۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نوسانات بازار ارز کوتاه‌مدت است/ روندی برای تغییر قیمت ارز وجود ندارد
کد خبر: ۹۰۹۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

طیب‌نیا:

نوسانات بازار ارز کوتاه‌مدت است/ روندی برای تغییر قیمت ارز وجود ندارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نوسانات بازار ارز کوتاه‌مدت بوده و روندی برای تغییر قیمت ارز وجود ندارد.

 نوسانات بازار ارز کوتاه‌مدت است/ روندی برای تغییر قیمت ارز وجود ندارد
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، علی طیب‌نیا امروز در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه تبادل اطلاعات اقتصادی و مالی کشور در پاسخ به اینکه چرا طی روزهای اخیر شاهد افزایش نرخ دلار در بازار ارز هستیم اظهار داشت: افزایش قیمتی که طی روزهای اخیر شاهد آن هستیم کوتاه‌مدت است.

وزیر اقتصاد افزود: نوسانات بازار ارز کوتاه‌مدت بوده و روندی برای تغییر قیمت ارز وجود ندارد.

*** دولت الکترونیک جزء لاینفکی از حکمرانی مطلوب است

طیب‌نیا در ادامه با بیان اینکه فناوری اطلاعات یک تحول عمیقی در مدیریت کشورها و سیستم‌های اجتماعی و اقتصادی ایجاد کرده است، گفت: دولت الکترونیک جزء لاینفکی از حکمرانی مطلوب در دنیا محسوب می‌شود.

وی افزود: استفاده از این فناوری امکان کارآمدکردن اقدامات دستگاه‌های مختلف را فراهم می‌کند، به گونه‌ای که فعالیت‌ دستگاه‌های مختلف با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی الکترونیک از سوی سازمان امور مالیاتی در زمان و هزینه مردم صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از سیستم الکترونیک نقش مهمی در بهبود محیط کسب و کار دارد گفت: این پروژه هزینه‌های مبادلاتی را به شدت کاهش می‌دهد و زمینه دخالت بیشتر بخش خصوصی را در اقتصاد فراهم می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: برای بهبود محیط کسب و کار باید استفاده موثر و گسترده را از فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دهیم تا تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها همراه با ارتقاء کیفیت به هنگام انجام شود.

به گفته طیب‌نیا، ارتقاء شفافیت و سلامت اداری و مالی منوط به استفاده از فناوری اطلاعات است.

وی با بیان اینکه با روش‌های سنتی نمی‌توان با مفاسد مقابله کرد، افزود: روش‌های سیستماتیک و فناوری اطلاعات با مفاسد مقابله جدی می‌کند، به گونه‌ای که در سازمان‌هایی که سیستم الکترونیک مستقر شده به وضوح از سر این موضوع دیده می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال استفاده از سامانه الکترونیک و صدور ضمانت‌نامه در سیستم بانکی از ارائه ضمانت‌نامه‌های جعلی جلوگیری می‌کند.

طیب‌نیا با بیان اینکه البته فناوری اطلاعات تخلف را صفر نمی‌کند، بلکه هزینه تخلف را افزایش و میزان آن را کاهش می‌دهد، گفت: استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف وزارت امور اقتصادی و دارائی جزو اولویت‌های اصلی است که طرح جامع مالیاتی، سیستم نوین یکپارچه گمرکی، سامانه تبادل اطلاعات اقتصادی و خزانه‌داری الکترونیک از جمله آنهاست.

وی افزود: سامانه تبادل اطلاعات اقتصادی جزء برنامه‌هایی بود که در زمان اخذ رای اعتماد به مجلس ارائه کرده‌ام و بعد از 2 سال توانستیم قدمهای موثری در این زمینه برداریم.

طیب‌نیا تاکید کرد: از طریق این شبکه اطلاعات مورد مبادله قرار می‌گیرد که هم امن بوده و هم ضوابط را برای نحوه مبادله اطلاعات دربر دارد که البته امروز مرحله سخت‌افزاری این پروژه در حال انجام است و هنوز روابطش به صورت کامل تهیه نشده است.

وی افزود: مقاومت‌هایی نیز در برخی از سازمان‌ها که ارائه دهنده اطلاعات هستند دیده می‌شود که تمایلی به اشتراک‌گذاری این اطلاعات ندارند.

وزیر امور اقتصادی و دارائی با بیان اینکه طبیعتا اطلاعات مربوط به تراکنش‌های بانکی مردم و اطلاعات مربوط به معاملات بورس نمی‌تواند مورد مبادله قرار گیرد، تصریح کرد: اینکه چه اطلاعاتی در این سامانه مبادله شود، نیازمند تدوین استانداردهایی است و البته ممکن است به اصلاح برخی از مقررات نیز نیاز داشته باشد.

به گفته طیب‌نیا، بحث ایمنی در این سامانه بسیار بااهمیت بوده، چرا که اگر کوچکترین تردیدی در مسائل ایمنی شبکه وجود داشته باشد، استفاده از آن بی‌ارزش می ‌شود.


انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان