۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین افزایش ناامنی ها در ولایت نیمروز / انگلیسی ها مسئول بدتر شدن اوضاع امنیتی هلمند
کد خبر: ۷۹۶۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

افزایش ناامنی ها در ولایت نیمروز / انگلیسی ها مسئول بدتر شدن اوضاع امنیتی هلمند

منابع افغان از کشته و زخمی شدن سه فرمانده طالبان مسلح در ولایت غور، افزایش ناامنی در ولایت نیمروز و معرفی عاملان بدتر شدن اوضاع امنیتی ولایت هلمند خبر دادند.

افزایش ناامنی ها در ولایت نیمروز / انگلیسی ها مسئول بدتر شدن اوضاع امنیتی هلمند
به گزارش صبح قزوين به نقل از  صدای افغان، تحقیقات انجام شده در زمینه تاثیرات حضور نیروهای خارجی در افغانستان نشان می دهد که عملکرد نامناسب نیروهای خارجی در ارتباط با حوادث اتفاق افتاده و نیز رفتار توام با دورویی با مردم سبب شده تا اشتیاق مردم برای پیوستن به گروه طالبان بیشتر شود و از طرفی طالبان را نیز برای بازگشتن به مخفیگاه های قبلی آنها ترغیب کند.
بر اساس این گزارش، 53 فرمانده طالبان در ولایت هلمند، با انتقاد شدید از انگلیس به سبب فرستادن هزاران نظامی در سال ۲۰۰۶ به هلمند بر این باور بودند که حضور نیروهای بریتانیایی در هلمند نه تنها هیچ کمکی به بهبود وضعیت امنیتی هلمند نکرده است، بلکه سبب تشدید خشونت و شورش در این ولایت شده است.
تئو فارل یکی از تحقیق کننده ها می گوید تلفات سنگین نیروهای خارجی سبب شده تا فرماندهان نظامی خارجی از گفتگو و مذاکره با طالبان حمایت کنند در حالی که دوباره قدرت گرفتن طالبان و افزایش ماموریت های آنان در شهرهای کویته و پیشاور پاکستان نشان می دهد که طالبان تمایل زیادی به مذاکره و گفتگو ندارند.
این در حالی است که فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس از کاهش نظامیان انگلیسی در افغانستان به شش هزار نفر خبر داده است.
هاموند گفته است انگلیس قصد دارد انگلیس قصد دارد حدود دو هزار نظامی خود را تا پاییز آینده از افغانستان خارج کند و تعداد نظامیانش را به حدود شش هزار نفر برساند.
به گفته وی، طبق اعلام قبلی نخست وزیر انگلیس در دسامبر ۲۰۱۲، تا پایان ۲۰۱۳ تعداد نیروهای نظامی انگلیسی به ۵۲۰۰ نفر کاهش می یابد.
کشته و زخمی شدن ۳ فرمانده طالبان مسلح در ولایت غور مقامات محلی در ولایت غور از کشته و زخمی شدن سه فرمانده شبه نظامیان طالبان در این ولایت خبر دادند.
مقامات محلی در ولایت غور اعلام کردند گروهی از اعضای طالبان مسلح که قصد داشتند به زور از مردم زکات جمع آوری کنند، با مخالفت مردم و پلیس محلی روبرو شدند.
عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور گفت: دو فرمانده محلی گروه طالبان مسلح در جریان درگیری با پلیس محلی در پسابند ولایت غور کشته و یک طالب مسلح دیگر زخمی شد.
وی افزود این حادثه در روستای "منگ" شهر پسابند در حالی رخ داد که طالبان از مردم به بهانه زکات پول جمع آوری می کردند .
پس از آنکه پلیس محلی وارد این منطقه شد، طالبان مسلح به سوی پلیس و مردم اقدام به تیر اندازی کردند.
افزایش ناامنی ها در ولایت نیمروز خبر دیگر اینکه منابع افغانی از افزایش نا امنی ها در شهر چخانسور ولایت نیمروز خبر دادند که سبب نگرانی شهروندان و مسئولین محلی شده است.
مقامات محلی دراین ولایت براین باورند که اکثر مخالفان مسلح دولت از ولایتهای فراه، هلمند و قندهار به این ولایت آمده و اقدام به ناامنی می کنند.
نیمروز یکی از ولایات نسبتا ناامن در غرب افغانستان به شمار می رود، اما در این اواخر شهروندان برخی مناطق این ولایت از افزایش ناامنی نسبت به سالهای گذشته شکایت کرده اند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان