۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین سروقامتان ایران یک گام تا قهرمانی/ شاگردان اکبری فینالیست شدند
کد خبر: ۴۶۲۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

والیبال قهرمانی آسیا - تهران

سروقامتان ایران یک گام تا قهرمانی/ شاگردان اکبری فینالیست شدند

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل چین به دیدار نهایی هجدهمین دوره رقابت‌های والیبال مردان آسیا راه پیدا کرد.

 سروقامتان ایران یک گام تا قهرمانی/ شاگردان اکبری فینالیست شدند
به گزارش سرویس صبح قزوین ، دومین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا از ساعت 20 در سالن 12 هزار نفری آزادی با مصاف دو تیم ایران و چین، آغاز شد و در نهایت با برتری تیم ملی والیبال ایران به پایان رسید.

تیم ملی والیبال چین که با ثبت سه طلا، شش نقره و چهار مدال برنز در کارنامه مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان سومین تیم پر افتخار این رقابت‌ها پا به میدان گذاشته بود، برای شکست ایران و رسیدن به فینال از انگیزه زیادی بهره‌مند بود.

در آن طرف میدان هم ملی پوشان والیبال ایران می‌دانستند که برای رسیدن به فینال هجدهمین دوره این مسابقات و تکرار قهرمانی خود باید در این دیدار به پیروزی برسند. آن هم در حالی که از حمایت نزدیک به 10 هزار هواداران خود بهره‌مند بودند.

تیم ایران که در ست اول و دوم به ترتیب با نتایج 25 بر 21 و 25 بر 20 شکست خورده بود ست سوم را طوفانی آغاز کرد و توانست با اختلاف فاحش و امتیاز 25 بر 9 چین را شکست دهد.

ست چهارم از همان ابتدا با برتری شاگردان پیمان اکبری همراه شد و در نهایت به پیروزی 25 بر 19 ایران به پایان رسید تا همه چیز به ست سرنوشت ساز پنجم کشیده شود. در ست پنجم این تیم ایران بود که توانست با نتیجه 16 بر 14 برنده شده و راهی دیدار نهایی شود.

تیم ملی والیبال ایران با کسب این نتیجه حریف ژاپن در دیدار فینال شد و چینی‌ها در دیدار رده‌بندی باید عصر فردا به مصاف تیم ملی قطر بروند.

تیم های چین و قطر پیش از این در مرحله قبل هم به مصاف هم رفته بودند که در آن دیدار قطر 3 بر 2 مغلوب شده بود.

هجدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا که از 9 مرداد ماه آغاز شده است، فردا با مشخص شدن جایگاه نهایی همه تیم ها به پایان خواهد رسید.



منبع: فارس
انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان