۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۷ کاروان، سهمیه حج تمتع استان قزوین/ تعداد افراد اعزامی از قزوین ۸۹۰ نفر هستند
کد خبر: ۶۳۱۸۷ نویسنده: ابوطالب سردشتی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان قزوین:

۷ کاروان، سهمیه حج تمتع استان قزوین/ تعداد افراد اعزامی از قزوین ۸۹۰ نفر هستند

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: سهمیه استان قزوین در حج تمتع، ۷ کاروان است که ۳ کاروان مدینه قبل و ۴ کاروان مدینه بعد اعزام خواهند شد. تعداد افراد اعزامی از قزوین ۸۹۰ نفر هستند که با عوامل، ۹۵۰ نفر خواهند بود.

۷ کاروان، سهمیه حج تمتع استان قزوین/ تعداد افراد اعزامی از قزوین ۸۹۰ نفر هستند
ابوطالب سردشتی، جانشین مدیرکل حج و زیارت استان قزوینجانشین مدیرکل حج و زیارت استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص فعالیت های انجام شده این سازمان در یک سال گذشته اظهار کرد: با توجه به وظیفه اصلی سازمان که اعزام به حج و عتبات است؛ در سال گذشته سهمیه استان قزوین 76 کاروان بود که با وجود مشکلات بوجود آمده در خصوص ویزا و روادید از سوی سفارت، 22 کاروان کنسل شد.
وی ادامه داد: در مورد عتبات حدود 264 کاروان داشتیم که هر کاروان با روحانی و مدیر 40 نفر هستند.
سردشتی اضافه کرد: در سال گذشته با توجه به تدابیر مدیرکل سازمان حج و زیارت تمامی کارگزاران موظف شدند تا کلاس های کمک های اولیه را بگذرانند که این امر میسر شد و تمامی افراد مدرک این دوره را نیز دریافت کردند.
وی در همین خصوص ادامه داد: از دیگر تدابیر این مسئول گذراندن کلاس های عربی بود که با توجه به حساسیت کار این ارگان و بیشتر مواجه بودن با کشورهای عربی این دوره ها برگزار شد و حدود 80 درصد از کارگزاران شرکت کردند. امسال نیز طرح های تکمیلی نیز در دست اجرا است.
این مسئول بیان کرد: طرح آبرسانی ایام اربعین برای زائران کربلا از دیگر طرح های انجام شده بود که در سال گذشته این سهمیه برای استان قزوین 2 تریلی بود که امسال با رایزنی های مدیر کل این سازمان قرار بر این است که به 5 تریلی یا بیشتر افزایش یابد.
وی یادآور شد: مدیر کل سازمان حج و زیارت استان قزوین سال گذشته موسسه خیریه کارگزاران به نام موسسه طه برای کمک به افراد بی بضاعت تاسیس کرد که در صدد گسترش فعالیت های آن در سال های آتی هستند.
جانشین مدیرکل حج و زیارت استان قزوین در خصوص کاراوان های اعزامی به حج تمتع توضیح داد: سهمیه استان قزوین در حج تمتع، 7 کاروان است که 3 کاروان مدینه قبل و 4 کاروان مدینه بعد اعزام خواهند شد.
وی افزود: تعداد افراد اعزامی از قزوین 890 نفر هستند که با عوامل، 950 نفر خواهند بود.
سردشتی در مورد برنامه های انجام شده در هفته حج تشریح کرد: از اول ذیقعده تا 7 ذیقعده به نام هفته حج و زیارت نامگذاری شده است که این سازمان در این ایام برنامه های ویژه ای را در دست اجرا داشت.
وی ادامه داد: در این هفته برنامه های ویژه ای چون، دیدار با علما، نمایندگان، ائمه جماعات، استانداری و تجلیل از پیشکسوتان برگزار شد.
این مسئول افزود: در این ایام همایش سراسری برای کل زائران برگزار شد که کلیه کاروان ها با کعبه نمادین در محل مسجد النبی در 22 مرداد به اجرای نمادین مناسک حج پرداختند.
انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان