۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین گام بزرگ دولت برای اشتغال ۸۰درصد فارغ‌التحصیلان در برنامه ششم توسعه
کد خبر: ۸۹۰۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون تعاون وزیر کار خبر داد:

گام بزرگ دولت برای اشتغال ۸۰درصد فارغ‌التحصیلان در برنامه ششم توسعه

معاون تعاون وزیر کار با بیان اینکه تسهیلات در بخش تعاون از سه منبع صندوق توسعه ملی، بانک توسعه تعاون و وجوه اداره شده تأمین می‌شود گفت: اشتغال ۸۰ درصد فارغ التحصیلان در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی شده است.

 گام بزرگ دولت برای اشتغال ۸۰درصد فارغ‌التحصیلان در برنامه ششم توسعه
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، سیدحمید کلانتری با اشاره به 7 راهبرد حوزه تعاون گفت: یکی از اهداف مهم تعاونی‌ها، توسعه اشتغال است. فقرزدایی، ایجاد رفاه و اشتغالزایی در مناطق محروم، یکی از محورهای مؤثر توسعه تعاون است.
وی گفت: معمولاً سرمایه‌گذار خارجی به سختی در بخش تعاون سرمایه‌گذاری می‌کند، اما در همین مناطق محروم، جمع‌آوری پول‌های خرد و تشکیل تعاونی با اهداف ایجاد رفاه بسیار مؤثرتر خواهد بود، این امر نه تنها به اشتغال بلکه به کرامت انسانی هم می‌انجامد.
کلانتری از برنامه تحقق 80 درصدی اشتغال فارغ‌التحصیلان در برنامه ششم توسعه خبر داد گفت: یکی از برنامه های ششم توسعه توجه به اشتغال دانش آموختگان است.
وی در بیان میزان تسهیلات بخش تعاون گفت: تسهیلات از سه منبع صندوق توسعه ملی ، بانک توسعه تعاون و وجوه اداره شده به تعاون می‌رسد که سال گذشته برای توسعه تعاونی ها 199میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، 53 میلیارد تومان از وجوه اداره شده و 1800 میلیارد تومان از منابع بانکها به بخش تعاون پرداخت شده است.
وی گفت: میزان تسهیلات دریافتی از بانکها حدود 10برابر تسهیلات صندوق توسعه ملی است. همچنین صندوق کارآفرینی امید یکی از مجموعه هایی بود که تسهیلات برای توسعه بخش تعاون در اختیار تعاونگران قرار داد که سقف تسهیلات پرداختی از این محل حدود 100 میلیارد تومان بود.
معاون تعاون وزیر کار توسعه فرهنگ تعاون، توانمند کردن مدیریت تعاونی ها، تحکیم شبکه تعاون، توسعه همکاری بین بخشی تعاونی ها، تأمین مشوق و منابع مالی برای بخش تعاون، توسعه بازار و برندسازی تعاونی های تولیدی و تعمیم نظارت بر تعاونی ها را راهبردهای هفتگانه برای بهبود فعالیت بخش تعاون در اقتصاد کشور برشمرد و گفت:تعاون می‌تواند یک شبکه بزرگ و موثر در اقتصاد داخلی و صادرات باشد، تحقق این نقش را در گرو نگاه ویژه به تعاون است. بسیاری از تعاونی‌های صنایع دستی نیازمند بازار ویژه برای عرضه محصولات خود و همکاری استانداری‌ها و شهرداری‌ها برای ایجاد چنین بازاری هستند.
کلانتری افزود: ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندسازی منابعانسانی تعاونی‌ها،تحکیم تعاملات شبکه ای، تقویت همکاری‌های بین دستگاهی، تأمین مشوق ها و منابع ملی، توسعه بازار تعاونی‌ها و تقویت برند تعاونی و تعمیم نظارت بر تعاونی ها راهبردهای هفت گانه طرح تحول است.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان