۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آشنا کردن نوجوان و جوان با قرآن کریم باید از خانواده ها شروع شود
کد خبر: ۹۱۹۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

آشنا کردن نوجوان و جوان با قرآن کریم باید از خانواده ها شروع شود

آیت الله باریک بین: باید پدران و مادران، فرزندان خود را با قرآن آشنا نمایند. سپس مدرسه و آموزش و پرورش نقش بسیار مهم و اساسی در این زمینه بر عهده دارند.

 آشنا کردن نوجوان و جوان با قرآن کریم باید از خانواده ها شروع شود
به گزارش صبح قزوین، به مناسبت برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزان کشوری در استان قزوین بیانیه ای توسط امام جمعه قزوین و نماینده مقام معظم رهبری اعلام شد.
آیت الله بارک بین اظهار داشت: هر چه درباره اهمیت و جایگاه قرآن در جامعه بگوییم کم گفته ایم.
زیرا قرآن همه چیز ما و کلام پروردگار بزرگ و کتاب هدایت و انسان سازی است.
وی بیان داشت: اگر خواهان جامعه ای سالم و منطبق بر ارزش های انسانی باشیم و آحاد مختلف جامعه به سوی کمال و ترقی مادی ومعنوی پیش روند، تنها راه و بهترین راه پیاده کردن احکام و معارف و آموزه های قرآن کریم در جامعه است.
آیت الله باریک بین ادامه داد: آشنایی با قرآن و انس با آیات نورانی آن و عمل کردن به آیات الهی راه منحصر به فرد صلاح و رستگاری و سعادت ودنیا و آخرت ما است.
امام جمعه قزوین یادآور شد: آشنا کردن نوجوان و جوان ما با قرآن کریم که در مرحله اول باید از خانواده ها شروع شود یعنی از همان دوران کودکی.
باید پدران و مادران، فرزندان خود را با قرآن آشنا نمایند.
سپس مدرسه و آموزش و پرورش نقش بسیار مهم و اساسی در این زمینه بر عهده دارند.
نماینده مقام معظم رهبری افزود: همین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و نیز دستگاه های فرهنگی مثل اداره کل تبلیغات اسلامی، صداو سیما که مجموعه کارهای بزرگی در این زمینه انجام داده اند و باید گسترش پیدا کنند.
وی به مسابقات قرآنی دانش آموزان درقزوین اشاره و تصریح داشت: برگزاری همین مسابقات قرآنی که باید در این جا از برگزار کنندگان و دست اندرکاران این مسابقات تشکر کرد.
باید به این نکته توجه شود که توجه به روخوانی صحیح و حتی الامکان رعایت قواعد تجویدی و موضوع مهم حفظ قرآن کریم و سپس توجه به مفاهیم و مبانی آیات قرآن که از تفاسیر معتبر مثل المیزان و نمونه باید استفاده کرد.
آیت الله باریک بین اشاره کرد: در مرحله بعد باید هم خود و هم خانواده ها و هم مدارس و دانشگاه ها در سطح جامعه قرآن را مورد عنایت و توجه ویژه قرار دهند.
انتهای خبر/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان