۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین نرخ اکثر گروه های مواد خوراکی ثابت ماند
کد خبر: ۹۱۹۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

بانک مرکزی:

نرخ اکثر گروه های مواد خوراکی ثابت ماند

بانک مرکزی گزارش متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱گروه مواد خوراکی در تهران برای هفته منتهی به ۱۳ شهریور ماه ۹۴ را منتشر کرد که بر این اساس نرخ ۷ گروه کالا نسبت به هفته قبل از آن ثابت و قیمت سه گروه کاهش یافت البته در این میان نرخ یک گروه نیز با افزایش مواجه شد.

نرخ اکثر گروه های مواد خوراکی ثابت ماند
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، براساس این گزارش نرخ لبنیات، تخم مرغ، برنج، قندو شکر، چای، روغن نباتی و گوشت قرمز در هفته مذکور ثابت ماند اما قیمت حبوب 0.2 درصد افزایش داشته است.

در همین حال نرخ میوه های تازه 2.4 درصد، سبزی های تازه 2.5 درصد و گوشت مرغ 3.6 درصد با کاهش مواجه شده است.

** لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت بود. بهای تخم مرغ بدون تغییر بود و شانه ای 74 تا 95 هزار ریال فروش می رفت.

** برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، قیمت تمام اقلام این گروه ثابت بود. در گروه حبوب، بهای عدس معادل 0.1 درصد افزایش ولی بهای لپه نخود 0.5 درصد و لوبیا چیتی 0.7درصد افزایش داشت ولی بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

** میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید. میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه قیمت طالبی معادل 5 و موز 3.4 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 تا 9.1 درصد کاهش یافت.

در گروه سبزی های تازه قیمت سبزی های برگی ثابت بود. بهای بادنجان معادل 1.3 و سیب زمینی 0.1 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.7 تا 10.8 درصد کاهش داشت.

** گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود. قیمت گوشت مرغ معادل 3.6 درصد کاهش یافت.

** قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.

** تغییرات یکساله نرخ مواد غذایی

همچنین قیمت گروه لبنیات در هفته منتهی به سیزدهم شهریورماه جاری نسبت به هفته مشابه سال قبل5.3 درصد، برنج 9 درصد، حبوب 20.1 درصد، سبزی های تازه 3.2 درصد، گوشت قرمز 7.2 درصد، قند و شکر 5 درصد و روغن نباتی 0.8 درصد افزایش و نرخ گروه تخم مرغ 12.4 درصد، میوه های تازه 1.1 درصد، گوشت مرغ 0.3 درصد و چای 1 درصد کاهش داشته است.




انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان