۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سازمان محیط زیست، دفتر حزب سیاسی شده است/ خانم ابتکار! سیاست آمیخته با جنجال سرلوحه کار شماست
کد خبر: ۶۳۵۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نامه سرگشاده معاون اسبق محیط زیست

سازمان محیط زیست، دفتر حزب سیاسی شده است/ خانم ابتکار! سیاست آمیخته با جنجال سرلوحه کار شماست

معاون اسبق سازمان محیط زیست در نامه‌ای سرگشاده خطاب به معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست، این سازمان را دفتر یک حزب سیاسی خوانده و گفته است: فعالیت های سیاسی سرکار عالی طی دو سال گذشته نشان از این دارد که توجه به محیط زیست و حفظ آن اولویت دوم شماست و همچنان سیاست آمیخته با جنجال سرلوحه کار شما قرار گرفته است.

 سازمان محیط زیست، دفتر حزب سیاسی شده است/ خانم ابتکار! سیاست آمیخته با جنجال سرلوحه کار شماست
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، دلاور نجفی، معاون اسبق سازمان محیط زیست در پی اوج گرفتن مصاحبه‌های سیاسی معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست و در حاشیه قرار گرفتن رفع معضلات زیست محیطی در نامه‌ای سرگشاده چنین آورده است:

سرکار خانم دکتر معصومه ابتکار

رئیس محترم سازمان حفاظت محیط زیست

سلام علیکم

چندی است که معضلات و مشکلات گریبانگیر محیط زیست کشور، چه در حوزه محیط طبیعی و چه شهر‌ها روند نگران کننده ای پیدا کرده است. نابودی جنگل ها و تالاب‌ها، خطر انقراض گونه های ارزشمند، تخریب زیستگاه‌ها ، آلودگی منابع آبی، آلودگی کلان شهرها، و ... تنها بخشی از این معضلات و مشکلات به شمار می‌رود.

اگر چه سرکار عالی تقریبا یک سوم دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی را سکاندار مدیریت محیط زیست کشور بوده‌اید، اما با آشنایی که با وضعیت محیط زیست کشور و ساختار آن سازمان دارم، همه مسئولیت را متوجه سرکار عالی نمی‌دانم اگر چه قطعا بخشی از آن حاصل سوء مدیریت سرکار عالی است که البته محل بحث امروز اینجانب نبوده و جای دیگر و فرصت دیگری را می‌طلبد.

آنچه امروز بر آنم تا خدمت سرکار عالی عرض کنم، اختلاط بیش از حد شما با سیاست آن هم از نوع جنجال آفرین آن همزمان با اشغال پست ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

این یک نکته روشن است که برخی نهادهای مدنی و دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و سازمان حفاظت محیط زیست برای موفقیت و انجام رسالت ذاتی خود، نیازمند توجه، حضور و اقدام همگانی است. این توجه و حضور نیز جز از طریق ایجاد همدلی و همزبانی میسر نمی‌باشد.

اقدامات سیاسی خصوصاً مصاحبه ها و ملاقات های سیاسی سرکار عالی طی دو سال گذشته باعث گردیده است تا اجماعی که نیازمند اقدامات همگانی جهت حفظ محیط زیست کشور است شکل نگیرد. مصاحبه سال گذشته شما با نشریه لوموند و موضع گیری‌های فمینیستی، ملاقات ماه گذشته شما با وزیر خارجه فرانسه با توجه به سابقه بد وی به نحوی که خیلی از دولتمردان از ملاقات با وی شانه خالی کرده بودند و مصاحبه جنجالی چند روز پیش شما با خبرنگار بی بی سی که پیرامون آن حرف و حدیث زیادی وجود دارد نمونه‌هایی از این تحرکات سیاسی شماست که آسیب آن متوجه محیط زیست کشور خواهد شد. تبدیل سازمانی مردم محور به دفتر یک حزب سیاسی جز تنزیل جایگاه آن و دور نمودنش از رسالت ذاتی خود نیست.

متاسفانه فعالیت های سیاسی سرکار عالی طی دو سال گذشته نشان از این دارد که توجه به محیط زیست و حفظ آن اولویت دوم شماست و همچنان سیاست آمیخته با جنجال سرلوحه کار شما قرار گرفته است و این در حالی است که وضعیت اسفناک محیط زیست کشور هر روز بدتر از دیروز می‌شود احتمالا بدلیل مشغله سیاسی شاید نتوانسته اید آمار ها را به خوبی رصد کنید اما بد نیست بدانید که طی دو سال گذشته مدیریت سرکار عالی به اندازه هشت سال دولت احمدی نژاد از گونه ارزشمند پلنگ ایرانی تلف شده است!

سرکار خانم دکتر ابتکار ، هنوز هم دیر نشده است بهتر است سیاست آن هم از نوع جاری آن را با مدیریت محیط زیست کشور آمیخته نکنید و از آقای پرویز فتاح رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی بیاموزید که علی رغم دیدگاه‌های سیاسی کاملا مشخص و سیاسی بودن شخص ایشان و همچنین موضع گیری‌های سیاسی سال‌های پیشین به محض پذیرش مسئولیت کمیته امداد امام خمینی جهت استفاده از ظرفیت همگانی مردم و مسئولان ، برغم اختلاف زیاد دیدگاه‌های سیاسی قبل از همه به ملاقات آقای هاشمی رفسنجانی رفت و مراسم فرزندان یتیم آن کمیته را با حضور آقای روحانی برگزار کرد و از آن تاریخ کسی شاهد موضع گیری سیاسی غلیظ از ناحیه ایشان نبود.



انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان