۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین درمان مالاریا با ماده تشخیص جرم در صحنه جنایت
کد خبر: ۴۹۷۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

محققان آمریکایی

درمان مالاریا با ماده تشخیص جرم در صحنه جنایت

محققان آمریکایی از یک ماده شیمیایی که پلیس از آن برای تشخیص خون در صحنه های جرم استفاده می کند برای کشتن انگل های مالاریا در گلبول های قرمز خون انسان و درمان این بیماری استفاده کردند.

درمان مالاریا با ماده تشخیص جرم در صحنه جنایت
به گزارش سرویس علمی صبح قزوین ، محققان آمریکایی می گویند لومینول که در زمان تماس با هموگلوبین در گلبول های قرمز خون به رنگ آبی در می آید به پلیس اجازه می دهد تا با افشانه آن بر روی سطحی که گمان می رود در جریان جرم خونریزی در آن اتفاق افتاده است، رده های خون را مشاهده کند.
محققان دانشگاه سنت لوییس واقع در واشنگتن آمریکا در جریان یک مطالعه در محیط آزمایشگاه ، لومینول را با یک آمینو اسید و داروی رایج مالاریا به نام آرتمیسینین (artemisinin) ترکیب کردند.
محققان متوجه شدند که این ترکیب می تواند انگل های مالاریا را پس از حمله به سلول های خونی از بین ببرد.
دکتر دانیل گولدبرگ استاد پزشکی و میکروبیولوژی مولکولی در دانشگاه سنت لوییس در واشنگتن در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: نوری که لومینول ساطع می کند توسط داروی ضد مالاریا آرتمیسینین تقویت می شود. به تصور ما این عوامل را می توان برای ابداع یک درمان خلاقانه برای مالاریا بکار برد.
این محققان می گویند که ترکیب این سه دارو ، پیشرفتی در راهکارهای جاری درمان مالاریا است و در نظر دارند که آن را در مطالعه بر روی حیوانات آزمایش کنند.
تمامی این سه عامل یعنی آمینو اسید بکار رفته در این ترکیب، لومینول و آرتمیسین همگی برای استفاده به صورت منفرد در انسان ها تایید شده اند.
این مطالعه در نشریه eLife منتشر شده است.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان