۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۲ بازیکن استقلال ۹۰ را جنجالی کردند / جدال کوبیدن سر به میز بین فردوسی پور و نصیرزاده / پاسخ منفی سردارها به عادل
کد خبر: ۹۰۹۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در برنامه شب گذشته ۹۰ چه گذشت

۲ بازیکن استقلال ۹۰ را جنجالی کردند / جدال کوبیدن سر به میز بین فردوسی پور و نصیرزاده / پاسخ منفی سردارها به عادل

برنامه ۹۰ شب گذشته روی آنتن رفت و به بررسی اتفاقات فوتبالی هفته گذشته کشورمان پرداخت.

 ۲ بازیکن استقلال ۹۰ را جنجالی کردند / جدال کوبیدن سر به میز بین فردوسی پور و نصیرزاده / پاسخ منفی سردارها به عادل
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، برنامه 90 این هفته ساعت 22:40 دوشنبه شب روی آنتن شبکه سه رفت. در ابتدای برنامه عادل فردوسی پور توضیحاتی درباره موضوعات این هفته برنامه ارائه کرد.

در این برنامه قرار بود با حضور سردار کمالی، سردار باران چشمه و همینطور مجید جلالی درباره مشکلات بازیکنان سرباز صحبت شود اما فردوسی پور اعلام کرد بر اساسی پیامکی که به دستش رسیده است، سردار کمالی و سردار باران چشمه به برنامه نخواهند آمد.

نکته جالب در برنامه این هفته این بود که در لحظاتی با قطع برنامه 90، رقابت کشتی‌گیران ایران در مسابقات جهانی آمریکا زنده روی آنتن می‌رفت.

* سوال پیامکی

سوال نظرسنجی برنامه این هفته به پیش‌بینی نتیجه دیدار هند و ایران اختصاص داشت. بینندگان نود باید به سبک برنامه 2014، نتیجه دیدار ایران و هند را دقیق پیش‌بینی می‌کردند.

حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزارنفر در مسابقه پیامکی این برنامه شرکت کرده بودند که نتایج سه بر صفر، چهار بر صفر و پنچ بر صفر (به سود ایران) بیشترین فراوانی را داشت.

* آنالیز دیدار ایران و گوام

در بخش بعدی برنامه، دیدار ایران و گوام آنالیز شد. تحرکات زیاد مهدی طارمی درون زمین، او را ستاره این دیدار کرد. طارمی هر 80 ثانیه یک بار توپ را لمس کرد و به طور کلی 67 بار پا به توپ شد. البته او در این دیدار 4 پاس کلیدی ارسال کرد و نقش مهمی در پیروزی ایران داشت. سردار آزمون هم در این دیدار یکی از بهترین بازیکنان بود. او علاوه بر 35 بار لمس توپ 2 ضربه هم به سمت دروازه زد که حاصل آن دو گل بود.

فردوسی پور بعد از پخش بازی ایران با گوام از همه مسئولان، از وزارت ورزش گرفته تا فدراسیون فوتبال خواست تا دست به دست هم بدهند و با کنار گذاشتن کینه‌ها، زمینه صعود تیم ملی به جام جهانی روسیه را فراهم کنند.

* کی روش: تغییرات در ترکیب تیم ملی

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی در ارتباط تصویری با برنامه نود درباره آخرین شرایط تیم ملی به گفتگو پرداخت و تصریح کرد: «همه چیز در هند عالی است، فقط متاسفانه یک مصدوم به نام وریا غفوری داریم که به بازی فردا نمی رسد.»

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این که آیا به جز غیبت غفوری تغییر دیگری در ترکیب خواهیم داشت گفت: «بله احتمالا دو یا سه تغییر در ترکیب اولیه نسبت به بازی گوام خواهیم داشت.»

کی روش درباره اینکه مردم از نحوه بازی تیم ملی و جوانگرایی که صورت گرفته راضی هستند، گفت: «کارهای خوبی تا اینجا انجام داده‌ایم و مهم‌ترین مسئله تعادل است و اینکه بتوانیم فردا مقابل هند به پیروزی برسیم. ما می‌توانیم فردا نتیجه لازم را کسب کنیم کاملاً آماده هستیم و شور و اشتیاق بالایی برای پیروزی داریم و امیدوارم بتوانیم باعث خوشحالی مردم شویم.»

وی درباره وضعیت آب و هوای شهر بنگلر هند گفت: «آب و هوای بنگلر بارانی است و اگر فردا همین شرایط برقرار باشد بازی سریع‌تری را خواهیم داشت و مطمئناً سرعت تیم ملی بیشتر خواهد شد.»

سرمربی پرتغالی درباره شرایط تیم ملی هند هم گفت: «فوتبال هند پیشرفت کرده است تیم‌های ملی به سرعت پیشرفت می‌کنند و بزرگ‌تر می‌شوند سرمایه‌گذاری که در هند صورت گرفته بسیار بزرگ است و در اخبار هم دیدم که قرار است 2 لیگ در این کشور آغاز شود. (سوپر لیگ و لیگ برتر) در سراسر کشور هند هم مراکز تخصصی فوتبال ایجاد شده البته آنها مسیر طولانی برای رشد دارند.»

کی‌روش درباره زمین چمن ورزشگاه بنگلر که به نظر می‌رسد، شرایط مساعدی ندارد، هم گفت: «هیچ شکایتی راجع‌ به زمین چمن نداریم زمین به گونه‌ای است که به بازی سرعت می‌دهد.»

سرمربی تیم ملی در ادامه خاطرنشان کرد: «مطمئن هستیم بازیکنان با تلاش خودشان بازی خوبی را مقابل هند انجام خواهند داد مهم‌ترین مطلب ارائه بازی خوب و برنده شدن است، به تک‌تک بازیکنانم اعتماد دارم و مطمئن هستم فردا همه هواداران ایرانی به تیم ملی افتخار می‌کنند.»

* قیمت بلیت بازی افغانستان و ژاپن

در ادامه ارتباط تلفنی با حسینی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره حواشی مسابقه فردای ژاپن و افغانستان در ورزشگاه آزادی برقرار شد. حسینی با تکذیب صحبت‌هایی مبنی بر اینکه گفته شده بلیت بازی از ۵۰ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان کاهش یافته است، گفت: «خیر بلیت همان ۵۰ هزار تومان است و کم نشده.»

وی در پاسخ به این که آیا این قیمت بلیت بی انصافی نیست؟، تاکید کرد: «همین هفته پیش بازی تیم ملی عراق در ایران برگزار شد که ما قیمت بلیت را ۱۰ هزار تومان گذاشتیم اما خود مسئولان عراقی قیمت را ۲۵ هزار تومان قرار دادند و بلیت فروشی انجام دادند. همه این کشورها خودشان دنبال درآمدزایی هستند و خود فدراسیون فوتبال افغانستان این مبلغ را مکتوب به ما اعلام کرد و خواست ۵۰ هزار تومان باشد.»

* نصیرزاده: پروپجیچ قانونی به استقلال پیوسته

یکی از مباحث برنامه این هفته به انتقال جنجالی پروپجیچ به استقلال بود که این انتقال با اتفاقی که برای "دخیا" و حضورش در تیم رئال مادرید افتاد، مقایسه شد.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال روی خط آمد تا توضیحاتی درباره پیوستن پروپجیچ به استقلال ارائه کند.

او که اعتقاد داشت قرارداد پروپجیچ 23 جولای فسخ شده است، اظهار داشت: «با اینکه فصل نقل و انتقال در ایران به پایان رسیده بود و پروپجیچ در ساعت 12 به وقت ایران برای باشگاهش بازی کرده است اما هنوز ساعت به وقت آلبانی به 12 نرسیده و در آن کشور 23 جولای بوده است. بنابراین او قراردادش را 23 جولای فسخ کرده است. بنابراین بازیکن آزاد شده و می‌توانسته به استقلال بپیوندد.»

در ادامه فردوسی پور این استنباط نصیرزاده را به چالش کشید و آن را مورد قبول ندانست و گفت که می‌خواهد دراین باره سرش را به میز بکوبد!

* مظلومی: ریوالدو را نمی خواهم / کرار بخشیده شد

در ادامه برنامه، پرویز مظلومی سرمربی استقلال روی خط آمد و درباره حواشی جاسم کرار توضیح داد.

مظلومی اظهار داشت: «در هر تیمی بازیکنانی ممکن است بی‌انضباطی کنند وظیفه ما هم این است که از بی‌انضباطی بازیکنان جلوگیری کنیم. کرار در شب آخر اردو به دنبال این بود که از من اجازه بگیرد تا پیش خانواده‌اش برود من به او اجازه ندادم اما ایشان ساعت 12 شب اردوی باشگاه را ترک کرد و صبح وقتی به تیم اضافه شد با آقای فرزاد مجیدی درگیری لفظی پیدا کرد و من هم ایشان را به خاطر بی‌انضباطی از اردو اخراج کردم.»

وی ادامه داد: «در باشگاه استقلال برخی از مسائل انضباطی را به مجیدی سپرده‌ام و او عصای دست من است همکاران من وقتی در تیم حرف می‌زنند آن حرف من است و مورد کرار را وقتی به من اعلام کردند من هم او را اخراج کردم.»

مظلومی افزود: «کرار پس از این اتفاق ابراز ندامت کرد و از کل مجموعه تیم عذرخواهی کرد و به همین دلیل جریمه‌ای برای او در نظر گرفته شد.»

وی ادامه داد: «ما در باشگاه استقلال هماهنگی کاملی داریم، سرمربی نمی‌تواند بازیکنان را مستقیماً اخراج کند. افشارزاده به نظری جویباری درباره کرار مأموریت داده بود تا به این موضوع رسیدگی کند و فعلاً گفته‌اند که او در تمرینات شرکت کند تا کمیته انضباطی تشکیل و جریمه برای او در نظر گرفته شود. دیروز جلسه‌ای بوده و به پرونده ایشان رسیدگی شده است.»

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این سؤال که در اردو باشگاه استقلال گزارش‌های متعددی مبنی بر بی‌نظمی در شب‌ها منتشر شده است و اینکه حتی برادر همسر کرار جاسم به اتاق پروپجیچ رفته است، گفت: «برنامه تمرینی منظم انجام شده است، من به طور کامل و 24 ساعته در تیم حضور داشتم، ممکن است اتفاقاتی دور از چشم ما بیفتد و درباره حضور برادر همسر کرار هم خبر نداشتم والا با کرار برخورد می‌کردم البته برادر خانم کرار سر تمرین باشگاه حضور می‌یابد و تیم پایه‌ها را به کرج آورده است.»

مظلومی درباره شرایط ریوالدو هم عنوان کرد: «ریوالدو به دلیل مشکلات خانوادگی که داشت 15 روز در تمرین تیمی ما نخواهد بود و من موافقت خودم را با جدایی او اعلام کرده‌ام وی باید مبلغی که از باشگاه گرفته است را برگرداند و پس بدهد.»

وی درباره قرارداد بازیکنان و کادر فنی استقلال هم خاطرنشان کرد: «قرارداد بازیکنان و مربیان امسال پایین است و می‌توانید مقایسه کنید آن را با سال‌های گذشته و ما 30 تا 40 درصد قراردادها را کم کرده‌ایم.»

* روح‌الله سیف‌اللهی: دایی مرا به تیم اصلی پرسپولیس آورد

در ادامه، مهاجم تیم فوتبال استقلال خوزستان به عنوان مهمان برنامه به استودیو آمد. او درباره حضورش در پرسپولیس گفت: «من در تیم امید پرسپولیس بودم که دایی مرا به تیم اصلی آورد و یکی دو بازی برای پرسپولیس انجام دادم اما بعدا با دایی صحبت کردم که از پرسپولیس جدا شوم تا به تیمی بروم که فرصت بازی داشته باشم.»

* جلالی: قانون بازیکنان سرباز پروسه سازندگی در فوتبال را کاملا نابود کرده

در بخش پایانی برنامه نیز در حالی که قرار بود با حضور مجید جلالی، سردار باران چشمه و سردار کمالی درباره مشکلات بازیکنان سرباز صحبت شود اما با نیامدن سردار کمالی و سردار باران چشمه به برنامه، مجید جلالی در استودیو حاضر شد.

جلالی در این‌باره اظهار داشت: «قانون بازیکنان سرباز پروسه سازندگی در فوتبال را کاملا نابود کرده است. باشگاه روی بازیکنان ۱۰ تا ۱۲ سال سرمایه‌گذاری می‌کند اما زمانی که باید از آن بازیکن بهره‌برداری کند، هیچ اختیاری درباره آن بازیکن ندارد.»

وی افزود: «دایره حقوقی فوتبال باید در چارچوب قانون اساسی، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، AFC و FIFA باشد اما متاسفانه اینگونه نسیت و تیم‌های نظامی در این زمینه دخالت‌هایی دارند.»

جلالی اعتقاد داشت باید برای حل مشکل بازیکنان سرباز کاری صورت بگیرد تا فوتبال لطمه نبیند.

فردوسی‌پور در ادامه به سازمان لیگ بابت کنار گذاشتن تیم‌های لیگ یکی از جام حذفی اعتراض کرد و گفت که عجیب‌ترین جام حذفی را برگزار می‌کنیم.




انتهای پیام/7008

منبع: جام نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان