۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بازگشت داورخبرساز و بازخوانی یک افشاگری/ انتخاب مشکوک در پرسپولیس
کد خبر: ۴۵۵۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

اتفاقات هفت روز ورزش

بازگشت داورخبرساز و بازخوانی یک افشاگری/ انتخاب مشکوک در پرسپولیس

هفته دوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر شاهد بازگشت داور خبرساز خواهد بود. ضمن اینکه پرونده فروش ساختمان کمیته المپیک که افشاگری‌های زیادی را با خود داشت دوباره به جریان افتاد و پرسپولیس مدیردار شد!

بازگشت داورخبرساز و بازخوانی یک افشاگری/ انتخاب مشکوک در پرسپولیس
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، بسکتبال، والیبال، تیراندازی، ژیمناستیک  و تنیس روی میز رشته‎هایی بودند که تیم‏‎های ملی یا ملی‏‎پوشان‎شان در این هفت روز ورزش در رویدادهای بین‎المللی، آسیایی و جهانی شرکت کردند و بعضا موفق به کسب نتایج تاریخی هم شدند اما بی راه نیست اگر تمام این رویدادها و نتایجی که در آنها به دست آمد را در یک کفه ترازو گذاشت و کفه دیگر را خالی کرد برای لیگی که سوت آغاز پانزدهمین دوره آن در این هفته به صدا در آمد. 

مهمترین رویدادها و اتفاقات این هفت روز ورزش به این شرح است: 

درگذشت رئیس پیشین ورزش 
مصطفی داوری، رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی وقت و کمیته ملی المپیک که دو سال پیش دچار سکته مغزی شد و از یک ماه پیش به کما رفته بود، پنجشنبه گذشته دار فانی را وداع گفت. مرحوم داودی طی سال‏‌های ۱۳۵۹ تا ۶۱ رئیس سازمان تربیت بدنی وقت ایران بود بعد از آن هم مدیریت کمیته ملی المپیک را به عهده گرفت. وی مدت زمانی هم رئیس فدراسیون ناشنوایان بود. 

اتفاقات هفته

ملی‌پوشان کاراته از تصادف جان سالم به در بردند
در پایان اردوی تیم ملی کاراته که در کرمانشاه جریان داشت، اردونشینان راهی شهرهای خود شدند اما در مسیر بازگشت به تهران سه عضو این تیم دچار سانحه رانندگی شدند. ابراهیم حسن‌بیگی، حسین سمندر و ذبیح‌الله پورشیب سه ملی‌پوش کاراته بودند که در مسیر همدان به ساوه به تهران بر اثر انحراف یک دستگاه خودرو وانت و برخورد با خودروی ملی‌پوشان از مسیر خارج شده و با واژگونی متوقف شدند که به لطف خدا هیچ صدمه‌ای به ملی‌پوشان وارد نشد. 

نتایج لیگ برتر
هفته اول پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته برگزار شد و تیم فوتبال استقلال به نخستین پیروزی خود دست پیدا کرد و برابر سیاه جامگان مشهد به برتری دو بر یک رسید. پرسپولیس هم در ورزشگاه آزادی برابر پدیده ۲ بر ۲ متوقف شد.
نتایج کامل دیدارهای هفته نخست لیگ پانزدهم به شرح زیر است:
* سیاه جامگان مشهد یک - استقلال تهران ۲
گل‌ها:
علیرضا نقی‌زاده (۶۳) برای سیاه‌جامگان - سجاد شهباززاده (۳۷ و ۷۸) برای استقلال

* صبای قم صفر - استقلال اهواز صفر

* سپاهان اصفهان یک - استقلال خوزستان صفر
گل: مهدی شریفی (۶۵) برای سپاهان

* سایپا تهران صفر - گسترش فولاد تبریز صفر

* ملوان بندرانزلی یک - ذوب‌آهن اصفهان صفر
گل‌: آرش افشین (۱۶) برای ملوان

* تراکتورسازی تبریز صفر - نفت تهران صفر

* پرسپولیس ۲ - پدیده مشهد ۲
گل‌ها: علی علیپور (۷) و هادی نوروزی (۳۸) برای پرسپولیس - یونس شاکری (۱۵) و حسین بادامکی (۱۷) برای پدیده

* فولاد خوزستان ۲ - راه‌آهن تهران ۲
گل‌ها: ماتیاس چاگو (۸۴) و مهدی بدرلو (۸۷) برای فولاد - میلاد محمدی (۵۲) و سیدامین منوچهری (۶۱) برای راه‌آهن

اتفاقات هفته

تیم ملی بسکتبال نایب قهرمان تورنمنت چین شد
دیدار نهایی تورنمنت بین‌المللی اطلس اسپورت چین شنبه گذشته میان تیم دوم کشور میزبان و تیم ملی کشورمان برگزار شد که طی آن ملی‌پوشان بسکتبال ایران متحمل شکست شدند و به عنوان نایب قهرمانی بسنده کردند. این نتیجه در حالی رقم خورد که تیم ملی بسکتبال ایران در روز نخست تورنمنت نیز مقابل همین تیم چین شکست خورده بود اما طی سه دیدار دیگر در مصاف با نمایندگان ایتالیا، اسلواکی و آمریکا به برتری دست یافت. نایب قهرمانی اولین عنوانی بود که تیم ملی بسکتبال با هدایت درک باورمن به دست آورد. 

تیم ملی تیراندازی ایران قهرمان جهان شد
تیم ملی تیراندازی ایران در بخش کامپوند مردان شنبه گذشته در چارچوب آخرین روز مسابقات قهرمانی جهان در شهر کپنهاگ دانمارک و در فینال این مسابقات مسابقات به مصاف تیم کانادا رفت. تیم کشورمان که ترکیب اسماعیل عبادی، مجید قیدی و امیر کاظم‌پور  را در اختیار داشت، در جریان این دیدار و در امتیاز ۲۲۶ با حریف مساوی شد اما در تیر طلایی با نتیجه ۳۰ بر ۲۹ بر کانادا غلبه کرد و برای اولین بار قهرمان جهان شد. تیم کشورمان جهت رسیدن به این مدال خوش رنگ تیم‌های ونزوئلا، کلمبیا و ایتالیا را شکست داده بود.

کامپوند مردان

ناکامی نوشاد عالمیان در تیم منتخب تنیس روی میز آسیا
نوشاد عالمیان یکی از پنج عضو تیم تنیس روی میز منتخب آسیا طی روزهای شنبه و یکشنبه گذشته در قالب این تیم مقابل تیم منتخب اروپا قرار گرفت. عالمیان در این دو دیدار به ترتیب به مصاف آندره گاسینا از کرواسی و روبرت گاردوس از اتریش قرار گرفت اما در هر دو دیدار شکست خورد. 

ژیمناستیک بالاخره مدال آور شد
فینال رقابت‎های قهرمانی ژیمناستیک آسیا در رشته خرک حلقه یکشنبه گذشته در ژاپن برگزار شد. عبدالله جامعی که برای نخستین‌بار در رقابت‎های قهرمانی آسیایی شرکت کرده و موفق شده بود با امتیاز ۱۴.۳۵ از بین ۲۹ شرکت کننده هفتم شده و به فینال تک اسباب خرک حلقه راه یافت، در این مرحله پس از رقابت با حریفانی از کشورهای ژاپن، چین، کره و ... توانست با کسب امتیاز ۱۴.۶۷۵ عنوان سوم را به دست بیاورد و برای اولین بار مدال برنز رقابت‎های قهرمانی آسیا را در اولین حضورش به گردن آویزد.

پرسپولیس صاحب مدیرعامل شد؟!
یکشنبه گذشته و پس از نشست هیات مدیره باشگاه پرسپولیس از سوی یکی از اعضای کادر فنی و مشاور علی اکبر طاهری، سرپرست فعلی باشگاه پرسپولیس و که پیش از این هم طی یک دوره سرپرستی این باشگاه را بر عهده داشت، اعلام شد وی مدیرعامل پرسپولیس شده است. البته یک روز بعد این خبر تکذیب و تاکید شد که طاهری همچنان سرپرست باشگاه است. با این حال مشخص نیست این اتفاق مشکوک با چه هدفی رخ داد و انتشار دهندگان خبر به دنبال چه بودند؟

علی‌اکبر طاهری

بازگشایی پرونده یک ساختمان جنجالی 
پس از گذشت دو سال از مدعی شدن محمود خسروی‎وفا، نایب رئیس وقت کمیته ملی المپیک در رابطه با صورت گرفتن تقلب بزرگ برای فروش ساختمان دوم کمیته ملی المپیک در خیابان گاندی و اینکه این ساختمان پایین‌تر از قیمت واقعی و به یک شرکت صوری از دوستان علی‌آبادی - رئیس وقت کمیته ملی المپیک - فروخته شد، وی (خسروی‌وفا) دوشنبه طی نشست خبری اقدام به بازگشایی دوباره این پرونده کرده و اینکه دردناک‎تر از جعل امضا و فروش، سرنوشتی است که بر سر پول آن آمده است. خسروی‎وفا حتی برای مناظره با مدافعان این پرونده اعلام آمادگی کرده است. 

اخذ مجوز از وزارت ورزش برای تغییرات مدیریتی کاراته
درحالی که اهالی کاراته انتظار رفتن علیرضا سمندر از ریاست این فدراسیون را داشتند و مدتی قبل هم شایعه این تغییر به طور جدی مطرح شده بود، شواهد حکایت از تداوم حضور وی و تغییر نایب رئیس بانوان و دبیر این فدراسیون دارد. حتی سمندر با ارسال نامه‎ای به وزارت ورزش و جوانان درخواست این تغییرات را ارائه داده و برای عملی کردن خواسته خود منتظر اخذ تاییدیه است.

راه قهرمانی والیبال سخت شد
تیم «ب» والیبال که مدافع عنوان قهرمانی و میزبان مسابقات قهرمانی آسیا است، طی هفته گذشته در مصاف با تیم‎های کویت، قزاقستان، چین‎تایپه و تایلند به برتری ۳ بر صفر دست یافت اما این تیم سه شنبه شب در دیدار مقابل کره‎جنوبی که در قالب دور دوم این رقابت‎ها برگزار شد، ۳ بر یک شکست خورد. بدین ترتیب تیم ملی والیبال امروز پنجشنبه برای صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات باید برابر استرالیا صف‎آرایی کند. این در حالی است که اگر نماینده ایران مقابل کره جنوبی پیروز می‎شود، دیدار تعیین کننده خود برای صعود به جمع چهار تیم برتر را مقابل ژاپن برگزار می‏کرد که به مراتب راحت تر از استرالیا بود. 

تیم ملی والیبال ب ایران

مدیرعامل باشگاه راه آهن به کمیته اخلاق احضار شد
علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه راه آهن به خاطر اظهاراتش در برنامه زنده تلویزیونی (برنامه نود) مبنی بر وجود فساد در کمیته‌های انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال، روز سه شنبه به حضور در کمیته اخلاق فدراسیون احضار شد تا ضمن ارائه مستندات و ادله جهت اثبات صحبت‌های خود، فدراسیون و کمیته اخلاق را در مقابله با فساد در فوتبال یاری کند.

کناره‎گیری مرادی از کمیته داوران
 مسعود مرادی که در کمیته داوران فعالیت داشت، به خاطر اختلاف نظرهای بین  این کمیته و دپارتمان داوری قید کار کردن را زد و تصمیم به کناره‎گیری از کمیته داوران گرفت.

جریمه ۵۰ میلیونی پرسپولیس، تراکتورسازی،ملوان و گل محمدی
کمیته انضباطی آرای خود را درباره اتفاقات دیدارهای هفته‌نخست لیگ‌برتر اعلام کرد که براساس آن باشگاه‌های پرسپولیس، تراکتورسازی، ملوان بندرانزلی و یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب‌آهن هر یک به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند. پرسپولیس به خاطر فحاشی تماشاگرانش، تراکتورسازی به خاطر فحاشی تماشاگرانش به داور، ملوان به خاطر تخلف تماشاگرانش و اهانتی که به تیم ذوب آهن داشتند، یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم ذوب‌آهن اصفهان به دلیل انجام مصاحبه و بیان مطلب که سبب تشویش اذهان عمومی و ایجاد وهن به فوتبال شده به پرداخت این جریمه‎ها محکوم شدند. 

نماینده فوتسال ایران در فینال جام باشگاه های آسیا
تیم فوتسال تاسیسات دریایی که درجام باشگاه‏های آسیا با تیم‎های الخلیج امارات و القادسیه کویت همگروه بود، موفق شد با پیروزی پرگل برابر این دو تیم (۸ بر یک برابر نماینده امارات و ۹ بر ۲ مقابل نماینده کویت) به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. شاگردان شمسایی در این مرحله به مصاف تیم قدرتمند ناگویا ژاپن رفتند و توانستند این تیم را هم با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دهند تا به مرحله نیمه نهایی راه یابند. در این مرحله از مسابقات که در اصفهان جریان دارد، تیم تاسیسات چهارشنبه نفت الوسط عراق رفت که این بازی با پیروزی 7 بر 3 نماینده ایران به پایان رسید. دیدار نهایی و رده‎بندی جام باشگاه‎های فوتسال آسیا روز جمعه برگزار خواهد شد. فینال بین تاسیسات دریایی ایران و القادسیه کویت برگزار خواهد شد و دیدار رده بندی هم بین نماینده ویتنام و نماینده عراق برگزار می شود.

دیدار تیم های فوتسال تاسیسات دریایی ایران و القادسیه کویت

سیامند رحمان نامزد دریافت عنوان برترین ورزشکار ماه ژوییه جهان شد
سیامند رحمان به دلیل عملکرد خوب در رقابت‌های قهرمانی آزاد آسیا و اقیانوسیه در قزاقستان و همچنین به دلیل ۸ بار جابه جایی رکورد دسته فوق سنگین جهان در طول ۱۵ ماه، به عنوان یکی از ورزشکاران منتخب برای دریافت عنوان برترین ورزشکار ماه ژوییه انتخاب شد. در نظر سنجی وب سایت پارالمپیک، علاوه بر سیامند رمان چهار ورزشکار دیگر از کشورهای برزیل (شنا)، بریتانیا (دو و میدانی و تنیس با ویلچر) و روآندا (والیبال نشسته) برای دریافت این عنوان کاندیدا شده اند. 

بازگشت داورخبرساز به لیگ برتر
محسن قهرمانی یکی از داوران بین المللی فوتبال ایران که دو سال پیش به خاطر اتفاقات حاشیه ای فوتبال پایش به ماجرای کارت به کارت باز شد، پس از طی کردن دوران محرومیتش به داوری بازگشت و قرار است روز جمعه دربی اصفهان بین تیم های ذوب آهن و سپاهان را قضاوت کند.




منبع: مهر
انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان