۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین عقب‌نشینی وزارت کشور مصر از یورش به محل تحصن حامیان مرسی/تظاهرات‌ همچنان ادامه دارد
کد خبر: ۸۸۲۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عقب‌نشینی وزارت کشور مصر از یورش به محل تحصن حامیان مرسی/تظاهرات‌ همچنان ادامه دارد

نیروهای امنیتی مصر مجددا برای متفرق کردن تظاهرات حامیان محمد مرسی متوسل به استفاده از گاز اشک‌آور شدند، این در حالی است که وزارت کشور مصر از تصمیم خود برای توسل به زور جهت متفرق کردن تحصن طرفداران رئیس جمهور برکنار شده مصر عقب‌نشینی کرد.

  عقب‌نشینی وزارت کشور مصر از یورش به محل تحصن حامیان مرسی/تظاهرات‌ همچنان ادامه دارد
به گزارش صبح قزوين به نقل از  پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع امنیتی مصر اعلام کردند که طی درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و هواداران محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در عصر جمعه دو تن از نیروهای امنیتی زخمی شدند.
رئیس اداره مرکزی اورژانس وزارت بهداشت اعلام کرد که تعداد زخمی‌های درگیری‌های شهر الانتاج به 23 تن رسیده است.
وزارت کشور مصر اعلام کرد که طی درگیری‌ها در شهر "الانتاج" 31 تن از افراد مسلح وابسته به اخوان المسلمین بازداشت شده‌اند.
  نیروهای امنیتی مصر اعلام کردند که حامیان مرسی تلاش کردند به شهر الانتاج یورش ببرند و به همین دلیل آنها برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کردند.
  در مقابل، ائتلاف حمایت از مشروعیت در مصر اظهارات مبنی بر تلاش حامیان مرسی را برای یورش به این شهر تکذیب و اعلام کرد که آنها فقط در صدد بودند اعتراض خود را نسبت به عملکرد مغرضانه رسانه‌های مصر علیه حامیان رئیس‌جمهور برکنار شده مصر نشان دهند.
این ائتلاف برگزاری تظاهرات میلیونی در سراسر مصر را طی فردا(یکشنبه) خواستار شد.
این ائتلاف حمله وحشیانه به تظاهرکنندگان در شهر الانتاج را محکوم کرد.
  در همین راستا، ابراهیم الطاهر، یکی از روزنامه نگاران مصری در مصاحبه با الجزیره اعلام کرد که نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور سمی استفاده کردند که این امر باعث شد تعدادی از تظاهرکنندگان به حالت خفگی شدید دچار شوند.
  وی با بیان اینکه چند تن از تظاهرکنندگان بر اثر اصابت گلوله زخمی شدند، اظهارات نیروهای امنیتی مصر را مبنی بر تلاش حامیان مرسی جهت یورش به شهر الانتاج تکذیب کرد.
  خبرنگاران الجزیره گزارش دادند که میدان رابعه العدویه و النهضه بعد از افطار مملوء از تجمع بسیار و بی‌سابقه حامیان مرسی شدند.
  وزارت کشور مصر نیز که پیشتر تهدید کرده بود تحصن‌ها را با زور متفرق می‌کند، اعلام کرد که تنها محل‌های برپایی تحصن‌ها را محاصره می‌کند.
تلویزیون مصر گزارش داد که وزارت کشور اعلام کرده است یورش به دو میدان النهضه و رابعه العدویه "مورد قبول" نیست.
  تعدادی از شهرها و استان‌های مصر شاهد برپایی راهپیمایی‌های گسترده‌ای بنا به فراخوان ائتلاف حمایت از مشروعیت شده و شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها خواسته خود را مبنی بر بازگشت محمد مرسی به قدرت مطرح کردند.
  با وجود گرمای شدید هوا راهپیمایی‌های گسترده از 33 مسجد معروف در قاهره همانند مساجد الاستقامة، مصطفی محمود و الفتح بر پا شد که شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها از خیابان‌ها و میدان‌هایی از جمله العباسیه و رامسس عبور کردند.
  منابع خبری گزارش دادند که گروه‌های جدیدی که وابسته به اخوان المسلمین نبودند، به معترضان پیوستند تا اظهارات تهدیدآمیز مسئولان مصری مبنی بر متوسل شدن به زور را برای متفرق کردن تحصن‌ها محکوم کنند.
  در اسکندریه نیز پنج راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد که شرکت‌کنندگان در آنها شعارهایی علیه دستگاه امنیت ملی مصر سر داده و این نهاد را به اقدامات سرکوب‌گرایانه متهم کردند.
  در همین راستا، محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین خواهان ادامه "مبارزه برای آزادی و بازگشت مشروعیت" شد.
  رهبر اخوان المسلمین از افسران و سربازان مصری خواست دستورات مبتنی بر کشتار تحصن‌کنندگان و تظاهرکنندگان را اجرایی نکنند.
  انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان