۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بانک‌های خصوصی الزامی برای اعطای تسهیلات ۶۰ میلیونی خرید مسکن ندارند
کد خبر: ۸۹۴۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل بانک دی:

بانک‌های خصوصی الزامی برای اعطای تسهیلات ۶۰ میلیونی خرید مسکن ندارند

مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی تحت پوشش ابلاغ بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات خرید مسکن نیستند گفت: سختی ورود به بافت های فرسوده یکی از دلایل عدم استقبال و موفقیت اعطای تسهیلات به واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده است.

بانک‌های خصوصی الزامی برای اعطای تسهیلات ۶۰ میلیونی خرید مسکن ندارند
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، احمد شفیع‌زاده در پاسخ به این سؤال که ظاهراً بانک های خصوصی علیرغم ابلاغ بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات 60 میلیونی مسکن از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند، گفت: بانک‌های خصوصی تحت پوشش ابلاغ بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات خرید مسکن نیستند و بیش‌تر بانک مسکن تحت پوشش این ابلاغیه قرار دارد.

وی ادامه داد: بانک‌ دی هم الزام برای پرداخت تسهیلات 60 میلیون تومانی مسکن ندارد، ولی از حیث ضابطه‌ای اگر بخواهند تسهیلات مسکن پرداخت کنیم در همین قالب پرداخت می‌کنیم و درواقع یک نوع رابطه برای اجرا است چون قبلاً کم‌تر تسهیلات می‌توانستیم پرداخت کنیم، اما الان می‌توانیم در سقف یاد شده پرداخت کنیم.

*در حال مطالعه برای ورود به پرداخت تسهیلات مسکن در بافت فرسوده هستیم

شفیع زاده در پاسخ به این سؤال که آیا پرداخت تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده نیز به بانک دی ابلاغ شده است یا خیر، گفت: این دستورالعمل به بانک دی ابلاغ شده است و درحال کار کردن روی آن هستیم.

مدیر عامل بانک دی افزود: سخت شدن پرداخت تسهیلات به ساخت واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده به‌دلیل این است که وقتی می‌خواهیم وارد بافت فرسوده شویم، نحوه خرید و تجمیع واحدهای مسکونی یک شرایط خاصی باید به‌وجود بیاید تا بتوانیم در این زمینه موفقیت به‌دست بیاوریم، این است که شاید موفقیت کم‌تر بوده است و برخی بانک‌ها نتوانسته‌اند در این خصوص ورود پیدا کنند و برخی بانک‌ها هنوز زمینه آن را فراهم نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: در هر صورت ابلاغ بانک مرکزی برای مساعدت در بافت‌های فرسوده صورت گرفته است، حال ممکن است برخی بانک‌ها راحت‌تر ورود کنند و برخی بانک‌ها هم هنوز زیرساخت آن را فراهم نکرده باشند.

شفیع زاده تاکید کرد:به هر حال سیاست پرداخت تسهیلات مسکن در بافت فرسوده که ابلاغ شده فضا را برای اقدام آماده خواهد کرد و می‌تواند شروع خوبی باشد.


انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان