۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ساخت دستگاه آزمایشگاهی بررسی تنوع ژنتیکی پروتئین‎ها توسط فناوران ایرانی
کد خبر: ۵۵۳۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

توسط پژوهشگران مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اصفهان

ساخت دستگاه آزمایشگاهی بررسی تنوع ژنتیکی پروتئین‎ها توسط فناوران ایرانی

پژوهشگران مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اصفهان با ساخت دستگاه آزمایشگاهی Station worker امکان بررسی تنوع ژنتیکی پروتئین‌ها را در آزمایشگاه‌های بیوتکنولوژی فراهم کردند.

ساخت دستگاه آزمایشگاهی بررسی تنوع ژنتیکی پروتئین‎ها توسط فناوران ایرانی
به گزارش سرویس علمی صبح قزوین ، مریم شهریاری از محققان این طرح  تولید و بهینه‌سازی مواد شیمیایی مورد نیاز در بخش بیوتکنولوژی و کشت بافت را از زمینه‌های تحقیقاتی شرکت‌دانش بنیان بیوسنتز مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) ذکر کرد و گفت: بر اساس نیازهای کشور اقدام به طراحی، ساخت و ثبت اختراع برخی دستگاه‌های مورد نیاز در حوزه بیوتکنولوژی کردیم.

وی طراحی و ساخت دستگاه‌های PCR و الکتروفورز مورد نیاز در آزمایشگاه‌های بیوتکنولوژی را از جمله دستاوردهای این شرکت دانش‌بنیان ذکر کرد و با بیان این که در ایران مواد مورد استفاده در حوزه بیوتکنولوژی، بسیار محدود تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مطالعات در تلاش هستیم تا این مواد را با قیمت‌های مناسب و با دسترسی آسان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم.

شهریاری آخرین پروژه‌های تحقیقاتی این مرکز رشد را دستگاه Station worker برای انجام PCR Real Time ذکر کرد و ادامه داد: این دستگاه با دارا بودن محیطی استریل برای انجام عملیات بررسی تنوع ژنتیکی پروتئین‌ها در آزمایشگاه‌های بیوتکنولوژی استفاده می‌شود.

این محقق با اشاره به جزئیات این دستگاه، خاطر نشان کرد: دستگاه طراحی شده دارای لامپ UV، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و فیلترهای استاندارد هپا است که امکان انجام فرآیندهای آزمایشگاهی در محیطی کاملا استریل را برای پژوهشگران فراهم می‌کند.

وی به مزایای استفاده از این دستگاه در آزمایشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: به جای آنکه فضای مجزایی برای انجام فرآیندهای آزمایشگاهی اختصاص داده شود، با استفاده از این دستگاه می‌توان از یک محوطه کوچک قابل حمل استفاده کرد.

شهریاری با اشاره به کاربردهای این دستگاه، افزود: این دستگاه علاوه بر کاربرد در آزمایشگاه‎های بیوتکنولوژی، ژنتیک ، میکروبیولوژی، در صنایع غذایی که نیاز به محیط استریل دارند، قابل استفاده است.

به گفته وی این تحقیقات با همکاری احمد محمودی اجرایی شده است.


انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان