۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین قطر هم از ادامه بازداشت مرسی نگران است/تیمی از حامیان مرسی به اروپا می‌رود
کد خبر: ۸۶۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

قطر هم از ادامه بازداشت مرسی نگران است/تیمی از حامیان مرسی به اروپا می‌رود

در پی اینکه کاخ سفید و اتحادیه اروپا آزادی محمد مرسی را خواستار شدند برخی مقامات وزارت امور خارجه قطر نیز از ادامه بازداشت محمد مرسی و حوادث مصر ابراز نگرانی کرد.

  قطر هم از ادامه بازداشت مرسی نگران است/تیمی از حامیان مرسی به اروپا می‌رود
به گزارش صبح قزوين به نقل از  پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، یک مسوول آگاه در وزارت امور خارجه قطر با ابراز نگرانی نسبت به افزایش خشونت‌های مصر ادامه بازداشت محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر را به دلیل خطرهایی که دستاوردهای انقلاب 25 ژانویه 2011 مصر را تهدید می‌کند، بعید دانست.
  این مسوول وزارت امور خارجه قطر گفت: تنها راه برون رفت از بن بست مصر راه حل سیاسی بر پایه گفت‌وگو در چارچوب وحدت ملی است و اگر یکی از طرف‌های مذاکره کننده حضور نداشته باشند و بازداشت سران سیاسی مصر ادامه یابد این راه حل محقق نمی‌شود.
  از سوی دیگر، دولت آمریکا و اتحادیه اروپا روز گذشته آزادی محمد مرسی را خواستار شدند.
  جی کارنی، سخنگوی رسمی کاخ سفید تاکید کرد: واشنگتن می‌خواهد تا همه دستگیری‌ها و بازداشت‌های سیاسی در مصر پایان یابد و برای رسیدن به این هدف چاره‌ای جز حل و فصل قانونی مساله محمد مرسی وجود ندارد راه حلی که امنیت شخصی وی را نیز تامین می‌کند.
  کارنی در کنفرانسی مطبوعاتی که خانواده محمد مرسی در واشنگتن برای آزادی وی برگزار کردند خطاب به خبرنگاران گفت: وقتی می‌گویم همه بازداشت‌های سیاسی باید متوقف شود منظورم آزادی محمد مرسی نیز است.
  سخنگوی کاخ سفید با تاکید بر لزوم مشارکت همه احزاب مصری برای ساخت آینده این کشور گفت: من در این رابطه با مقامات دولت موقت مصر صحبت کرده‌ام اما این مساله باید در چارچوب اقدامی همه جانبه صورت گیرد که آشتی را مجسم کند.
  پیشتر وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز خواهان آزادی مرسی شده بودند و از نیروهای مسلح ارتش مصر خواسته بودند با سرنوشت سیاسی این کشور بازی نکنند و به نظام متکی به قانون اساسی احترام بگذارند.
  این در حالی است که برخی از حامیان مرسی برای "روشن کردن زوایای عملیات نظامی که منجر به عزل مرسی شد" به کشورهای اروپایی سفر خواهند کرد.
  حامیان مرسی گفتند که طی چند روز آینده این سفر را ترتیب خواهند داد.
  آنها به بهانه اینکه مساله برکناری محمد مرسی از قدرت دیگر به اخوان المسلمین مربوط نمی‌شود، اعلام کردند، اعضای اخوان در این سفر حضور نخواهند داشت.
  احمد عبدالجواد، هماهنگ کننده جنبش "دیدار مجدد" عنوان داشت: سران سیاسی و احزاب ملی مختلف مصر در این سفر حضور خواهند داشت.
  وی تاکید کرد: شرکت کنندگان در این سفر صرفا از جریان‌های اسلامی نخواهند بود و قرار است همه احزاب تلاش کنند حوادث مصر را از زمان عزل مرسی در چند هفته گذشته مستند کنند و به طرف‌های حقوقی مربوط به حقوق بشر در اروپا ارائه دهند تا از این طریق مرسی را دوباره به قدرت برگردانند.
  هیات اعزامی حامیان مرسی به اروپا چهار سرلشگر و شش نیروی پلیس است که همگی‌شان بازنشسته‌اند.
  علاوه بر نظامیان مصر برخی از چهره‌های رسانه‌ای نیز عازم این سفر خواهند شد.
  انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان