۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سکوت مرموز اسرائیل یکپارچگی مصر را نمی خواهد/ وحدت توقع مردم از دولت مصر
کد خبر: ۷۹۶۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

سکوت مرموز اسرائیل یکپارچگی مصر را نمی خواهد/ وحدت توقع مردم از دولت مصر

حجت الاسلام باریک بین: مردم مصر در فضایی دموکراتیک خواسته های خود را گفته و اوضاع را به خشونت نکشانند.

سکوت مرموز اسرائیل یکپارچگی مصر را نمی خواهد/ وحدت توقع مردم از دولت مصر
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام محمد حسن باریک بین امام جمعه موقت قزوین در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد النبی با اشاره به فضلیت ماه مبارک رمضان گفت: امیرالمومنین (ع) از پیامبر اکرم (ص) سؤال کردند که در ماه مبارک رمضان چه امری در این ماه افضل است و حضرت فرمودند: پرفضلیت ترین عمل در ماه رمضان پرهیز از محارم الهی است.
وی ادامه داد: در ماه رمضان رحمت الهی در حال باریدن است و کسی از آن بهره مند شده که ظرف وجودی خود را به سوی خداوند بگیرد.
حجت الاسلام باریک بین تصریح کرد: شخصی که در این ماه روزه گرفته و قرآن بخواند ولی از محرمات که افضل اعمال است دوری نکند هیچ سودی نبرده است.
وی خاطرنشان کرد: بد به حال کسی که بی هیچ عذر شرعی روزه نگرفته و خود را از فیض الهی محروم می کند.
خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: در روایات داریم که اگر شخصی روزه نگیرد و علنأ در ملأعام روزه خواری کند، روح ایمان از وجود او رخت می بندد.
باریک بین با اشاره به غفران الهی به عنوان حداقل فیض خداوند در ماه مبارک رمضان گفت: به فرموده پیامبراکرم (ص)، بدبخت کسی است که ماه پربرکت رمضان بیاید و او از مغفرت الهی بی بهره باشد.
مظلوم ترین واژه در زمان عصر عفت است وی با بیان اینکه امروز سالروز عفاف و حجاب است یاد آورشد: این روز به مناسبت کشتاری است که رضاخان در مسجد گوهرشاد به جماعتی که معترض کشف حجاب بودند انجام داد.
امام جمعه موقت قزوین افزود: بعد ازمعرفت به خداوند متعال والاترین مفهوم، عفت بوده که معنای آن خودداری و کنترل غرایز انسانی است و انسان عفیف چشم بسته تابع غرایز خود قرار نمی گیرد.
وی مظلوم ترین واژه در زمان عصر را عفت دانست و اظهار کرد: انسان معاصر به شدت در معرض بی عفتی است و نظام سرمایه داری با برخورداری از امکانات و ابزاری که دارد، جنگ نرم شدیدی را علیه جوامع اسلامی و به خصوص کشور ما رقم زده است.
باریک بین در ادامه ابراز کرد: برخی از تلاش های دشمن، عفت جوانان ما را هدف گرفته و می خواهند نسل جوان را بی خاصیت کرده و نسل جوانی را تربیت کنند که دنبال روی عفت نبوده و در غرق در شهوات باشد.
وی افزود: جنگ نرمی که راه افتاده شهید و جانباز ندارد و آسیب این جنگ تلف شده به حساب می آید و باید در فرصت ماه مبارک رمضان از شر جن و انس به خدا پناه ببریم .
صدا و سیما خط مقدم جنگ نرم است خطیب جمعه قزوین اعلام کرد: ابزارهای جدیدی مثل اینترنت، شبکه های اجتماعی و ماهواره که در دست بشر بوده و خود سازندگان آن نیز خود قربانیان آن هستند، امروزه در کنج هر خانه ای یافت شده و مورد استفاده نونهالان است و این وظیفه را برای پدر و مادرها سنگین می کند.
وی با اشاره به اینکه جنگ نرم نیازمند یک بسیج همگانی است اعلام کرد: صدا وسیما و هنرمندان نیروهای خط مقدم این جبهه هستند.
حجت الاسلام باریک بین توصیه کرد: خانواده و به خصوص والدین بایستی با ابزار جدید مثل ماهواره و اینترنت آشنا بوده و به فکر باشند وگرنه از فرهنگ اسلامی و تعالیم دینی چیزی باقی نخواهد ماند.
وی ابراز امیدورای کرد که صدا و سیما در راستای شناخت والدین با آثار سوء این ابزار تلاش کرده و پدر و مادرها با برنامه ریزی این امکانات را در اختیار فرزندان خود قرار دهند.
وحدت توقع مردم از دولت مصر است امام جمعه موقت قزوین حرکت انقلابی ملت ایران که با عنایت ائمه و روحانیت، بسیار زودتر از سایر کشورهای دیگر رخ داد و نظام مردم سالار و مبتنی بر اسلام را شکل داد، الگویی برای ملت های مسلمان و بیداری اسلامی کشورها دانست.
باریک بین با اشاره به اینکه مصر یکی از این کشورهای تازه انقلابی است که توانسته دیکتاتور خود را کنار زده و دولتی را با آراء مردمی به عرصه قدرت برساند عنوان کرد: باید توجه کنیم که دشمن تجربه انقلاب اسلامی ایران را داشته و با مطالعه بر روی ابعاد مختلف این انقلاب، عکس العمل و نقشه های پیشرفته تری برای رویارویی با انقلاب های جدید دارد.
وی اذعان داشت: دشمن به فکر یک جایگزین برای تفکر اسلام است و سعی دارد برش اندیشه اسلامی را کند کرده و آن را به انحراف بکشاند.
باریک بین تشکیلات سلفی گری را از نقشه های دشمن خواند و نشانه آن را کیفیت بخشی به گروه های القاعده دانست که درصدد ایجاد انحراف در تفکر اسلامی است.
امام جمعه موقت قزوین با اشاره به هوشیاری ملت های اسلامی تأکید کرد: امت اسلامی نباید بگذارند دشمن دستاوردهای انقلابشان را منحرف کند.
وی با بیان اینکه ملت شریف مصر به اعتدال و فرهنگ معروف هستند، خطاب به آن ها گفت: در این انسداد سیاسی رخ داده در مصر که باعث لشکر کشی خیابانی شده، عده ای اقتدار مردمی خود را به رخ کشیده و ارتش قدرتمند مصر نیز قصد ایفای نقش دارد، مردم توقع دارند دولت مصر وحدت خود را حفظ کنند.
باریک بین ادامه داد: مردم مصر مراقب باشند و در فضایی دموکراتیک خواسته های خود را گفته و اوضاع را به خشونت نکشانند.
وی رژیم اشغالگر اسرائیل را دشمنی دانست که از این فضای تعارضات مصر نفع برده و استدلال کرد: سکوت مرموز اسرائیل نشان از این دارد که او مصر یکپارچه را نمی خواهد و از این وضعیت مصر بسیار خوشحال است.
حجت الاسلام باریک بین اراده ملت مصر را در این دانست که نگذارند نقشه های دشمن به واقعیت تبدیل شود.
مردم با مساجد و نماز جماعت آشتی کنند وی در ادامه سخنان خود اشاره به اهمیت نماز جماعت به ویژه در ماه مبارک رمضان کرد و افزود: قبل از ماه مبارک رمضان نیمی از مساجد استان قزوین نماز صبح را برپا کرده و امیدوارم این سنت حسنه پیامبراکرم (ص) که نماز اول وقت و در مسجد است، انجام شود.
باریک بین در پایان گفت: انشاءالله در ماه مبارک رمضان با مساجد و نماز جماعت آشتی کرده و بعد از آن نیز ادامه دهیم.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان