۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دولت تا به امروز در ارائه لایحه برجام به مجلس کوتاهی کرده است/ مجلسی‌ها در حال بررسی کارشناسانه مفاد برجام هستند
کد خبر: ۴۷۱۰۲ نویسنده: روح الله عباسپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:

دولت تا به امروز در ارائه لایحه برجام به مجلس کوتاهی کرده است/ مجلسی‌ها در حال بررسی کارشناسانه مفاد برجام هستند

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه مجلسی‌ها در حال بررسی کارشناسانه مفاد برجام هستند گفت: دولت تا به امروز در ارائه لایحه برجام به مجلس کوتاهی کرده است.

دولت تا به امروز در ارائه لایحه برجام به مجلس کوتاهی کرده است/ مجلسی‌ها در حال بررسی کارشناسانه مفاد برجام هستند
روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص روند بررسی برجام در مجلس اظهار کرد: واقعیت این است که برجام یک توافقنامه است که صورت گرفته و صریحا قانون اساسی در اصل 77 و 125 بیان کرده است که هر توافقنامه و قراردادنامه که صورت می‌گیرد باید به استحضار مجلس برسد و مجلس می‌تواند در کلیات و جزئیات ورود پیدا کرده و اظهارنظر کند.
وی در ادامه افزود: فقط در یک صورت مجلس می‌تواند ورود به بحث قراردادها نداشته باشد و آن زمانی است که شورای امنیت ملی این قرارداد را تصویب کند و به سمع و نظر رهبر معظم انقلاب برسد؛ اگر ایشان با این متن موافقت کردند در این صورت مجلس این قضیه را به عنوان حکم حکومتی آن را می‌پذیرد و در آن ورود پیدا نمی‌کند.
این نماینده مجلس ادامه داد: اما آنچه امروز مجلس از سوی رهبری مشاهده کرده است ایشان هیچ اظهارنظری نداشته است و تاکید داشته اند که توافقنامه مسیر قانونی خود را طی کند.
وی اذعان کرد: مسیر قانونی این برجام و توافقنامه باید توسط هیئت دولت به تصویب رسیده و به شکل لایحه به مجلس ارائه شود و مجلس کلیات و جزئیات آن را مورد بررسی قرار داده و اظهار نظرداشته باشد؛ این موضوعی است که مسیر قانونی تعیین شده برای نمایندگان مجلس است.
این کارشناس سیاسی در خصوص به تاخیر افتادن موضوع بررسی برجام با تعطیلی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر مجلس سرکشی به حوزه‌هاست و از دوره‌های پنج تا به امروز مجلس سرکشی به حوزه‌های نمایندگان تعیین شده است و خودم در روستاهای آوج بازدید داشته ام.
وی ابراز کرد: کنگره آمریکا برای بررسی برجام سه ماه فرصت دارد و ما هم نیز به همین مقدار زمان داریم؛ البته منتظر عکس العمل این کنگره در خصوص برجام هستیم، اما این به این معنا نیست که مجلس در بحث برجام ورود نداشته باشد.
جریان اصلاح طلب مجلس و ریاست مجلس با برجام موافق هستند
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با انتقاد از اینکه دولت تا به امروز در ارائه لایحه برجام به مجلس کوتاهی کرده است عنوان کرد: در حال حاضر ترجمه توافقنامه از طریق وزارت امور خارجه با امضای آقای عراقچی به دفتر آقای لاریجانی ارسال شده است.
وی در ادامه بیان کرد: ترجمه را ما از طریق سایت‌ها و رسانه‌ها می‌توانیم به دست بیاوریم؛ اما اگر بخواهیم مطابق با مسیر قانونی در این خصوص رفتار کنیم دولت باید توافقنامه را به صورت لایحه به مجلس ارائه کند تا مسیر بررسی شروع شود که تا به امروز این امر صورت نگرفته است.
عباسپور تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان در خصوص تصویب برجام پیش بینی داشت، ما باید اولا نظر کنگره را بدانیم و سپس بررسی و کارشناسی در مجلس صورت گرفته و معایب و محاسن این برجام مشخص شود تا نظر قطعی خود را بتوانیم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه جریان اصلاح طلب مجلس و ریاست مجلس با برجام موافق هستند اعلام کرد: اما مجمع دیگری در مجلس مثل فراکسیون اصولگرایان وجود دارد که در حال بررسی این برجام هستند تا با بررسی کارشناسان هسته ای و حقوقی و مالی به نتیجه کاملی دست پیدا کنند.
این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: هر چقدر بررسی برجام بیشتر طول می‌کشد و واقعیت‌های این توافق بیشتر مشخص می‌شود مخالفین این برجام افزایش می‌یابد؛ اما نمی‌توان در حال حاضر گفت که برجام به تصویب می‌رسد یا خیر، باید منتظر بررسی نهایی برجام باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان