۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین انتقاد از تحریمهای جدید/ باید ازرئیس جمهور جدید ایران استقبال بهتری می کردید
کد خبر: ۸۹۸۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

انتقاد از تحریمهای جدید/ باید ازرئیس جمهور جدید ایران استقبال بهتری می کردید

یک رسانه آمریکایی تصویب تحریمهای خصمانه جدید علیه ایران در مجلس نمایندگان را مورد انتقاد قرار داده و این اقدام را عجیب و غریب خوانده است.

انتقاد از تحریمهای جدید/ باید ازرئیس جمهور جدید ایران استقبال بهتری می کردید
به گزارش صبح قزوين، سردبیر روزنامه آمریکایی "بلومبرگ" با انتشار مطلبی درباره تشدید تحریمهای ایران از سوی مجلس نمایندگان این کشور پیش از مراسم تحلیف "حسن روحانی" ، این اقدام مجلس نمایندگان را مورد انتقاد قرار داد.
در این مطلب آمده است: تشدید تحریم ایران چند روز مانده به آغاز کار "حسن روحانی" رئیس جمهور جدید ایران که وعده تعامل و بهبود روابط با جهان و شفاف سازی بیشتر در زمینه فعالیت های هسته ای ایران را داده استقبالی عجیب و غریب از وی از سوی نمایندگان آمریکا است.
در قسمت دیگری از این متن با اشاره به سوابق حسن روحانی ذکر شده است که حسن روحانی یک روحانی و فردی فعال در ایجاد انقلاب اسلامی ایران بوده و واقعیت این است که او دوست غرب نیست، اما تصویب چنین تحریمهایی از سوی نمایندگان می تواند مواضع "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در قبال حسن روحانی را تضعیف کند.
نویسنده با انتقاد از عملکرد نمایندگان آمریکا که سبب تضعیف مواضع دولت اوباما در قبال ایران خواهد شد یادآور می شود که حسن روحانی رئیس جمهور ایرانی است که گزارش ها حکایت از پیشرفت هسته ای بسیار زیاد ایران دارد و اگر آمریکا می خواهد برنامه هسته ای ایران را متوقف کند، نباید با این کارها فرصت را از دست بدهد.
نویسنده معتقد است دولت آمریکا برای شروع مجدد با ایران باید احترام خود را به ایران نشان دهد و اولین قدم در این راه این است که از تحقیر ایران دست بردارد و بر این نکته تاکید کند که قصد تغییر نظام در ایران را ندارد.
نویسنده همچنین از رئیس جمهور کشورش می خواهد تا به ایرانی ها قول دهد تا در جریان مذاکرات با ایران هرگونه تحریم جدیدی را که علیه ایران از سوی سنا و کنگره تصویب شوند، وتو خواهد کرد و به معرفی راهکارهای لغو تحریمها و دادن تضمین های امنیتی بپردازد.
نویسنده در پایان خطاب به دولتمردان آمریکایی متذکر می شود که ایران به دنبال افزایش قدرت نرم خود است و برای این منظور غنی سازی اورانیوم برایش ضروری است که این کار را می توان با اعمال محدودیتهایی از سوی آژانس انجام داد.
خاطر نشان می شود دکتر حسن روحانی رئیس جمهور جدید کشورمان روز گذشته خواستار برخورد همراه با تکریم آمریکا و غرب با ایران اسلامی برای حل اختلافات هسته ای شد.
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان