۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مربیان بداخلاق جهان
کد خبر: ۴۵۹۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

برکناری مربیان

مربیان بداخلاق جهان

گاهی اوقات اخراج مربیان به دلایل فنی صورت نمی‌گیرد بلکه دلایل دیگری باعث برکناری آن‌ها می‌شود.

مربیان بداخلاق جهان
به گزارش سرویس باشگاه خبرنگاران صبح قزوین ، در دنیای ورزش برکناری مربیان به دلیل عملکرد ضعیف امری کاملاً مرسوم و پذیرفته شده است، اما گاهی اوقات اخراج یک مربی به دلایل فنی نیست و علت برکناری او را باید در مسائل اخلاقی و رفتاری جست.

مربیان هم مانند افراد عادی در مواجهه با مسائل واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند، گروهی با ملایمت و بعضی هم با خشونت واکنش نشان می‌دهند، گروهی اخلاق‌مدار هستند و گروه دیگر رعایت امور را نمی‌کنند اما در دنیای مربیگری اعمال خشونت و بی‌اخلاقی ممکن است بهای سنگینی به دنبال داشته باشد و بهای آن از دست رفتن شغل باشد.

جدیدترین مورد از این دست مربیان برکنار شده، میگل هررا سرمربی مکزیک است. میگل هررا که موفق شد تیم ملی مکزیک را به قهرمانی در رقابت‌های کونکاکاف برساند، یک روز پس از قهرمانی در فرودگاه با یک خبرنگار درگیر شد و با مشت ضربه‌ای به او زد.

به دنبال این اقدام هررا، فدراسیون فوتبال مکزیک چشم خود را به روی موفقیت او بست و سرمربی موفق مکزیک را که این تیم را به جام جهانی برده بود، اخراج کرد. از دیگر مربیانی که به دلیل مشت‌زنی شغل خود را از دست دادند، می‌توان به دلیو روسی سرمربی سابق فیورنتینا اشاره کرد.

دلیو روسی که فقط 6 ماه بود هدایت فیورنتینا را برعهده گرفته بود در یکی از مسابقات در سال 2012 وقتی تیمش 2 – 0 در برابر حریف عقب افتاده بود، تصمیم گرفت ارم لیائیچ را در دقیقه 32 تعویض کند. بازیکن صرب فیورنتینا در واکنش به تعویض خود برای روسی دست زد، این حرکت لیائیچ خشم روسی را برانگیخت و او با مشت به مهاجم تیمش حمله کرد.

فیورنتینا این مسابقه را با تساوی به پایان رساند، اما روسی به دلیل مشت‌زنی شغل خود را از دست داد. هرنان داریو سرمربی اسبق کلمبیا نیز شغل خود را به دلیل مشت‌زنی از دست داد.

او در یک کافه 4 ضربه مشت به معشوقه‌اش وارد کرد، یک مرد بی‌خانمان داریو را شناخت و او را لو داد. نتیجه آن شد که سرمربی کلمبیا از کار برکنار شد و پس از اخراج این مربی 59 ساله، آن مرد بی‌خانمان به شهرت رسید.

نوربرت مایر زمانی که در سال 2005 هدایت دویسبورگ را برعهده داشت و در جریان دیدار با کلن با آلبرت استریت هافبک کلن رخ در رخ شدند، لحظاتی بعد مایر صورت خود را با دست گرفت و به زمین افتاد، استریت از بازی اخراج شد اما مایر بهای سنگین تری پرداخت، او از کار برکنار شد.

اخراج به دلیل مسائل اخلاقی

از دیگر اخراج‌های پرحرف و حدیث می‌توان به اخراج جورج گراهام سرمربی اسبق آرسنال اشاره کرد.

گراهام یکی از موفق‌ترین مربیان آرسنال بوده است او دوبار این تیم را به عنوان قهرمانی لیگ جزیره رساند اما او در سال 1995 به دلیل دریافت رشوه از مدیر برنامه دو بازیکن به نام جان ینسن و پال لیدرسن برای عقد قرارداد با آنها، از کار برکنار شد.

کریستوف دام یکی از مربیان آلمانی بود که از او به عنوان ستاره‌ای در دنیای مربیگری آلمان یاد می‌شد و از او به عنوان گزینه اصلی برای هدایت تیم ملی این کشور در سال 2000 نام برده می‌شد.

اما اتهام مصرف کوکائین باعث شد از او آزمایش اعتیاد به عمل آید، جواب این آزمایش مثبت بود و همین امر باعث شد هرگز مربیگری تیم ملی آلمان به او نرسد.

تامی دوشرتی سرمربی اسبق منچستر یونایتد که در سال 1974 این تیم را به دسته پایین‌تر فرستاد سه سال بعد مشخص شد که با وران‌شناس زن تیم ارتباط داشته است، این مسئله باعث اخراج او شد.



منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان