۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دیدار نمایندگان سیاسی و اقتصادی ۱۹ کشور خارجی با استاندار قزوین
کد خبر: ۶۰۲۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

برای آشنایی با توانمندی های صنعتی، کشاورزی و گردشگری قزوین

دیدار نمایندگان سیاسی و اقتصادی ۱۹ کشور خارجی با استاندار قزوین

نمایندگان سیاسی و اقتصادی ۱۹ کشور خارجی با استاندار قزوین دیدار و گفت و گو کردند.

دیدار نمایندگان سیاسی و اقتصادی ۱۹ کشور خارجی با استاندار قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، مرتضی روزبه در نشست با سفرا و دیپلمات های 19 کشور خارجی که برای آشنایی با توانمندی های صنعتی، کشاورزی و گردشگری قزوین به این استان سفر کرده بودند، افزود: علاوه بر روابط تجاری، قزوین در زمینه های علمی، فرهنگی و گردشگری نیز آمادگی همکاری با کشورهای خارجی را دارد.
وی با تشریح قابلیت های صنعتی و کشاورزی قزوین، اظهار کرد: این استان جزو قطب های این دو حوزه در ایران به شمار می روند.
این مسوول با بیان اینکه 10 درصد از جمعیت قزوین را دانشگاهیان تشکیل می دهند، اظهار کرد: قزوین آمادگی تبادل تجربیات در حوزه های دانشگاهی و علمی و فناوری با کشورهای خارجی را نیز دارا می باشد و استقرار دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز به این هدف کمک می کند.
نماینده عالی دولت در استان قزوین در ادامه این نشست که با محوریت توسعه روابط و مناسبات سیاسی، اقتصادی و علمی-فناوری در دوران پسا تحریم بین ایران و کشورهای خارجی برگزار شد، گفت:
استاندار قزوین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دوره پسا تحریم را می گذراند، افزود: تحریم های ظالمانه علیه کشور ما هیچ خلل و آسیبی در عزم و اراده ملت بزرگ ایران وارد نساخت.
روزبه ادامه داد: طراحان این تحریم ها بر این باور بودند که با اعمال فشار و تحریم، ایران را از پای درمی آورند اما با عکس این قضیه روبرو شدند و دیدند که ایرانی ها برای رسیدن به اهداف خود و قدم برداشتن در راه پیشرفت و تعالی، تلاش خود را دوچندان کردند.
وی از دوره تحریم ها به عنوان دوره ای آموزنده برای کشورمان یاد کرد و افزود: در این دوران تنگنا، شاهد رشد علمی ایران بودیم.
استاندار قزوین با بیان اینکه ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره با فشارها و تحریم های زیادی مواجه بوده است که رد پای آن را باید در دولت های استکباری و زورگو جستجو کرد، گفت: با این وجود، همه این فشارها و تحریم ها کارساز نبودند و ایران از آنها سربلند و پیروز خارج شد.
نماینده عالی دولت در استان قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره تجاوز رژیم بعث صدام به ایران در سال 1359 که با حمایت های قدرت های استکباری صورت گرفت، اظهار کرد: ایرانی ها با پوشیدن لباس رزم، شجاعانه در برابر متجاوزان ایستادند و با تقدیم ده ها هزار شهید و جانباز از خاک و میهن خود دفاع کردند.
استاندار قزوین ادامه داد: در این دوران استان قزوین سه هزار شهید، شش هزار جانباز و 700 آزاده را تقدیم به کشور کرد.
روزبه، یکی از ویژگی های بارز و برجسته ایرانیان را علاوه بر شجاعت، صلح طلبی آنها خواند و گفت: ایرانیان اهل صلح بوده و هستند و پیام آنها برای دیگر مردمان دنیا دوستی و محبت است با این وجود باید پذیرفت که در این دنیا عده ای جنگ طلبند و زندگی آنها در نزاع و درگیری با کشورهای دیگر می گذرد.
استاندار قزوین اظهار امیدواری کرد، پس از پایان یافتن مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5، کشورمان بتواند گام های جدیدی در حوزه روابط بین الملل برداشته و موانع موجود در این بخش را از پیش روی خود بردارد.


انتهای پیام/7008

منبع: استانداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان