۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بصیرت در کنار فتنه معنا پیدا می کند/ در جنگ نرم از ظرفیت های رسانه استفاده می شود
کد خبر: ۹۳۳۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل صدا و سیمای استان قزوین:

بصیرت در کنار فتنه معنا پیدا می کند/ در جنگ نرم از ظرفیت های رسانه استفاده می شود

صادقی جهانی در پنجمین دوره طرح ولایت گفت: در جنگ نرم از ظرفیت های رسانه استفاده می شود و اصطلاحاً با پنبه سر می برند لذا امروز در رسانه های ملی نبرد فکری و ارزشی است.

بصیرت در کنار فتنه معنا پیدا می کند/ در جنگ نرم از ظرفیت های رسانه استفاده می شود
به گزارش صبح قزوین، در روز سوم پنجمین دوره طرح ولایت استانی در استان قزوین صادقی جهانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین در خصوص نقش رسانه در بسط بصیرت دینی که در آمفی تئاتر دانشگاه بین الملل برگزار شد بیان کرد: در ارتباط با بصیرت که یک کلید واژه تعیین کننده است مقوله بصیر برای انسان به کار می رود، وقتی بخواهیم آن را تعریف کنیم به تجزیه و تحلیل جامع و کارشناسی شده از شرایط حال و آینده می رسیم.
صادقی جهانی اظهار کرد: بصیر کسی است که نسبت به موضوع قدرت پیشگویی و پیش بینی دارد و دارای درک درست از حال و آینده است و کسی است که فتنه، غبار و فضای آلوده آن را از مسیر دور نکرده و راه را گم نمی کند.
وی در ادامه افزود: در شرایط عادی همه چیز شفاف و واضح است و می توان به راحتی آن را تحلیل کرد فرد بصیر باید در شرایط فتنه بتواند حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهد و دارای قدرت تجزیه، تحلیل، ترکیب بندی و تفسیر از زمان حال و آینده را داشته باشد.
این مسئول در دیدار با دانشجویان در طرح ولایت گفت: مسئولیت ها و جایگاه های علمی و پژوهشی در اختیار شما دانشجویان است لذا ما نیازمند آن هستیم که راه را گم نکنیم تا به بصیرت برسیم.
صادقی جهانی ابراز کرد: انسان بصیر منافع ملی و اتحاد جامعه را بر هر چیز ترجیح می دهد که به دست دانشگاهیان ما شدنی است و این مسیر ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: در جامعه 2 گروه همیشه در کنا هم هستند و انسان های روشنفکر که اهل قلم و تدبراند و مسئولان و حاکمان هستند که مسئولیت هدایت جامعه بر عهده آنها است، هنر هر جامعه متعالی و پیشرفته این است که مسئولان خود را از دل جامعه روشنفکران بالا بیاورد.
مدیر کل صدا و سیمای استان قزوین تصریح کرد: اگر در جامعه روشنفکری حاکم باشد امنیت، استقلال و چرخش قدرت را تجربه خواهد کرد و روشنفکری متوجه تمام جامعه بشری می شود.
صادقی جهانی اضافه کرد: در غرب بحثی با نام نوزایی(رنوسانس) بیان می شود که یک جهت آن بحث سکولار است ما یک عالم بودن را داریم و یک علم زدگی و غرب در یک جهالت مضاعف به سر می برد.
وی توضیح داد: در سنت و جامعه سنتی احساس و عاطفه و در مدرنیته عقل منفعت خواه غالب و انسان منفعت خواه دنبال لذت های خود است و پست مدرن غرب در هزاره سوم دنبال چیز دیگری است که چگونه عقل را با عاطفه آشتی دهد و آنچه که غرب از آن بی بهره است معنویت است چون مسیر الهی ندارد و واقعی نیست.
صادقی جهانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند؛ اسلام از تمدن غرب طلب کار است چون چیزی به نام خانواده ندارد، ما می گوییم که جنسیت تعیین کننده نیست بلکه تعیین کننده انسانیت است.
وی با اشاره به اینکه در جامعه 3 رکن اساسی لازم است بیان کرد: رکن اول قدرت علمی، رکن دوم قدرت اقتصادی و رکن سوم قدرت دفاعی است در جمهوری اسلامی ایران 2 رکن نهادینه شده است.
مدیر کل صدا و سیمای استان قزوین گفت: ما برای قدرت اقتصادی باید ظرفیت ها را شناسایی و از ظرفیت هایی که داریم نهایت استفاده را ببریم.
صادقی جهانی توضیح داد: بصیرت در کنار فتنه معنا پیدا می کند فتنه به معنای جنگ نرم است، غرب در فاصله بین سده 16 تا 1950 در دنیا به دنبال قدرت نظامی بود که به آن نبرد سخت می گویند که هزینه بالایی دارد.
در جنگ نرم، پیاده نظام دولت مهاجم از خودش نیست و از جبهه رقیب است.
وی ادامه داد: در تهاجم فرهنگی جبهه مهاجم دارای نقشه است و کشور مقابل آمادگی ندارد و بیشتر به سبک زندگی حمله می شود در شبیخون فرهنگی جبهه مهاجم در آمادگی به سر می برد و نقشه دارد و کشور مقابل در غفلت است و غافلگیر می شود مسئولین ما توانسته اند راه را پیدا کنند و در مقابل شبیخون فرهنگی بایستند و ناتو ایجاد کنند.
این مسئول در انتها افزود: در جنگ نرم از ظرفیت های رسانه استفاده می شود و اصطلاحاً با پنبه سر می برند لذا امروز در رسانه های ملی، مکتوب، دیداری و شنیداری رسالت عظیمی بر دوششان است که امروز نبرد فکری و ارزشی است.
انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان