۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین خانواده هايي كه در اعلام ولادت و وفات تاخير مي كنند جریمه می شوند
کد خبر: ۷۹۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور:

خانواده هايي كه در اعلام ولادت و وفات تاخير مي كنند جریمه می شوند

كرمي: خانواده هايي كه در مهلت قانوني وقايع ولادت و فوت را اعلام نكنند جريمه مي شوند.

خانواده هايي كه در اعلام ولادت و وفات تاخير مي كنند جریمه می شوند
به گزارش صبح قزوين، كرمي معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشوراظهار كرد: خانواده هايي كه در مهلت قانوني وقايع ولادت و فوت را اعلام نكنند جريمه مي شوند.
وي بيان كرد: مهلت قانوني براي خانواده ها پس از وقوع ولادت حداكثر 15 روز و وفات 10 روز است.
اين مسئول در ادامه افزود: جرائم دير كرد تا يك ماه مبلغ 100 هزار ريال، بين يك تا 3 ماه 150 هزار ريال، 3 تا 6 ماه 200 هزار ريال و 6 ماه به بالا هم 250 هزار ريال است.
کرمی در خصوص چگونگی پرداخت جرایم افزود: بر اساس حساب جاری که ادارات ثبت احوال به خانواده ها اعلام می کنند، خانواده ها موظفند دیرکرد اعلام شده را پرداخت کنند.
وی تصريح كرد: هم اکنون حدود 96 درصد مردم در زمینه ولادت و همچنین 94 درصد در زمینه فوت، وقایع را به موقع اعلام می کنند و این جرایم مربوط به درصد کمی از خانواده هاست که توجه به اعلام به موقع این وقایع ندارند.
کرمی افزود: این قانون از خرداد امسال ابلاغ و اجرایی شده است.

وقتی این ثبت‌ها به درستی صورت پذیرد مزایای بسیاری خواهد داشت زیرا پرداخت یارانه‌ها که باید به روز صورت پذیرد، در هر زمان که دولت اعلام کند وبگاه سازمان ثبت  احوال و وبگاه سازمان هدفمندی یارانه‌ها و مرکز آمار ایران به صورت مشترک می‌توانند برداشت داده‌های لازم را انجام دهند.
 که در این زمینه اگر خانواده‌ای تجزیه و یا به صورت جدید تشکیل شده باشد می‌تواند در پرداخت یارانه‌ها کمک شایسته‌ای صورت پذیرد.

انتهاي پيام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان