۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین زائران نکات بهداشتی را جدی بگیرند/ بیماری های تنفسی در کمین زائران
کد خبر: ۶۴۳۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مرعشی:

زائران نکات بهداشتی را جدی بگیرند/ بیماری های تنفسی در کمین زائران

استفاده از سجاده شخصی و ماسک تنفسی از جمله توصیه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به زائران برای پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

 زائران نکات بهداشتی را جدی بگیرند/ بیماری های تنفسی در کمین زائران
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمربا اشاره به ارسال 30 تن دارو به فرودگاه جده اظهار کرد: هم‌اکنون 30 تن دارو به فرودگاه جده ارسال شده بوسلیه نیروهای هلال احمر در حال بارگیری است.

وی در خصوص زائران مبتلا به بیماریهای خاص افزود: زائران مبتلا به بیماری‌های خاص از جمله دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی اجازه دارند تا با ارائه نسخه پزشکی به زبان انگلیسی داورهای خود را همراه داشته باشند البته در این برگه میزان دارو، چگونگی مصرف آن در طول 35 روز از طرف پزشک معالج درج شده است و ممهور به مهر پزشکی و موسسه درمانی است، تا هنگام بررسی ماموران پزشکی عربستان مشکلی بوجود نیاید.

مرعشی ادامه داد: زائران بیت‌الله الحرام نباید داروی کدئینه را با خود به همراه داشته باشند، اما قرص استامینومفن ساده، بروفن و ژلوفن ممانعتی ندارد.

وی گفت: 400 قلم دارو در مکه و مدینه موجود است و در صورتی که داوری مورد نیاز بیمار در لیست درمانی هلال احمر نباشد زائر مجاز به حمل دارو است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره واکسینه بودن تمامی زائران حج تمتع گفت: تمامی زائران حج تمتع سال 94 با واکنش مننژیت واکسینه شده‌اند و برای افرادی که 2 سال قبل این تزریق را انجام داده بودند نیازی نیست.

وی افزود: تمامی زائران کارت رنگی واکسینه خود را در ساک دستی شخصی به همراه دارند تا در بدو ورود به فرودگاه عربستان به ماموران پزشکی ارجاه دهند.

مرعشی یادآور شد: مهم‌ترین توصیه پزشکی حج و زیارت به زئران حج تمتع، رعایت بهداشت فردی و جمعی با توجه به تراکم جمعیت در طول سفر است چرا که حجاج از ملیت‌های متفاوت با بیماری های مختلف برای زیارت خانه خدا و مسجد الحرام آمده بیماریهای تنفسی در این مکان افزایش می‌یابد همچنین زائران با سجاده شخصی نمازگزارده و حدالمکان از ماسک تنفسی استفاده کنند و با توجه به فصل گرما از تردد بی‌مورد در سطح شهر خودداری کنند.


انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان