۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اختلاف زیاد قیمت اجناس مشابه در مغازه ها/ طرح تشدید نظارت بر بازار با راه اندازی گشت های مشترک
کد خبر: ۶۴۸۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش از وضعیت بازار در آستانه بازگشایی مدارس

اختلاف زیاد قیمت اجناس مشابه در مغازه ها/ طرح تشدید نظارت بر بازار با راه اندازی گشت های مشترک

خرید وسایل استاندارد مورد نیاز دانش آموزان و گرانی این لوازم دغدغه والدینی شده که خود را برای شروع سال تحصیلی هم گام با فرزندان آماده می کنند.

اختلاف زیاد قیمت اجناس مشابه در مغازه ها/ طرح تشدید نظارت بر بازار با راه اندازی گشت های مشترک
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، در مدت زمان یک ماه باقی مانده به آغاز سال تحصیلی جدید، بازار قزوین حال و هوای دیگری به خود گرفته است؛ کیف، دفتر، خودکار، مداد، دفتر نقاشی، کت و شلوار، پارچه، کفش و کتاب از جمله اقلام پر طرفدار این ایام هستند که در این مدت در بازار بیشتر عرضه می‏‌شوند.

گرانی در بازار انتخاب وسایل را دشوار ساخته است
خرید وسایل استاندارد مورد نیاز دانش آموزان و گرانی این لوازم دغدغه والدینی شده که خود را برای شروع سال تحصیلی هم گام با فرزندان آماده می کنند.
علی احمدی یکی از والدینی که به همراه دو فرزند خود برای خرید لوازم مدارس به بازار آمده بود به خبرنگار شاخص گفت: قیمت کالاها متفاوت است و دفترها و لوازم التحریری که طرح و نقشه جلد آنها متفاوت است از قیمت بالاتری برخوردارند .
احمدی افزود: یک ساعت است که در بازار می گردیم اما هنوز موفق نشده ایم خرید خوبی داشته باشیم.


اختلاف قیمت درمغازه ها
زهرا سعیدی یکی دیگر از والدین که برای خرید به بازار آمده بود به خبرنگار ما گفت : اینجا هر مغازه برای اجناس خود قیمت‌های متفاوتی را انتخاب کرده است در حالی که بیشتر اجناس از نظر جنس و ظاهر با هم یکی هستند .
وی اضافه کرد : این اختلاف قیمت بسیار بالا است و متاسفانه هیچ گونه نظارتی وجود ندارد .
زهرا سعیدی ادامه داد: هنوز زمان برگزاری نمایشگاه مشخص نیست به همین دلیل نمی توانیم منتظر برپایی نمایشگاه بمانیم .

اجرای طرح نظارت بازار از شهریور
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در گفتگو با خبرنگار شاخص در خصوص بازگشایی نمایشگاه پاییزی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدبد گفت : برای برگزاری نمایشگاه فعلا برنامه خاصی نداریم اما طرح تشدید نظارت بر بازار با گشت های مشترک از تعزیرات حکومتی، اتحادیه های صنفی و صنعت و معدن برگزار می شود .
وی یادآور شد: طبق برنامه هرسال شعبه سیار برای رسیدگی به شکایات مردمی در نظر گرفته شده است .
علی اکبر کبیری خاطر نشان کرد : این طرح از ده شهریور آغاز می شود و تا ده مهر ادامه دارد .

تخفیف ۱۵ درصدی اجناس در بازار
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با توجه به فراوانی کالا در تامین آن هیچ گونه مشکلی نداریم .
وی افزود : تا الان افزایش قیمت نداشته ایم و برای رفاه حال مردم قرار است تعدادی از مغازه ها اجناس خود را با تخفیف ۱۵درصدی در معرض فروش بگذارند.
وی در پایان از مردم خواست به هنگام مشاهده هر گونه تخلف با تماس سامانه ۱۲۴ به ماموران بازرسی گزارش دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.
هرسال در این فصل و در این زمان شاهد نگاه های حسرت خورده عده ای از کودکان به ویترین های مغازه ها هستیم امیدوارم بازار امسال خالی ازاین نگاه ها و جیب ها پر پول باشد.

انتهای پیام/

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان