۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین جنگ امروز سوریه جهانی است/ سلفی ها خواستار اختلاف بین شیعه و سنی
کد خبر: ۸۲۲۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دانشجوی سوری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره):

جنگ امروز سوریه جهانی است/ سلفی ها خواستار اختلاف بین شیعه و سنی

طارق دانشجوی سوری گفت: سلفی ها اعتقادی به اسلام نداشته و خواستار اختلاف طایفه ای بین شیعه و سنی هستند.

جنگ امروز سوریه جهانی است/ سلفی ها خواستار اختلاف بین شیعه و سنی

به گزارش صبح قزوین، طارق دانشجوی سوری با حضور در دفتر پایگاه خبری- تحلیلی صبح قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با این رسانه به تشریح اوضاع سوریه و توصیف کشور ایران پرداخت.

اختلافات سوریه به نفع ارتش است طارق اختلافات بین گروه های مختلف کشورش را به نفع ارتش سوریه دانست و اظهار کرد: از زمان فروپاشی حزب الله، مردم انقلاب را هدایت نکردند و این معنی را می دهد، که در حال حاضر دولت، حمایت کننده جنبش های کنونی است، نه مردم.
وی خاطرنشان کرد: جنگ امروز در سوریه به نوعی جهانی شده و کشورهایی مثل آمریکا و اسرائیل هم در آن شرکت می کنند.
دانشجوی سوری کمک مردم ایران به سوریه را پشتیبانی از خط مقاومت خواند و حمایت های سوریه و چین را چیزی جزء مصلحت اندیشی ذکر نکرد.
مردم خواهان کناره گیری بشار اسد وی با اشاره به اینکه این بیداری به ضرر بشار اسد است گفت: این در حالی است که کشورهای اسلامی مثل ایران از این بیداری به عنوان بیداری اسلامی یاد می کنند.
طارق انقلاب بحرین را به خاطر ظلمی دانست که آل خلیفه در حق مردم اجرا می کند و فرق آن را با قیام مردم در سوریه اینگونه تشریح کرد: قیام مردم سوریه با کشتار توسط بشار اسد مواجهه شد و حالا باید این سؤال را پرسید که چرا سوری ها انقلاب کردند و مردم از بشار چه می خواهند؟

سوریه

وی کنار رفتن بشار اسد رئیس جمهور سوریه را به معنی آمدن یک فرد بهتر از وی ندانست و از این نظر ابراز امیدواری نکرد.
این جوان سوری که دانشجوی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین است در توضیح محبوبیت بشار اسد عنوان کرد: اولین کار بشار در سوریه؛ این بود که هر آنچه مردم می خواستند به آن ها داد، یعنی اصلاحات در قانون اساسی ولی مردم خواستار کناره گیری خود بشار اسد هستند.
طارق اهل سوریه تأکید کرد: در هر حکومت و دولتی اشکلاتی وجود داشته و من نمی گویم که کل حکومت بشار باید درست باشد، ولی مردم آغاز گر انقلاب با دیدن کشتار مردم توسط بشار اسد و خروج آن ها از کشور، ترجیح دادند خود را کنار کشیده و در این میان سودجویان وارد میدان شدند.
کمک های مردمی ایران را دریافت کرده ام وی با اشاره به نقش دیپلماسی ایران در انقلاب های منطقه و بیداری اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا جلودار مقاومت بوده و الان نیز پشت سر مقاومت ایستاده است، انقلابی که امام خمینی(ره) شکل داد ادامه دهنده راه ائمه بود.
دانشجوی سوری اضافه کرد: ایران از کنار سوریه بودن هیچ سودی نمی برد، ولی بارها کمک های مردمی ایران به سوری ها، دست من و خانواده ام رسیده است.
وی با اشاره به گفته های دبیر حزب الله لبنان در رابطه با کمک های مردمی ایران یادآورشد: سید حسن نصرالله به این موضوع اذعان داشت که مردم ایران در قبال کمک های کشورشان به سایر امت ها موافقت دارند، ولی شاید اگر لبنان این کار را می کرد با مخالفت مردم روبه رو می شد.
بالغ بر یک هزار دانشجوی سوری در ایران طارق بیشترین دانشجوی خارجی پذیرفته شده در ایران طی دو سال گذشته را از کشور سوریه دانست و استدلال کرد: این افزایش آمار دانشجویان سوری در ایران به دلیل اوضاع نابسامان و اتفاقاتی است که همه روزه در شهر و روستاهای سوریه رخ می دهد.
وی افزود: بالغ بر 200 دانشجوی دختر و پسر تنها در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین درس می خوانند و این این تعداد در کشور نیز شاید به یک هزار نفر هم برسد.
دانشجوی سوری در پاسخ به اینکه ایرانیان را چطور می بینید؟ گفت: برداشت مردم ایران نسبت به افراد از روی مد مو، لباس و اینکه چه ماشینی سوار می شوند نیست، بلکه این تدین انسان هاست که شخصیت ها را مشخص می کند.

IMG_7572

وی پیشرفت ایران را با وجود شدیدترین تحریم ها بسیار خوب خواند و خاطرنشان کرد: ایران در تحریم نیز توانسته پیشرفت های قابل قبولی در زمینه پزشکی، دارو و صنعت به دست بیاورد.
جوان کشور سوریه، ایرانی ها را مردمی متواضع معرفی کرد و یاد آور شد: ملت ایران بسیار خونگرم بوده و در زمینه تحصیل خیلی به دانشجویان کشورهای اسلامی کمک می کنند.
طارق افزود: در حال حاضر به غیر هزینه غذا و ثبت نام، پول دیگری از بنده برای تحصیلم دریافت نمی شود.
سلفی ها خواستار اختلاف بین شیعه و سنی هستند وی در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر کشورش، بی حرمتی های شورشیان در شهرهای سوریه مثل جدا کردن سر مجسمه حضرت مریم(س) و خرابی مقام حضرت ابراهیم(ع) را با هدف تولد فتنه ای تازه خواند و گفت: این نشان می دهد که سلفی ها اعتقادی به اسلام نداشته و خواستار اختلاف طایفه ای بین شیعه و سنی هستند.
وی به عدم حمایت کشورهای عربی از ملت هایی مثل سوریه و بحرین اشاره و تأکید کرد: شاید مردم این کشورها خواستار کمک باشند ولی حکومت ها مخالف اند و این نشان دهنده جدایی بین مردم و حکومتی است که جانب دار حق نیستند.
انتهای پیام/3004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان