۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مجلسی‌ها در تصویب مفاد توافق‌نامه منافع نظام را بر هر مصلحت دیگری ترجیح می‌دهند
کد خبر: ۴۵۵۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

مجلسی‌ها در تصویب مفاد توافق‌نامه منافع نظام را بر هر مصلحت دیگری ترجیح می‌دهند

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: شکی نیست که مجلس شورای اسلامی نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و خطوط قرمز نظام پافشاری دارد و مصالح و منافع نظام را بر هر مصلحت دیگری ترجیح خواهد داد.

مجلسی‌ها در تصویب مفاد توافق‌نامه منافع نظام را بر هر مصلحت دیگری ترجیح می‌دهند
داود محمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص بیانیه جامع مشترک و ارائه گزارش آقای ظریف در مجلس اظهار کرد: صحبت‌های وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بیانگر آن بود که تیم مذاکره کننده کشورمان تمام تلاش خود را به کار بست تا حداکثر منافع ملی کشورمان در مذاکرات با کشورهای غربی مد نظر قرار گیرد.
وی در ادامه افزود: هدف تیم مذاکره کننده رعایت خطوط قرمز نظام بود که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است و پاسخ‌های دقیق دکتر ظریف و دکتر صالحی تا حد زیادی شبهات مطرح شده را مرتفع کرد.
این نماینده مجلس ابراز کرد: البته طبیعی است که مجلس نیز مفاد تفاهم نامه را پس از انتشار و توزیع بین نمایندگان دقیقاً بررسی خواهد کرد و شکی نیست که مجلس شورای اسلامی نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و خطوط قرمز نظام پافشاری دارد و مصالح و منافع نظام را بر هر مصلحت دیگری ترجیح خواهد داد.
وی در پاسخ به اینکه صحبت‌های آقای ظریف با توجه به اینکه به نمایندگان اجازه صحبت داده نشد چقدر توانست در رفع شبهات این بیانیه مثمرثمر باشد؟ تصریح کرد: بسیاری از ابهامات با توضیحات داده شده رفع شد؛ البته انتظار این بود در صحن مجلس نمایندگان نیز بتوانند نظرات خودشان را بیان کنند که قطعاً بهتر و شایسته بود.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: اما به هرحال بنا به تصمیم هیات رئیسه و با توجه به طولانی شدن توضیحات آقای دکتر ظریف و دکتر صالحی این امکان فراهم نشد؛ البته نمایندگان نیز چه مخالفان و چه موافقان این تفاهمنامه از طریق تریبون‌های مختلف رسمی و غیر رسمی نظرات خود را اعلام کرده اند و تیم مذاکره کننده کاملاً در جریان آن قرار دارند.
وی در خصوص شبهاتی چون بحث برگشت پذیر بودن تحریم‌ها و نظارت بر موشک‌های بالستیک ایران به بهانه وجود کلاهک هسته ای اذعان کرد: اولاً بحث برگشت پذیربودن موضوعی دو جانبه است، یعنی اگر طرف مقابل پای بندی به عهد و پیمانش نداشته باشد ما نیز قطعاً متناسب با عملکرد او عمل خواهیم کرد.
محمدی عنوان کرد: این نکته را هم همواره باید مد نظر داشته باشیم که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و از این منظر ضریب دقت و مراقبت خود را در اعلا مرتبه افزایش دهیم.
وی در پایان بیان کرد: در مورد موشک‌های بالستیک نیز آنچه در متن توافق نامه آمده این است که باید به منظور حمل کلاهک‌های هسته ای طراحی نشده باشد؛ در حالی که موشک‌های بالستیک ما علیرغم داشتن تاکتیک‌های فوق العاده به منظور حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده اند اگر چه ظرفیت قابل توجهی در حوزه‌های مختلف دارند.
انتهای پیام/2002

منبع: تولیدی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان