۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حضور سایت صبح قزوین در عرصه رسانه‌ای استان ارزشمند است/ گفتمان تخصصی با اصحاب رسانه در طول سال اجرایی می‌شود
کد خبر: ۴۶۶۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در دیدار مدیرکل ارشاد قزوین از دفتر پایگاه خبری صبح قزوین مطرح شد؛

حضور سایت صبح قزوین در عرصه رسانه‌ای استان ارزشمند است/ گفتمان تخصصی با اصحاب رسانه در طول سال اجرایی می‌شود

مدیرکل ارشاد قزوین در دیدار از دفتر پایگاه خبری صبح قزوین با بیان اینکه گفتمان تخصصی با اصحاب رسانه در طول سال اجرایی می‌شود گفت: حضور سایت صبح قزوین در عرصه رسانه‌ای استان ارزشمند است.

حضور سایت صبح قزوین در عرصه رسانه‌ای استان ارزشمند است/ گفتمان تخصصی با اصحاب رسانه در طول سال اجرایی می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مهدی احمدی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین به مناسبت 17 مردادماه که به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است در دفتر پایگاه تحلیلی- خبری صبح قزوین حضور پیدا کرد و از زحمات خبرنگاران عرصه پر رسالت خبر تقدیر کرد.
در این دیدار مهدی احمدی با تبریک روز خبرنگار و اهمیت جایگاه اطلاع رسانی در جامعه امروز اظهار کرد: این روز سال 1377 را برای همه ما یادآوری می‌کند که یک شخصیتی از جنس شما اصحاب رسانه به عنوان خبرنگار در مسیر تبیین حق نگاری، حق نویسی و حق گویی توسط ایادی کفر و نفاق به درجه رفیع شهادت می‌رسد.
وی در ادامه افزود: اولین پیام این شهید عرصه رسانه به اهل قلم و رسانه این بود که افرادی که برای گفتن حق‌ها رفتند و حق را نوشتند؛ پس ما هم باید برای ادامه مسیر آنها باید پایبندی مان به این عرصه بیشتر باشد.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ادامه داد: سال 94 در نشست مطبوعاتی گفتم که سنگ بزرگ علامت نزدن است، ما یک سنگ کوچک برداریم که بتوانیم آن را بلند کنیم و آن هم بحث تدوین بانک جامع اطلاعاتی خبرنگاران استان قزوین و پایگاه‌های خبری است.
وی با گلایه از اینکه ما بانک جامع از پیشکسوتان عرصه رسانه در استان نداریم گفت: در این شرایط عدالت فرهنگی حفظ نشده و سِره از ناسِره شناخته نمی‌شود و حمایت‌ها نادیده گرفته می‌شود؛ همیشه خود را موظف دیدم که از سایت شما بازدید داشته باشم و به ندرت اتفاق افتاده روزی اخبار شما را رصد نکرده باشم.
ارتباط مستمر با اصحاب رسانه نباید منحصر به روز خبرنگار شود
این کارشناس فرهنگ اذعان کرد: این موضوع برایم مهم بوده که شما حق‌ها را دیده اید و فارغ از قیل و قال‌های سیاسی مطلب را می‌نویسد، این موضوع برای استان قزوین بسیار ارزشمند است، لذا من انتظارم از شما به عنوان یک پایگاه خبری این است که مثل سابق این فعالیت شما ادامه داشته باشد.
وی عنوان کرد: تدوین بانک جامع اطلاعاتی خبرنگاران که از طریق اداره ارشاد مطرح شده و توسط خانه خانه مطبوعات پیگیری می‌شود و قرار بر این است در مدت 45 روز این بانک تدوین شود؛ در این زمینه شما هم می‌توانید به ما کمک‌های لازم را داشته باشید.
احمدی با بیان اینکه کار کارشناسی برای تدوین این بانک جامع اطلاعاتی انجام شده است ابراز کرد: این بانک جامع اطلاعاتی آسیب‌های زیادی را از وضعیت رسانه ای امروز رفع خواهد کرد، اولین درخواستم از شما برجسته کردن بانک جامع اطلاعاتی است تا همه مکلف شوند این بحث پیگیری شود.
وی با بیان اینکه ارتباط مستمر با اصحاب رسانه نباید منحصر به روز خبرنگار شود بیان کرد: گاهی شما به عنوان یک رسانه فعال با مشکلی روبرو می‌شوید که اداره ارشاد می‌تواند نقش هدایتی داشته باشد و در رفع این مشکل کمک کند، اما اگر شما به خانه خود توجه نداشته باشید این مشکل توسط چه کسی قرار است حل شود؟
این مسئول در پایان تصریح کرد: قصد داریم جدول زمانبندی طراحی کنیم تا نشست تخصصی با هر یک از رسانه‌ها در طول سال داشته باشیم و با برگزاری گفتمانی بتوانیم نقش حمایتی و ارشادی برای رسانه ها انجام دهیم.
انتهای پیام/2002

منبع: مصاحبه

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان