۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین نواقص موجود ناشی از چابک‌نبودن بدنه دولت است/ اصلاح‌طلبان مشکلات روحانی را درک می‌کنند
کد خبر: ۶۲۹۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

تاجرنیا:

نواقص موجود ناشی از چابک‌نبودن بدنه دولت است/ اصلاح‌طلبان مشکلات روحانی را درک می‌کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: امروز همه می‌دانند نقص‌ها و ضعف‌های این دولت در هر حوزه‌ای برعکس دولت گذشته به باورهای شخصی رئیس‌جمهور بازنمی‌گردد بلکه ناشی از چابک نبودن بدنه دولت در حوزه مربوطه است.

نواقص موجود ناشی از چابک‌نبودن بدنه دولت است/ اصلاح‌طلبان مشکلات روحانی را درک می‌کنند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، علی تاجرنیا با اشاره به ارزیابی عملکرد دولت روحانی در هفته دولت عنوان کرد: ارزیابی عملکرد دولت بدون توجه به اینکه روحانی میراث‌دار چه شرایطی بوده امکان‌پذیر نیست. نباید فراموش کنیم اقتصاد ورشکسته، فضای داخلی پرتنش و روابط خارجی ناکارآمد میراث دولت قبل بود که روحانی با اولویت قرار دادن سیاست خارجی توانست تعامل درست با جهان و حل پرونده هسته‌ای کشورمان را به خوبی مدیریت کند.

وی افزود: از سوی دیگر به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور همچنان به شعارهایی که در زمینه سیاست‌ داخلی داده بود، وفادار است البته در زمینه مدیران دستگاه‌های اجرایی و کسانی‌که وظیفه اجرای این شعارها را دارند نقص‌های را می‌بینیم اما تا امروز با توجه به اولویت سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای این نواقص تا حدی توجیه داشت.

عضو حزب اتحاد ملت ایران عنوان کرد: به نظر من اگر همه بدنه دولت مثل خود رئیس‌جمهور به شعارهای داده شده توجه کنند و برای اجرایی شدن آنها تلاش کنند، دورنمای عملکرد دولت یازدهم در زمان باقی‌مانده خیلی خوب خواهد بود.

وی ادامه داد: معتقدم روحانی در وعده‌های خود به مردم کاملا صادقانه عمل کرده است٬ به گونه‌ای که مردم صداقت دولت را به خوبی احساس می‌کنند و برای آنها آرامش نسبی امروز و فضای داخلی دولت با دو سال قبل قابل مقایسه نیست.

تاجرنیا تاکید کرد: متاسفانه به قدری در دوره احمدی‌نژاد و به خصوص در برخی حوزه‌ها از جمله حوزه فرهنگی پس‌رفت داشتیم که شاید پیش‌رفت‌های نسبی که تاکنون در همه حوزه‌ها ایجاد شده نتوانسته توقع اهالی هر یک از این حوزه‌ها را برطرف کند.

وی گفت: امروز همه می‌دانند نقص‌ها و ضعف‌های این دولت در هر حوزه‌ای بر عکس دولت گذشته به باورهای شخصی رئیس‌جمهور باز نمی‌گردد٬ بلکه ناشی از چابک نبودن بدنه دولت در حوزه مربوطه است که امیدواریم با تغییر افراد یا نوع‌نگاه‌ها در این حوزه‌ها نیز شاهد اجرایی شدن رویکردها و یاورهای رئیس‌جمهور باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت یازدهم در زمینه تقویت جایگاه احزاب و تلاش برای اطلاع‌رسانی به مردم در رابطه با اینکه کشور در چه شرایطی بوده و امروز در چه وضعیتی قرار دارد، چندان قوی عمل نکرده است. به نظر من دولت یازدهم مشخصا در مورد قانون انتخابات و انتصاب‌هایی که در انتخابات تاثیر دارد، اقدامات لازم را انجام نداده است.

وی گفت: از سوی دیگر معتقدم عملکرد تیم رسانه‌ای دولت نه تنها قابل قبول نبوده است٬ بلکه برخی از مسئولان این بخش نسبت به رویکردهای رئیس‌جمهور باور جدی ندارند و با رویکردهای روحانی نیز فاصله زیادی دارند. این تیم خود را منفعل نشان داده و تاکنون از کارآمدی لازم برای اطلاع‌رسانی در زمینه اقدامات صورت گرفته از سوی دولت یازدهم برخوردار نبوده است.

تاجرنیا با اشاره به نحوه تعامل دولت یازدهم با اصلاح‌طلبان عنوان کرد: اصلاح‌طلبان تاکنون کاملا به دولت روحانی وفادار بوده‌اند و دولت یازدهم نیز تا جایی که محذوریت‌ها اجازه داده پاسخ این وفاداری را داده است. با این حال برای اصلاح‌طلبان مشکلات دولت قابل درک است. برای اصلاح‌طلبان ایجاد فضایی که بتوانند در آن اهداف خود را دنبال کنند، کفایت می‌کند و نیازی نیست که حتما افراد اصلاح‌طلب در قدرت باشند تا ما بتوانیم به اهدافمان برسیم.


انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان