۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تیم ملی والیبال ایران مغلوب قهرمان لیگ جهانی شد
کد خبر: ۶۲۹۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

جام واگنر

تیم ملی والیبال ایران مغلوب قهرمان لیگ جهانی شد

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در جام واگنر لهستان مغلوب فرانسه قهرمان لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ شد.

 تیم ملی والیبال ایران مغلوب قهرمان لیگ جهانی شد
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، سیزدهمین دوره مسابقات والیبال «هوبرت جرزی واگنر» ازشنبه با دیدار تیم ملی والیبال ایران برابر فرانسه آغاز شد.
در این رقابت ها چهار تیم ایران، لهستان، فرانسه و ژاپن شرکت دارند و در نخستین مسابقه ملی پوشان کشورمان که خود را برای جام جهانی ژاپن آماده می کنند، به مصاف تیم فرانسه قهرمان لیگ جهانی سال 2015 رفتند.
شاگردان کواچ در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 23 و 25 بر 23 مغلوب حریف شدند.
در این دیدار که در سالن ورزشی شهر تورونی در مقابل حدود شش هزار تماشاگر لهستانی برگزار شد، اسلوبودان کواچ از سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور به عنوان ترکیب آغاز کننده ایران استفاده کرد.
بوبان و دستیارانش در این دیدار از عبدالرضا علیزاده و مهدی مرندی به طور متناوب و مرتب استفاده کردند. به طوری که مهدی مرندی را به هنگام دریافت به میدان می رفت و عبدالرضا علیزاده برای توپ گیری جایگزین وی می شد.
در ست اول این دیدار دو تیم از ابتدای ست تا امتیاز 20 در رقابتی نزدیک به کسب امتیاز پرداختند ولی در نهایت این فرانسه بود که فاصله خود را افزایش داد و موفق شد این ست را 25بر 22 از آن خود کند.
در ست دوم نیز دو تیم آغاز خوبی داشتند و پایاپای یکدیگر پیشرفتند. در این ست هر چه ایران در دفاع روی توپ خوب عمل کرد، در دریافت سرویس ها عملکرد خوبی نداشت و در نهایت این ست نیز با امتیاز 25 بر 23 به سود شاگردان لوران تیلیبه پایان رسید.
در ست سوم فرانسه از ابتدای این ست چند امتیازی از ایران پیش افتاد و تاپایان این فاصله حفظ کرد موفق شد 25 بر 23 در این ست نیز پیروز شود تا این مسابقه با نتیجه سه بر صفر به سود آبی پوشان فرانسوی به پایان رسد.
در دیگر دیدار امروز این رقابت ها تیم های لهستان (میزبان) و ژاپن به مصاف یکدیگر می روند.
جام واگنر از سال 2003 هر ساله برای گرامیداشت هوبرت جرزی واگنر (Hubert Jerzy Wagner) از سوی بنیاد هوبرت واگنر در لهستان برگزار می شود و تیم های برتر جهان از سوی این بنیاد برای حضور در این مسابقات دعوت می شوند.
تیم ملی والیبال ایران برای دومین بار به این رقابت ها دعوت شده است و در سال 2012 در نخستین حضور خود در این رقابت ها چهارم شد. در آن سال تیم های لهستان، آلمان و آرژانتین مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.
ملی پوشان کشورمان فردا در دومین روز مسابقات جام واگنر به مصاف لهستان میزبان این رقابت ها می روند.
تیم ملی والیبال ایران خود را برای حضور در جام جهانی ژاپن که از 17 شهریورماه در سه شهر ژاپن آغاز می شود، آماده می کند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان