۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شركت سرمايه‌گذاري شهرداري قزوين تأسيس مي‌شود
کد خبر: ۹۰۲۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نصرتي، مشاور مالي و سرمايه گذاري شهرداري قزوين:

شركت سرمايه‌گذاري شهرداري قزوين تأسيس مي‌شود

در راستاي مديريت بر وجوه نقدي، شركت سرمايه‌گذاري در حوزه مالي و ساختماني توسط شهرداري قزوين تأسيس مي‌شود.

شركت سرمايه‌گذاري شهرداري قزوين تأسيس مي‌شود
به گزارش صبح قزوین، مشاور مالي و سرمايه گذاري شهرداري قزوين گفت: در راستاي مديريت بر وجوه نقدي، شركت سرمايه گذاري در حوزه مالي و ساختماني توسط شهرداري قزوين تأسيس مي‌شود.
محمود نصرتي، مشاور مالي و سرمايه گذاري شهردار و رئيس كارگروه اقتصاد شهري قزوين افزود: پيشنهاد تأسيس اين شركت سرمايه گذاري در زمستان سال 91 به شهرداري داده شد و در همان سال، لايحه‌اي براي دفاع در صحن علني شوراي اسلامي شهر تنظيم شد كه اين موضوع به مدت 6 ماه در شورا مسكوت ماند و چندي پيش با طرح و دفاع آن در صحن علني شورا، رأي مساعد اخذ شد.
نصرتي با اشاره به اين مطلب كه طرح تأسيس شركت سرمايه گذاري در كارگروه اقتصاد شهري نيز مطرح شده بود، گفت: در اين كارگروه بر اهميت اين موضوع تأكيد شد و ماهيت اين شركت، كاركرد‌هاي آن و اولويت بندي اقداماتي كه بايد توسط آن صورت گيرد، به تصويب رسيد.
وي با تأكيد بر اين مطلب كه شركت‌هاي سرمايه گذاري با توجه به حجم و كفايت سرمايه، منشأ حركت در اقتصاد شهري خواهند بود، افزود: كفايت سرمايه اين شركت، با سرمايه اوليه 100 ميليارد ريال باعث تسريع در سرمايه گذاري آن در پروژه هاي عمراني شهر مي شود.
مشاور مالي و سرمايه گذاري شهردار، تأمين مصالح و مواد اوليه پروژه ها را از ديگر كاركردهاي اين شركت برشمرد و عنوان كرد: در حال حاضر تأمين مصالح و مواد اوليه پروژه‌ها از طريق بانك شهر و مراكز سرمايه گذاري در تهران كه وابسته به دولت و بخش خصوصي است انجام مي شود كه با تأسيس اين شركت، اين اقدام توسط آن صورت مي‌گيرد.
رئيس كارگروه اقتصاد شهري قزوين با اشاره به انتشار اوراق مشاركت در بانك‌هاي پولي و مالي و اخذ تسهيلات از بازارهاي پول و سرمايه داخلي توسط اين شركت گفت: در حال حاضر با توجه به تحريم هاي موجود، از منابع و بازار هاي پولي و مالي خارجي محروم هستيم كه در صورت تغيير شرايط، بايد صورت هاي مالي اساسي مجموعه تسهيلات گيرنده شفاف و تعهدي باشد و ريسك اعتباري آن توسط شركت هاي رتبه بندي بين المللي تأييد شود كه شهرداري به دليل داشتن صورت هاي مالي غير تعهدي قادر به اخذ تسهيلات نيست و اين شركت با دارا بودن اين دو شرط مي تواند از منابع و بازار هاي پولي و مالي خارجي بهره مند شود.
نصرتي همكاري با سرمايه گذاران داخلي و خارجي را از ديگر كاركردهاي اين شركت خواند و افزود: با توجه به مطرح بودن اين شركت در بازار بورس، اطمينان قلبي در اين سرمايه گذاران جهت مشاركت در پروژه‌هاي شهري قزوين ايجاد خواهد شد.
وي با بيان اين مطلب كه شركت سرمايه گذاري شهرداري قزوين مي تواند براي شهرداري برند سازي كند، اظهار کرد: اين شركت با برندسازي در بازار بورس مي تواند توانمندي‌هاي شهرداري و مديريت شهري قزوين را مطرح كند.
مشاور مالي و سرمايه گذاري شهردار در ادامه گفت: همچنين در صورت خواست شهرداري قزوين به استفاده از اوراق مشاركت و ابزار هاي بدهي، تعهد پذيره نويسي آن به اين شركت واگذار مي شود.
رئيس كارگروه اقتصاد شهري با اشاره به ايجاد حس همراهي و همدلي در مديران شهري و برخي ارگان ها و نهادهاي سهام دار اين شركت گفت: شهروندان و كاركنان شهرداري نيز مي توانند در اين شركت سهام دار باشند كه اين موضوعات تعامل و انگيزه بيشتري را ايجاد مي كند.
نصرتي ايجاد رونق در حوزه اقتصاد شهري، اشتغال زايي در سطح استان و توسعه كار در شهر قزوين را از ديگر ويژگي هاي اين شركت نام برد و بيان كرد: نوع نگاه به اين شركت كه نگاه به بخش خصوصي است موجب افزايش بهره وري آن خواهد شد.
وي اين شركت را سهامي عام اعلام و خاطرنشان كرد: اين شركت طبق قوانين سازمان بورس داراي حداقل 100 ميليارد ريال سرمايه اوليه مي باشد و جزو شركت هاي سهامي عام محسوب مي شود.
مشاور مالي و سرمايه گذاري شهردار افزود: مجموعه هاي اولويت دار سهام داران حقوقي اين شركت، شامل نهاد هاي مالي همچون شركت هاي تأمين سرمايه، بانك ها، ليزينگ، كارگزاري و شركت هاي سرمايه گذاري مي باشند و از ديگر سهام داران حقوقي مي توان به مؤسسات عمومي غير دولتي، شهرداري هاي استان، شركت هاي آب و فاضلاب، برق، گاز و شركت هاي مرتبط با درصد سهام هاي مختلف اشاره كرد.
رئيس كارگروه اقتصاد شهري با تأكيد بر اين مطلب كه سود سپرده هاي شهرداري در اين شركت بسيار بيشتر از بانك ها خواهد بود، تصريح كرد: اين شركت با حضور در بازار هاي پول و سرمايه و سرمايه گذاري در حوزه اوراق بهادار كه يكي از راه هاي مديريت مالي و مديريت بر وجوه نقد مي باشد، مي تواند منابع راكد شهرداري را سرمايه گذاري كندكه سود حاصل از آن شش تا هفت برابر سود بانك ها است.
نصرتي در پايان خاطر نشان كرد: اميد است تا 2 ماه آينده، سهام داران مشخص و اين شركت ثبت شود تا در حوزه مالي و ساختماني و مديريت بر وجوه نقد،گام مؤثري براي شهرداري قزوين برداشته شود.
انتهای پيام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان