۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افت ارزش روپیه با تصمیم ایران برای دریافت پول نفت خود از هند
کد خبر: ۹۰۷۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

منابع هندی خبر دادند

افت ارزش روپیه با تصمیم ایران برای دریافت پول نفت خود از هند

منابع هندی اعلام کردند در پی تصمیم ایران برای دریافت ۲ ماهه ۶.۵ میلیارد دلار پول نفت خود از هند ارزش روپیه در برابر دلار کاهش یافت.

 افت ارزش روپیه با تصمیم ایران برای دریافت پول نفت خود از هند
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، در حالی که ایران قصد دارد با رفع تحریم ها و اجرایی شدن توافق هسته ای میلیاردها دلار پول نفت خود را از پالایشگاه های هندی دریافت کند ارزش روپیه هند به کمترین رقم طی دو سال گذشته رسید.
تقاضا برای دلار در هند به سطح بالایی رسیده است و فعالان بازار ارز تلاش ها برای پرداخت پول نفت ایران را با این موضوع مرتبط می دانند.
ایران 6.5 میلیارد دلار بابت صادرات نفت از مشتریان هندی خود طلب دارد که طی دو ماه باید پرداخت شود.
اکنون بانک ها و صادرکنندگان دلار آمریکا را با قیمتی بالاتر در برابر روپیه به فروش می رسانند اما بانک مرکزی هند تاکنون اقدامی برای حمایت از روپیه و تقویت پول ملی هند انجام نداده است.
در معاملات امروز ارزش روپیه 0.54 درصد کاهش یافت و هر روپیه در برابر 66.83 دلار معامله شد که پایین ترین رقم از سپتامبر سال 2013 بوده است.
افت شاخص بورس و کاهش ارزش پول های ملی آسیایی نیز علت دیگر کار ارزش روپیه عنوان شده است. شاخص بورس سنسکس در معاملات امروز 308 واحد برابر با 1.22 درصد افت کرد. بر اساس برآوردها سرمایه گذاران خارجی 11 میلیارد روپیه از سهام خود را در بازار سهام هند به فروش رساندند.
از ابتدای امسال ارزش روپیه هند 5.66 درصد کاهش یافته است.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان