۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تقاطع غیر همسطح شهید رجایی در آخر مهرماه به بهره برداری خواهد رسید
کد خبر: ۹۳۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

به منظور تسریع در بهبود عبور و مرور شهری؛

تقاطع غیر همسطح شهید رجایی در آخر مهرماه به بهره برداری خواهد رسید

پروژه تقاطع غیر همسطح شهید رجایی همانند بسیاری از پروژه ها در سطح شهر در تملک شهرداری است وکسبه حق اعتراض ندارند و ۱۰ ماه زودتر از موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید.

تقاطع غیر همسطح شهید رجایی در آخر مهرماه به بهره برداری خواهد رسید

به گزارش صبح قزوین، مسعود حق لطفی معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با اعلام این مطلب بیان کرد: این پروژه طی قرارداد  اولیه، 18 ماهه باید تحویل داده می شد و لی به دلیل سرعت بخشیدن به روند عملیات عمرانی، تسهیل در عبور و مرور شهر و کاهش بار ترافیکی، 10 ماه زودتر از موعد مقرر و تا آخر مهرماه جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: جهت تسریع در روند عملیات عمرانی، مسیر ورودی به شهرک کوثر و مینودر از سمت میدان ایثارگران(غیاث آباد) مسدود شده است و به محض اتمام عملیات احداث، مسیرها باز می شود.

IMG_5479 (1)

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین در پاسخ به اینکه بسیاری از کسبه در این منطقه معتقدند به دلیل عملیات در حال اجرای این پروژه، کاسبی آنها کمتر شده و در آمد زیادی کسب نکرده اند اظهار داشت: این پروژه همانند بسیاری از پروژه ها در سطح شهر، مانند تقاطع غیر همسطح نادری و عمران در تملک شهرداری است و کسبه حق هیچ گونه اعتراضی ندارند.

حق لطفی در پاسخ به اینکه آیا بخشودگی عوارض شامل کسبه در این منطقه می شود گفت: در خصوص پروژه تقاطع نادری و عمران، عوارض برای مغازه داران و کسبه آن منطقه بخشیده شد و طی نامه ای به دارایی تخفیف نیز قائل شدند ولی در خصوص این پروژه، اینکه 10 ماه زودتر از موعد مقرر تحویل و به بهره برداری می رسد بسیار کمک شایانی است.

IMG_5619

وی  با بیان اینکه در احداث هر پروژه ای، سختی و مشکلاتی نیز  می باشد اضافه کرد: در صورتی که در داخل منزل خود یک چاه حفر نمایید، کسی حق اعتراض و دخالت در آن محدوده را ندارد و ملک متعلق به شما می باشد؛ در خصوص پروژه های شهرداری نیز اگر چه اکنون شهروندان متحمل سختی در عبور و مرور و خرید از کسبه هستند  ولی در آینده  با احداث پروژه  تقاطع غیر همسطح شهید رجایی و پیشرفت این منطقه، کسبه و همچنین شهروندان از مزایای احداث این پل بهره مند خواهند شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با اقدامات عمرانی شهرداری، خیابان نوروزیان به دلیل عبور بیشتر وسایل نقلیه  اهمیت بیشتر ی یافته  است افزود: در خیابان دانشگاه  نیز به دلیل اجرای طرح تفصیلی و بسته شدن مسیر، ساکنین شاهد کاهش قیمت اراضی و اهمیت آن  می باشند و اعتراضی هم نداشتند و کاملا فرهنگ سازی شده است.

حق لطفی تصریح کرد: تملک معابر عمومی شهر در اختیار شهرداری است و در تبصره 6 ماده 96 قانون شهرداری ها، آمده که اراضی کوچه ها، خیابان ها، معابر، باغ ها و درختان عمومی واقع در محدوده شهر در اختیار شهرداری است و اینکه چه معبری چه زمانی ساخته شود و یا ساخته نشود، منفعت عمومی در نظر است و در این راستا یکسری خواص هم سهیم اند ولی ملاک، منفعت عمومی است.

IMG_5662

60 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه تقاطع غیر همسطح شهید رجایی

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح شهید رجایی دارای 4 پل روی رودخانه فصلی و چهار مسیر اصلی شمالی- جنوبی، جنوبی- شمالی و شرقی- غربی و غربی- شرقی می باشد اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه تقاطع غیر همسطح شهید رجایی 60 درصد است و کلیه پایلونها و کوله ها و 75 درصد از رمپها و لوپها بتن ریزی شده اند و اکنون پروژه آماده ریختن آسفالت است.

وی یادآور شد: مسیر جایگزین برای تردد وسایل نقلیه به شهرك مینودر از طریق تقاطع غیرهمسطح ارتباطات و برای تردد وسایل نقلیه به شهرك كوثر از طریق خیابان ساحل (سنا) صورت گرفته است.
حق لطفی با بیان اینكه مسیرهای جایگزین انتخاب شده برای تردد وسایل نقلیه مشكلی ایجاد نكرده است، گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود ضمن صبر ، بردباری و استفاده از مسیرهای جایگزین، شهرداری را در تسریع اجرای این پروژه یاری كنند.
این مقام مسوول تاکید كرد: احداث تقاطع غیر همسطح شهید رجایی در محل میدان ایثارگران ( ورودی کوثر) یکی دیگر از اقدامات شهرداری قزوین در جهت ساماندهی مشکلات ترافیکی و ایجاد راهکارهای لازم برای کاهش مشکلات ترافیکی است، این پروژه یکی از شاخص ترین تقاطع های غیرهمسطح شهر با ویژگی های خاص در طراحی و اجرا می‌باشد.

16 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه احداث پل های ابوترابی، شرق ملاصدرا و کانال آب قزوین

حق لطفی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص پروژه احداث پل های ابوترابی، شرق ملاصدرا و کانال آب قزوین، با 16 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام می باشد.

معاون فنی وعمرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: این پروژه با اختصاص اعتباری افزون بر 76 میلیارد  و 56 میلیون ریال در دست احداث می باشد و پیش بینی می شود این پروژه، 15 شهریور ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی هدف از اجرای این پروژه را روانسازی ترافیک و افزایش ایمنی و سهولت در تردد خودروها با توجه به رشد جمعیت شهر، اشتغال زایی و رونق اقتصادی در شهر، تغییر سیما و زیبا سازی شهر، پیش بینی و جلوگیری از ایجاد گروه های ترافیکی حل نشده طی سال های آینده ذکر کرد.

تقاطع غیر همسطح امام علی (ع) تا آخر شهریور ماه جاری به اتمام می رسد

امام علی

این مقام مسئول در خصوص تقاطع غیر همسطح امام علی (ع) اظهار داشت: این تقاطع با هدف تسریع در عبور و مرور شهری و اتصال بلوار باهنر به بلوار امام علی (ع)، کاهش بار ترافیکی ورودی شهر و ایجاد کمربندی شمالی- جنوبی  در حال احداث می باشد.

حق لطفی ادامه داد: تقاطع غیر همسطح امام علی (ع) با اعتبار اولیه 104 میلیارد ریال از 13 اردیبهشت سال 90 آغاز و تا 31 شهریور ماه جاری با 85 درصد پیشرفت فیزیکی به اتمام می رسد و به پیمانکاری شرکت سازندگی انصار است.

انتهای پیام/3007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان