۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین سی و یکمین دوره مسابقات دانش آموزی در باب الجنه قزوین شکوفا می شود
کد خبر: ۹۲۸۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

چشم امید ایران به استان قزوین:

سی و یکمین دوره مسابقات دانش آموزی در باب الجنه قزوین شکوفا می شود

مسابقات کشوری قرآن و عترت دانش آموزان برگزیده کشور در قزوین برگزار می شود.

سی و یکمین دوره مسابقات دانش آموزی در باب الجنه قزوین شکوفا می شود
به گزارش صبح قزوین، سی و یکمین دوره مسابقات قرآن ویژه دانش آموزان در استان قزوین برگزار می شود.
این مساقات ویژه دختران و پسران و در 2 مقطع راهنمایی و دبیرستان می باشد.
مولایی دبیر مسابقات در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین اظهار داشت: به لطف ایزد منان این دوره از مسابقات به میزبانی استان قزوین در تاریخ 22 مرداد لغایت 30 مرداد برگزار خواهد شد.
وی اعلام کرد: این اولین بار است که قزوین میزبانی این مسابقات را در کشور دارد.
در این دوره شرکت کنندگان دانش آموز در رشته قرآن در 2 بخش قرائت، حفظ، رشته عترت در بخش مداحی و در رشته نماز بخش اذان به رقابت خواهند پرداخت.
مولایی درباره سابقه این مسابقات اذعان داشت: با مصوبه وزارت آموزش و پرورش کشور این دوره از مسابقات به میزبانی 5 استان آغاز شد که آذرباییجان شرقی(تبریز)، مرکزی(اراک)، اصفهان تاکنون این مسابقات را میزبانی کرده اند.
این مسئول ادامه داد: چهارمین استان نیز به نام استان قزوین می باشد که در اختتامیه این مسابقات از آذرباییجان غربی به عنوان میزبان بعدی دعوت خواهد شد تا در همایش شرکت داشته باشد.
دبیر مسابقات قرآن و عترت سی و یکمین دوره مسابقات قران به هماهنگی های انجام شده توسط مسئولان استانی اشاره و بیان داشت: جهت ایجاد هماهنگی بین مسئولان جلسات متعددی بین مسئولان از جمله امام جمعه استان قزوین، صدا و سیما، شورای قرآن استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش بوده است تا این میزبانی به نحو احسن برگزار و خاطراتی خوب برای مدعوین و شرکت کنندگان بر جای ماند.
همه چیز در باب مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی: دبیر مسابقات دانش آموزی تصریح کرد: 1188 نفر شامل 792 نفر از شرکت کنندگان پسر و 396 نفر از دختران در رشته های مختلف بیان شده با هم به رقابت خواهد پرداخت.
از استان قزوین نیز 24 نفر پسر و 12 نفر از دختران شرکت خواهند داشت.
مولایی خاطر نشان کرد: مسابقات برادران از 22 مرداد تا 25 مرداد آغاز خواهد شد و مسابقات دختران برگزیده در تاریخ 27 مرداد تا 30 مرداد می باشد.
وی مکان اسکان شرکت کنندگان را چنین تشریح کرد: در مقطع متوسطه، پسران در دانشگاه پردیس نواب و در مقطع اهنمایی در دبیرستان علامه جعفری مینودر اسکان خواهند یافت.
مولایی محل اسکان دختران را دانشگاه پردیس نواب (تربیت معلم) خواند و افزود: مراسم افتتاحیه پسران این دوره از مسابقات در سالن ورزشی پیام نور قزوین واقع در مینودر قزوین برگزار خواهد شد که ساعت این برنامه 5 الی 7 بعد از ظهر خواهد بود.
همچنین مراسم افتتاحیه دختران در 27 مرداد در سالن پردیس نواب می باشد برنامه های تدارک دیده برای شرکت کنندگان در مسابقات: وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در 2 بخش مسابقه و برنامه های فوق برنامه خواهد بود.
شرکت کنندگان که از کل استان های کشور عزیزمان خواهند بود برنامه های مختلفی از جمله محفل انس با قرآن، جنگ شب، مسابقات ورزشی، نماز جماعت و نمایشگاه های مختلف را خواهیم داشت.
مولایی خاطر نشان کرد: همچنین برای آشنایی با آثار تاریخی و مکان های دیدنی استان قزوین، تورهای گردشگری شامل چهار انبیاء، چهل ستون، امام زاده حسین، حمام قجر و .
.
.
را خواهیم داشت.
وی اعلام کرد: برای اینکه در استان قزوین عطر و ندای قرآن بپیچد، در 3 شهرستان های البرز، تاکستان و قزوین محافل انس با قرآن با حضور دانش آموزان برتر از کل کشور برگزار خواهد شد.
وی در پایان افزود: به 5 نفر برتر از گروه های مختلف هر رشته و پایه از رتبه اول تا پنجم جوایزی شامل لوح تقدیر، کارت هدیه و تندیس مسابقات اهدا خواهد شد.
انتهای خبر/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان