۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین چگالی امواج تلفن همراه به مراتب پایین‌تر از رادیو و تلویزیون است/ در صورت ضعف پوشش خطوط موبایل، تماسی برقرار نکنید
کد خبر: ۸۱۱۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت همراه اول:

چگالی امواج تلفن همراه به مراتب پایین‌تر از رادیو و تلویزیون است/ در صورت ضعف پوشش خطوط موبایل، تماسی برقرار نکنید

مدیرعامل شرکت همراه اول، چگالی امواج تلفن همراه را بسیار پایین‌تر از رادیو و تلویزیون دانست و گفت: در صورت ضعف پوشش خطوط موبایل حدالمقدور تماسی برقرار نشود.

چگالی امواج تلفن همراه به مراتب پایین‌تر از رادیو و تلویزیون است/ در صورت ضعف پوشش خطوط موبایل، تماسی برقرار نکنید
وحید صدوقی مدیرعامل شرکت همراه اول در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ، در خصوص اهداف راه‌اندازی 2 آزمایشگاه در دانشگاه‌های معتبر ایران گفت: 2 آزمایشگاه در دنشگاه‌های علم و صنعت و امیرکبیر با اهداف متفاوت ایجاد کرده‌ایم.
وی افزود: آزمایشگاه دانشگاه علم و صنعت با هدف بررسی تشعشات امواج بر بدن انسان راه‌اندازی شده است.
این مسئول ادامه داد: تاکنون 2 مرتبه تاثیر تششعات امواج بر بدن انسان در طیف وسیعی مورد آزمایش قرار گرفته است.
صدوقی با بیان اینکه چگالی امواج رادیویی بسیار بیشتر از تلفن همراه است، بیان کرد: طبق آزمایشات و بررسی‌های انجام شده چگالی امواج تلفن همراه به مراتب پایین‌تر از به رادیو و تلویزیون است.
وی با بیان اینکه امواج رادیویی 20 برابر چگالی بیشتری نسبت به تلفن همراه تولید می کند. اضافه کرد: ایستگاه‌های رادیویی در جهت پوشش بیشتر در منطقه و ایجاد ظرفیت و توان بالاتر با حجمی بالغ بر 10 کیلوبایت ساخته می شوند.
مدیرعامل شرکت همراه اول با اشاره به هدف از ایجاد آزمایشگاه در دانشگاه امیرکبیر، اظهار کرد: آزمایشگاهی در دانشگاه امیر کبیر نیز جهت اندازه‌گیری سار (SAR) گوشی راه‌اندازی شده است.
صدوقی در توضیح کلمه اختصاری سار، گفت: سار مخفف عبارت Specific absorption Rate می باشد که به معنی نرخ جذب ویژه امواج رادیویی گوشی تلفن همراه است و به میزان انرژی جذب شده توسط بدن انسان در هنگام مواجهه با میدان مغناطیسی گوشی تلفن همراه در طیف فرکانس رادیویی گفته می شود.
وی با اشاره به حد مجاز امواج ، عنوان کرد: طی همکاری که با خانم آباد در شورای شهر تهران انجام دادیم چگالی اموام تمام وسایل الکترونیکی منازل 500 نفر از خانم‌های باردار طی 3 مرتبه مراجعه حضوری مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت که مشخص شد حداکثر سطح امواجی که در تهران وجود دارد 22 و نیم است که این امواج تا عدد 700 مجاز می باشد.
این مسئول در ادامه سخنانش در خصوص مخاطرات ضعف پوشش تلفن همراه، تصریح کرد: در خصوص تشعشعاتی زیان بار تلفن همراه که از سوی برخی افراد مطح می شود صریحا عرض کنم که در صورت ضعف پوشش خطوط حدالمقدور با تلفن همراه تماسی گرفته نشود.
صدوقی افزود: چنانچه پوشش ضعیف باشد تلفن همراه باید توان بیشتری برای برقرای مکالمه ارسال کند اما هرچه فاصله کمتر باشد قطعا تلفن همراه توان کمتری برای برقراری مکالمه صرف می کند که در این صورت تشعشات به حداقل مقدار خود می رسد.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان