۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اوضاع و آینده مصر مبهم است
کد خبر: ۸۹۰۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس بیداری اسلامی و مسائل خاورمیانه:

اوضاع و آینده مصر مبهم است

اسدی گفت: جریان بیداری اسلامی در مصر متوقف نمی شود، چرا که بیداری اسلامی مختص و منحصر به اخوان المسلمین نیست.

اوضاع و آینده مصر مبهم است
به گزارش صبح قزوین، محمد باقر اسدی استاد دانشگاه و کارشناس بیداری اسلامی و مسائل خاورمیانه در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن تهران در گفت و گو با خبرنگار صبح قزین درباره وقایع پیش آمده در کشور فراعنه "مصر" اظهار داشت: حرکت بیداری اسلامی حرکتی است در ادامه حرکت انقلاب اسلامی ایران.
چرا که انقلاب اسلامی ایران نقطه اوج بیداری اسلامی است.
این کارشناس بیداری اسلامی اذعان داشت: متاسفانه برخی از انقلاب ها دچار انحراف و آسیب شده است.
برای مثال در کشور مصر اعتماد به آمریکا و کشورهایی نظیر عربستان و قطر باعث تحریف و دور شدن از اهداف اولیه این حرکت در مصر شد.
این استاد دانشگاه توضیح داد: جمعیت اخوان المسلمین در ابتدای امر شعار های خوبی را داد؛ از جمله رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم، برقراری عدالت اجتماعی، قطع رابطه با اسرائیل، پرداخت حقوق کارمندان و کارگران، جلوگیری از مداخلات آمریکا و.
.
.
مطمئنا اگر این شعارها اجرایی می شد کشور مصر در آرامش به سر می برد، اما مرسی و اخوان المسلمین بعد از رسیدن به قدرت دست از این شعارها برداشتند و از هر گونه قطع ارتباط با اسرائیل طفره رفتند.
وی بیان داشت: هم اکنون و بعد از کودتا علیه مرسی، هم مخالفان و هم موافقان رئیس جمهور برکنار شده خواستارعدم دخالت آمریکا و غرب در امور کشورشان هستند و شعار "بَرِه، بَرِه آمریکا" «یعنی آمریکا به کشورت برگرد» را سر می دهند.
اسدی افزود: مرسی می توانست با حل مشکلات موجود واحترام به خواسته های مردم از این بحران جلوگیری کند.
اما با بی مبالاتی آن را انجام نداد و سرانجامش این شد که می بینید.
این کارشناس بیداری اسلامی تصریح کرد: حرکت بیداری اسلامی همچنان ادامه داد، ولی ناکارآمدی مرسی باعث 30 میلیون امضاء علیه وی شد.
با این حال جریان متوقف نمی شود، چرا که بیداری اسلامی مختص و منحصر به اخوان المسلمین نیست.
  نقطه آسیب پذیر انقلاب مصر: نبود رهبری شجاع اسدی خاطر نشان کرد: به گفته و اعتراف اکثر کارشناسان یکی ازعلل عدم تثبیت نظام و انقلاب مصر نبود رهبر می باشد.
اگر مصر مثل ایران دارای رهبری که مورد اجماع همه آحاد ملت باشد داشت، حتما اوضاع این گونه نمی بود.
وی یادآور شد: در بین رهبران کشورها مانند خمینی کبیر(ره)، رهبری شجاع دیده نمی شود.
چراکه امام خمینی(ره) توکل را در کنار شجاعت داشت.
برای مثال در مقابل آمریکا به جای تسلیم شدن فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند".
در حالی که در مصر شاهد بودیم بعد از ورود وزیر امور خارجه آمریکا و دیدار با رهبران این کشور امتیازهای بسیاری به آمریکا داده شد.
این کارشناس مسائل خاورمیانه استدلال کرد: یکی از کارشناسان مصری گفته است من نسبت به موفقیت انقلاب ها در کشورهای منطقه دچار شک هستم، چرا که به خاطر نداشتن رهبر مورد توافق به نتیجه نمی رسند و بعید می دانم همچین رهبری به خصوص در کشورهای اسلامی دیده شود.
اسدی اوضاع حال مصر و آینده پیش روی این کشور آشوب زده را چنین تشیح کرد: اوضاع و آینده مصر مبهم است و حتی خود کارشناسان مصری نمی دانند چه پیش خواهد آمد.
این استاد دانشگاه هشدار داد: نکته قابل تامل در این اوضاع نا به سامان وجود القاعده و تفکرات آنها است.
با روی کار آمدن اخوان المسلمین و در دست گرفتن حکومت توسط آنها، این گروه از حرکت مسلحانه دست برداشتند.
چرا که آن را بی نتیجه دیدند.
وی ادامه داد: اما با کودتایی که ایجاد شد امکان روی آوردن دوباره سرخوردگان از حکومت و القاعده به سمت حرکات انتحاری و مسلحانه می رود که این اوضاع خیلی نگران کننده است.
  نمایشگاه قرآن و بیداری اسلامی: کارشناس بیداری اسلامی درمورد غرفه بیداری اسلامی در نمایشگاه قرآن تهران تاکید کرد: این غرفه در 4 بخش می باشد که برنامه های متعدد و متنوعی را برای اقشار و گروه های سنی مختلف ارائه می کند.
 از جمله این برنامه ها صحبت با کارشناسان ایرانی و کشورهای منطقه در خصوص نقش بیداری اسلامی و زمینه های ایجاد شده می باشد.
وی ادامه داد: استفاده از گزارشات و کلیپ های مستند در باب کشورهای اسلامی و ساخت ماکتی با این عنوان از نکات جالب این غرفه است که باعث استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه و غرفه می شود.
انتهای خبر/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان