۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین انتقال موشکهای آمریکا از لیبی به سوریه
کد خبر: ۸۹۷۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

انتقال موشکهای آمریکا از لیبی به سوریه

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از فشار کنگره آمریکا بر سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) برای دریافت جزئیاتی درباره انتقال موشک از لیبی به سوریه خبر داد.

انتقال موشکهای آمریکا از لیبی به سوریه
به گزارش صبح قزوين، هر چند حدود یک سال از حادثه بنغازی که در آن سفیر آمریکا در لیبی کشته شد می گذرد، اما با این وجود هنوز حقایق زیادی در مورد این حادثه پنهان مانده است.
در همین رابطه روزنامه یدیعوت آحارانوت، در شماره امروز خود به اشاره به اسنادی محرمانه دراین خصوص می نویسد : در آن زمان ماموران سازمان سیا در حال انتقال موشکهای آمریکایی از لیبی به سوریه و تحویل آنها به شورشیان سوری بودند و ممکن است حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی در همین رابطه انجام شده باشد.
در آن زمان "دیوید پتریوس" رئیس سازمان سیا بود و وی علاقه زیادی به تسلیح شورشیان در سوریه داشت، اما در آن زمان دولت اوباما تمایل چندانی برای انجام این کار نداشت.
این روزنامه نوشت : سیا به نیروهای خود دستور داده تا در رابطه با خبر انتقال موشک از لیبی به سوریه از طریق خاک ترکیه با رسانه ها گفتگو نکنند بر اساس این گزارش، پیشتر اعلام شده بود که در زمان حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی، 21 نفر در آن حضور داشتند، اما مدارک جدید نشان می دهد که در زمان وقوع این حمله 35 نفر در این مکان حضور داشتند که ممکن است برخی از آنها از ماموران سازمان سیا بوده باشند.
در سال گذشته میلادی انتشار یک فیلم موهن به ساحت حضرت محمد (ص) در اینترنت سبب به راه افتادن تظاهرات ضد آمریکایی در کشورهای اسلامی شد و در لیبی، معترضان به کنسولگری آمریکا در بنغازی حمله کردند که در نتیجه آن سفیر آن کشورکشته شد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان