2 بر 6 واگذار کرد و به دیدار رده بندی رفت.
در روز دوم این مسابقات علیرضا کریمی و عباس طحان در وزن های 86 و 97 کیلوگرم دو سهمیه المپیک برای ایران گرفتند.
در روز اول این رقابت ها نیز سید محمد محمدی با کسب مدال برنز وزن 65 کیلوگرم اولین سهمیه المپیک کشتی آزاد ایران را نیز کسب کرد.
رقابت های کشتی آزاد قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو از 19 تا 22 شهریور در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می شود.
رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن های57، 61، 65، 70، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم برگزار می شود و به غیر از وزن های61 و 70 کیلوگرم، سایر وزن ها می توانند سهمیه المپیک برزیل را بگیرند.
در رقابت های جهانی آمریکا در 6 وزن المپیکی نفرات اول تا پنجم هر وزن سهمیه حضور در المپیک 2016 برزیل را کسب می کند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان