۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مجوز تمرین با آقایان در هیچ رشته‌ای در استان قزوین وجود ندارد/ عدم حمایت صنعت استان از ورزش مهم‌ترین مشکل ورزش استان است
کد خبر: ۴۷۴۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول ورزش بانوان استان قزوین:

مجوز تمرین با آقایان در هیچ رشته‌ای در استان قزوین وجود ندارد/ عدم حمایت صنعت استان از ورزش مهم‌ترین مشکل ورزش استان است

مسئول ورزش بانوان استان قزوین با صراحت بیان کرد: در هیچ رشته‌ای مجوز تمرین با آقایان وجود ندارد و ما هر جا متوجه این موضوع شویم برخورد خواهیم کرد.

 مجوز تمرین با آقایان در هیچ رشته‌ای در استان قزوین وجود ندارد/ عدم حمایت صنعت استان از ورزش مهم‌ترین مشکل ورزش استان است
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، افسانه حسن نایبی، مسئول ورزش بانوان استان قزوین با اعلام کمبود فضای ورزشی ویژه بانوان گفت: اکثر باشگاه‌ها در استان به صورت مشترک بوده و باشگاه‌های مختص بانوان به ندرت وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: تمام امکاناتی که در سطح شهر وجود دارد اعم از خانه تکواندو، کاراته، کشتی، شطرنج و غیره به صورت کاملا مشترک است.

وی در پاسخ به این‌که چرا سانس‌های ویژه بانوان محدود است، گفت: ما همیشه برای اختصاص سانس‌های بیشتر برای بانوان اعتراض کرده‌ایم ولی اگر فعالیت خانم‌ها افزایش یابد و اهمیت بیشتری به ورزش دهند می‌توانند سانس‌های بیشتری مطالبه کنند مشروط بر اینکه سانس گرفته شده خالی نباشد.

مسئول ورزش بانوان استان قزوین ادامه داد: گاهی فضا گرفته می‌شود ولی سانس‌ها پر نشده و بهره‌برداری مناسبی صورت نمی‌گیرد.

حسن نایبی با تاکید بر این‌که خانم‌های ما باید کمی بیشتر تلاش کنند، خاطرنشان کرد: اگر خانم‌ها عملکرد خوبی داشته باشند به طور حتم به حق خود خواهند رسید.

وی با اشاره به حضور مربیان برجسته در استان عنوان کرد: در رشته‌ی تکواندو فاطمه صفرپور، در فوتسال آمنه محمودی و بسکتبال بنده به عنوان مربی عهده‌دار هدایت تیم‌ملی هستیم.

مسئول ورزش بانوان استان قزوین در پاسخ به مجاز بودن تمرین کردن با آقایان در برخی رشته‌های ورزشی اظهار کرد: تمرین با آقایان در برخی رشته‌ها مانند تیراندازی در سطح ملی مجاز است چراکه به دلیل پوشش مناسبش این امکان را فراهم می‌کند و از حراست سازمان مرکزی و وزارتخانه این مجوز را دارند.

این مسئول در ادامه با صراحت عنوان کرد: ما در استان قزوین در بسیاری از رشته‌ها مانع انجام تمرینات به صورت مشترک شده‌ایم چراکه هدفمان ارتقاء سطح ورزشی و معنویت به طور همزمان هستیم و تمام تلاش این است تا مربیان خانم در استان رشد داشته باشند.


مسئول ورزش بانوان استان قزوین ابراز کرد: در حال حاضر استان قزوین ۳ مربی خانم در سطح تیم‌ملی دارد و این امر نشان‌دهنده پتانسیل بالای بانوان ورزشکار در قزوین است.

حسن نایبی با اشاره به برگزاری مدام کلاس‌های ارتقاء درجه مربیگری در استان قزوین، توضیح داد: تمامی این تلاش‌ها به این دلیل است که تعداد مربیان بیشتری را به سوی تیم‌ملی روانه کنیم.

وی با صراحت عنوان کرد: در حال حاضر در قزوین در هیچ رشته‌ای مجوز تمرین با آقایان وجود ندارد و ما هر جا متوجه این موضوع شویم برخورد خواهیم کرد.

این مسئول در پاسخ به این‌که آیا تمرین با آقایان در رشد ورزش بانوان اثر دارد، تشریح کرد: شکی در این نیست که آقایان به دلیل تجربه بیشترشان به جهت حضور بیشتر در مسابقات آسیایی و جهانی مهارت بیشتری دارند ولی بنده معتقدم اگر این فرصت در اختیار بانوان هم قرار گیرد و راهی مسابقات بین‌المللی شوند این اتفاق برای بانوان هم خواهد افتاد و هیچ تفاوتی ندارد.

حسن نایبی با بیان این‌که گاهی در سطح ملی در رشته‌های رزمی به دلیل پوششی که وجود داشته و با نظارت و تایید حراست مرکزی ممکن است تمرینات به صورت مختلط برگزار شود، خاطر نشان کرد: ما در استان چنین اجازه‌ای به هیچ یک از رشته‌های ورزشی نداده‌ایم! و انجام این‌کار به این خاطر بوده تا مربیان خانم ما رشد کنند که خداراشکر خروجی آن را در برخی از رشته‌ها دیده‌ایم.

مسئول ورزش بانوان استان قزوین در پاسخ به این‌که آیا نرخ خاصی برای شهریه باشگاه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: سالانه تعرفه‌ای به باشگاه‌ها داده می‌شود که باید طبق آن عمل کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه سقف شهریه مجاز با توجه به رشته، متراژ و امکانات موجود در باشگاه‌ها متفاوت است، گفت: میزان شهریه‌ها را می‌توان از طریق امور باشگاه‌ها مطلع شد.

وی گسترش فرهنگ توجه به ورزش بانوان را از اواویت های مهم دانست و اظهار داشت: خانم‌ها به عنوان رکن اساسی در خانواده باید به ورزش اعتقاد داشته و روزانه ساعاتی را به سلامت خود اختصاص دهند، چراکه اگر مادری در خانواده به ورزش اعتقاد داشته باشد خانواده اهل ورزش خواهد شد.

حسن‌نایبی با اشاره به این‌که نیاز به حمایت مدیران صنایع از ورزش در استان به شدت احساس می‌شود، خاطر نشان کرد: عدم حمایت صنعت استان از ورزش مهم‌ترین مشکل ورزش استان است چراکه بدون اعتبارات هیچ اقدام مثبتی صورت نمی‌گیرد.


مسئول ورزش بانوان استان قزوین توضیح داد: همان‌طور که می‌بیند باشگاه فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان تمام تیم‌هایشان را حمایت می‌کند ولی در استان قزوین با وجود شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی فراوان متاسفانه تمام آن‌ها از ورزش غافل هستند.

این مسئول ابراز کرد: امید است بتوانیم باشگاه‌های متعدد صنعتی و ورزشی در استان داشته باشیم تا از حداکثر پتانسیل‌های ورزشی در استان حمایت کند تا علاوه بر کمک به سلامت جامعه سبب اشتغال‌زایی برای بازیکنان شود .

حسن‌نایبی در پایان گفت: لازمه ایجاد ورزش حرفه‌ای انجام تمرینات مستمر و جدی است و اکثر افرادی‌که به ورزش حرفه‌ای می‌پردازند فاقد شغل هستند و با توجه به این موارد باید ورزشکاران از نظر مالی تامین باشند.


انتهای پیام/7008

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان