۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مرسی همان مبارک است
کد خبر: ۸۱۳۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تحلیل دو دانشجوی سوری و بحرینی از اوضاع مصر؛

مرسی همان مبارک است

دانشجوی سوری گفت: شکست اخوان المسلمین را نباید به معنای شکست اسلام دانست.

مرسی همان مبارک است
به گزارش صبح قزوین، مهدی بحرینی و طارق سوری، دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در گفت وگوی اختصاصی با صبح قزوین به تشرح اوضاع کنونی مصر پرداختند.
مهدی اهل بحرین وضعیت مرسی را بسیار عجیب توصیف کرد و گفت: بالغ بر 50 درصد مردم خواستار روی کار آمدن مرسی شدند و انتخاب مرسی، تصمیم گیری بین بد و بدتر بود و مردم به بد رأی دادند.
وی با اشاره به اینکه ارتباط مرسی با اسرائیل بعد از ریاست جمهوری بیشتر شده تصریح کرد: مرسی مثل مبارک است.
اسرائیلی ها هر آنچه را می خواستند از مبارک گرفتند و حالا مرسی نیز درست عین مبارک عمل می کند.
مهدی ادامه داد: وقتی 20 میلیون نفر خواهان مرسی نباشند وی نمی تواند کاری از پیش ببرد و عملأ قدرت در دست ارتش است.
طارق اهل سوریه در جواب بعضی که می گویند اسلام گرایی در مصر شکست خورده است اذعان داشت: اسلام کسانی که چنین تصور می کنند، واقعی نیست و شکست اخوان المسلمین را نباید به معنای شکست اسلام دانست.
وی در توضیح خواسته های مردم از دولت مرسی گفت: ارتباط مرسی با اسرائیل بیش از مبارک بود و شاهد آن نامه ای است که در اولین روز ریاست جمهوری خود به اسرائیل می نویسد و در آن لفظ برادر عزیزم را ذکر می کند.
طارق؛ مرسی را ضد حزب الله و سوریه خواند و افزود: ارتباطات مرسی با اسرائیل از نگاه مردم دور نماند و همین عاملی شد که مردم خواستار کناره گیری مرسی از دولت شدند.
دانشجوی سوری عنوان کرد: در اولین روزهای ریاست جمهوری مرسی، جهموری اسلامی ایران تلاش کرد که روابط خوبی را با دولت مصر آغاز کند و به همین منظور آقای احمدی نژاد به مصر سفر کرده و به وی تبریک گفت ولی این رابطه از جانب مرسی ادامه نیافت و بر مردم آشکار شد که اوضاع تغییر نکرده و محمد مرسی بهتر از مبارک نیست.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان