۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پاسخ پورمحمدی به منتقدانش/ ۵۰ رسانه برای وزیر نشدن من فعالیت می کنند
کد خبر: ۹۳۴۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پاسخ پورمحمدی به منتقدانش/ ۵۰ رسانه برای وزیر نشدن من فعالیت می کنند

وزیر پیشنهادی دادگستری در پاسخ به منتقدانش گفت: ۱۰ روز است ۵۰ شبکه ماهواره ای، سایت و مجله و روزنامه بر علیه من مطلب می نویسند تا آقای روحانی مرا از لیست وزرایش خارج کند .

پاسخ پورمحمدی به منتقدانش/ ۵۰ رسانه برای وزیر نشدن من فعالیت می کنند
به گزارش صبح قزوين به نقل از مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر پیشنهادی دادگستری در دفاع از خود اظهار داشت: باید خدا را سپاسگزار باشیم که در این فضا تنفس می کنیم و در نظام اسلامی قدم می زنیم.
وقتی انسان وارد فضای مجلس می شود و این حساسیت، وسواس را برای ارزشها سرمایه های ملت، حفاظت از امنیت و تمامیت ارزی را می بیند خدای را سپاسگزار می شود.
این همه انسان امین و خدمتگزار و همچنین صالح در کشور تلاش می کنند که نعمت بزرگی می باشد.

وی افزود: ما فکر می‌کردیم حال که وزارت دادگستری به تعبیر دوست منتقدمان هیچ جایگاه و فایده‌ای ندارد اینقدر پردردسر برگزار می‌شود.
زمانی برای وزارت کشور به این مجلس آمدیم که رأی اعتماد بگیریم و خیلی روز پر سروصدا و دیدنی و تاریخی بود.

وی ادامه داد: روز دیگری هم برای پرونده سه هزار میلیارد تومانی به این مجلس آمدیم و آن هم روز عجیبی بود و 72 دقیقه دوستان گوش می‌کردند و بعد از آن هم می‌گفتند ادامه ، به طوریکه از نفس افتادم.
امروز هم آمده بودیم برای استراحت در وزارت دادگستری و فکر می‌کردیم آرامتر است ولی دیدیم وضع به شکل دیگری است.

وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری ادامه داد :وقتی صحبت منتقدان را شنیدم یاد خاطره ای افتادم.
15 اسفند سال 59 سمینار قضات و دادستانها بود و شهید بهشتی به عنوان دیوان عالی کشور در این جلسه حضور داشت.
دادستانها و قضات به صورت گروهی با شهید بهشتی دیدار می کردند بعد از ظهر 15 اسفند ما نزد شهید بهشتی بودیم که از پایین ساختمان فریاد بلند شد همانهایی که در چمن دانشگاه تهران آن غائله را راه انداخته بودند علیه شهید بهشتی شعار می دادند .
نمی‌خواهم به ملت جسارت کنم اما ناچارم تاریخ را بگویم؛ مرگ بر بهشتی آنها ساختمان را می‌لرزاند؛ بهشتی در نگاه آنها مظهر اشرافیت و سرمایه‌داری و حافظ اشرافیت و سرمایه‌داران، ولی آن بزرگ، آرام سکوت کرد.

پورمحمدی گفت: ما متشنج بودیم و دوستان صحبت کردند که چرا حرف نمی‌زنید اما ایشان فرمود «انّ‌ الله یدافع عن ‌الذین آمنوا»؛ ما مظهر اشرافیتیم؟ در آن دولت فلان، قائم‌مقام وزارت‌خانه بودیم حافظ اشرافیت بودیم؟ چه می‌گویید؟

وی خطاب به نماینده مخالف خود گفت: ما مظهر اشرافیت و حافظ اشرافیت بودیم عزیز؟ صبح که این حرفها زده شد فکر می کردم که چه بگویم که همین برخوردها را با بزرگان ما مثل شهید بهشتی و دیگران هم داشتند، همانهایی که امروز نویسندگان و گویندگان و آماده‌کنندگان مطلب برای سایـت‌ها، تلویزیون‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای آن ور آب هستند و همه سندهای آن موجود است.
ظهر به ساختمان بازرسی رفتم و نماز خواندم بین نماز ظهر و عصر برای آن منتقد دو رکعت نماز خواند که عاقبت به خیر شویم.
اگر این موضوعات مطرح نمی شد نمی خواستم این چند کلمه را نیز بگویم یکی از مخالفان یک جمله ای را گفت که تعجب مرا به همراه داشت.
او گفت در وزارت کشور چه کار کرده و پرونده ای برای مبارزه با فساد نداشته است.
این بی عدالتی از کجا آمده بود؟ من ناظر دولت بودم شما دوست شفیق دولت گذشته بودید و این حرف شما یعنی در دولت گذشته فساد بوده است؟ که من با آن مبارزه نکرده ام.
اگر این موضوع را قبول دارید من همه اتهامات را می پذیرم.
عدالت و اصرار بر حق تاوان دارد .

پورمحمدی افزود: منتقد بعد از ظهر گفت چرا وزارت کشور را رها کردی اولین بار است که این موضوع را می شنوم خودشان می گویند او را بیرون کردیم.
در خصوص اینکه چرا در سازمان بازرسی نماندم از آقای لاریجانی سوال کنید که در جریان است و توضیح می دهد.
10 روز است برای وزارت دادگستری نامزد شده ام و در این مدت 50 شبکه ماهواره ای، سایت، مجله و روزنامه علیه من مطلب می نویسند که آقای روحانی نام مرا از لیست وزرایش خارج کند یا نمایندگان رای اعتماد ندهند.
نمی خواهم منتقدان را به این لیست اضافه کنم افتخار می کنم بعد از 33 سوال مورد غضب دشمنان نظام هستم و مطالبی که بر علیه من مطرح می کنند مانند یک کتاب بزرگ شده است.
همچنین افتخار می کنم که بر مواضع، آرمانها و اصول انقلاب ایستاده ام خوشحالم دولت یازدهم از این فضا بهره می گیرد و جریان انقلابی و ارزشی در دولت یازدهم نیز وجود دارد.
در خصوص قضیه قرارداد 500 میلیونی با مجلس نیز مجلس برای تنقیح قوانین اقداماتی را شروع کرد که قرار شد ما در این کار کمک کنیم .
40 سال است که تنقیح قوانین مانده است و تا کنون حدود 11، 12 برنامه جامع آماده کرده ایم.
بخشی از کار به بیرون از سازمان داده شد .

وی ادامه داد: در خصوص اتهام بعدی نیز داستان عجیبی است بخاطر اینکه در مقابل این کار ایستاده ام؛ 5 الی 6 سال آنرا برای خودم اهرم کرده اند.
پیام دادند به من که یا کوتاه بیا یا برخورد می کنیم.
خوشحالم که بر مواضع حق ایستاده ام.
وقتی این شائبه مطرح شد از رئیس قوه قضاییه خواستم که اگر شکایتی شده به آن رسیدگی شود که ایشان گفتند در این زمینه گزارش مطرح شده است.
من خواستم به گزارش نیز رسیدگی شود و پرونده به شعبه برود.
به شعبه رفتم و گفتم تحقیق کنید گفتند به دلیل اینکه قاضی هستید نمی توانیم تحقیق کنیم و در ابتدا باید تعلیق شوید.
گفتم چه راهی وجود دارد که این تحقیق صورت گیرد گفتند باید کتبی درخواست کنید من این درخواست را مطرح و بازجویی پس دادم.
بازپرس نیز پس از تحقیق اعلام کرد اقدامات من منطبق با قانون بوده است و اصولا جرم واقع نشده است من بازجویی پس داده و نگذاشتم مانند برخی اعلام کنم خط قرمز است و اجازه بازجویی نمی دهیم.

پورمحمدی خاطر نشان کرد: خواهش می کنم برای عدالت بیشتر وقت بگذارید بخاطر مسائل سیاسی، عدالت و مسائل کشور به حاشیه رفت.
اتفاقات چند سال گذشته به دلیل غلبه فضای سیاسی بود که نیازهای مردم کنار گذاشته شد در خصوص وزارت دادگستری قانون روشنی نداریم و وظایف به طور کامل مشخص نیست.
کاری که باید انجام دهیم تصویب قانون وزارت دادگستری می باشد.
حق نمایندگان است که سوال کنند و وظیفه خود می دانم که پاسخگو باشم.
مجلس راس و ناظر همه امور است.
در وزارت کشور نشان داده ام که این روحیه را داشته و انتظار دارم راه قانونی را هموار کنیم.
بنده فکر می کنم یک رسالت بزرگتر دارم و باید وزیر عدالت شوم، باید خادم و مبلغ عدالت بوده و پیگیر عدالت در دولت باشم و جلوی بروز فساد را بگیرم.
از این فضا استفاده کنم تا دولت خود عامل عدالت و سلامت باشد و جلوی رانت خواری را بگیرند.

وی خاطر نشان کرد؛ در حال حاضر با تلاشهای صورت گرفته خروجی در دستگاه قضایی آن چنان که می خواهیم نیست و در این جهت تلاش می کنیم در کنار همکاران قضایی، فضای عادلانه و داوری را بسازیم و با عدالت قضایی، عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی هرم عدالت را بسازیم.
در پایان نیز از 146 نماینده ای که با عنوان موافق با من نام نویسی کردند تشکر می کنم و از منتقدان نیز سپاسگزارم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص پرونده مطرح شده در دوره وزارت کشور خود نیز گفت: فردی که با وزارت کشور قرار دارد بسته بود به تعهد عمل نکرده و در این رابطه بازداشت شد که به خاطر بازی سیاسی وی را رها کردند و او حالا دارد پولهایش را افزایش می دهد

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان