۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین اولين همايش راهنمايان گردشگري استان قزوين برگزار شد
کد خبر: ۹۳۱۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سرپرست ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري استان قزوين:

اولين همايش راهنمايان گردشگري استان قزوين برگزار شد

قاسمی: نخستين همايش راهنمايان گردشگري به منظور ساماندهي و هماهنگي اين افراد در حوزه راهنمايي گردشگران در استان قزوين برگزار شد.

اولين همايش راهنمايان گردشگري استان قزوين برگزار شد

به گزارش صبح قزوین، حميد رضا قاسمي سرپرست ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري استان قزوين اظهار داشت: نخستين همايش راهنمايان گردشگري به منظور ساماندهي و هماهنگي اين افراد در حوزه راهنمايي گردشگران در استان قزوين برگزار شد.

وی با اعلام اين خبر گفت: در میان نیروی انسانی شاغل در بخش جهانگردی، افرادی هستند که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با گردشگران درارتباط هستند.
كه وظایف و مسئولیت خاصي دارند.

قاسمي با اشاره به نقش راهنمايان در بازار گردشگري افزود: راهنمایان گردشگری یا تور لیدر از جمله نیروهایی هستند که با گردشگران در ارتباط مستقیم بوده و بیشترین زمان را نسبت به سایر عوامل با آنها بسر می‌برند.
راهنمایان به عنوان سفیران فرهنگی یک کشور طلقی شده و نقش بسزائی در هدایت، تامین نیازمندی‌های مادی و معنوی گردشگران دارند كه توانمندی هر یک از این افراد به جریان جهانگردی در هر کشوری رونق بخشیده و عدم کارایی آنها مانع از رشد و توسعه جهانگردی می شود.

وي همچنين اظهار داشت: اين همايش با هدف بررسي موضوع راهنمايان و اهميت زحمات اين فعالان در توسعه صنعت گردشگري در استان قزوين برگزار شد كه جهت ساماندهي و مديريت بهينه اين بخش با ايجاد زمينه‌هاي مناسب براي تشكيل انجمن راهنمايان و نحوه عضوگيري در استان اقدام لازم صورت خواهد پذيرفت.

سرپرست ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري استان قزوين تصريح كرد: بر اساس آيين نامه نظارت بر تاسيسات گردشگري کليه تورهاي ورودي و خروجي بايد با حضور راهنمايان داراي گواهي نامه پايان دوره و راهنمايان کارت دار برگزار شود و برگزاري هرگونه تور بدون راهنماي کارت دار ممنوع بوده و تخلف محسوب مي‌گردد كه اميدواريم با راه‌اندازي اين انجمن بتوانيم در جهت توسعه و رونق گردشگري استان گام موثري برداريم.

شايان ذكر است: اين همايش در سالن قائم شهرداري منطقه 2 اجر گرديد و نشست آتي آن براي تشكيل انجمن (انتخابات و تعيين اعضاء هيات مديره) با حضور نمايندگان اداره کار و امور اجتماعي و اداره کل ميراث فرهنگي برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان