۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین صداوسیما حق واگذاری فرکانس ۷۰۰ را ندارد
کد خبر: ۷۳۴۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر ارتباطات:

صداوسیما حق واگذاری فرکانس ۷۰۰ را ندارد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: صداوسیما حق واگذاری فرکانس ۷۰۰ را ندارد و رگولاتوری به هیچ عنوان برای بهره‌برداری از باند مذکور به کسی مجوز نمی‌دهد.

 صداوسیما حق واگذاری فرکانس ۷۰۰ را ندارد
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، علی اصغر عمیدیان درباره اینکه اخیرا شنیده شده سازمان صداوسیما به دنبال ارائه مجوز به چند شرکت برای راه‌اندازی خدمات آی‌پی تی‌وی (IP-TV) به صورت انحصاری برای این سازمان است، آیا در این وادی بدون در نظر گرفتن نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌توان کاری انجام داد؟، گفت: ما به هیچ عنوان برای بهره‌برداری از باند فرکانسی 700 مگاهرتز به کسی مجوز نمی‌دهیم و این موضوع را در قالب نامه‌ای به تمام اپراتورها، اعلام کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه بهره‌بردار این فرکانس سازمان صداوسیما است، اذعان کرد: صداوسیما حق ندارد این فرکانس را واگذار به غیر کند. آنها باید از آنالوگ به دیجیتال بروند تا حجم فضای مورد نیازشان کم شود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطر نشان کرد: در این صورت باید باقی فضا را در اختیار حاکمیت قرار دهند تا حاکمیت برای ارائه آن به اپراتورها تصمیم‌‌گیری کند.
عمیدیان در پاسخ به این سوال که چطور صداوسیما می‌تواند از این باند بهره‌برداری داشته یا در استفاده آن سهیم باشد؟، گفت: صداوسیما می‌تواند برنامه خود را در انتهای باند LTE توزیع کند ولی اینکه بقیه باند را به اپراتوری جهت درآمدزایی بسپارند، خلاف قانونی است.
او با تأکید گفت: هر اپراتوری وارد این کار خلاف قانونی شود، با توجه به اینکه مراتب را اعلام کرده‌ایم با او برخورد پروانه‌ای می‌کنیم.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان